Research on Effective Teaching. A Multilevel Study for Ibero-America
Descripción del Articulo
This research aimed to determine the factors for Educational Effectiveness and to build an empirical model for Teaching Effectiveness in Ibero-America. A Multilevel Model with four levels of analysis was used to assess teaching effectiveness. The sample consisted of 5,722 students, (all at their thi...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | inglés |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/25934 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/25934 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Teaching Effectiveness Ibero-America Model Student Development Eficacia docente Iberoamérica Modelo Desarrollo del estudiante Eficácia do ensino Ibero-América Desenvolvimento do aluno |
id |
REVPUCP_8dfdef4cde628eae31e164b3ea94ecdd |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/25934 |
network_acronym_str |
REVPUCP |
network_name_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository_id_str |
|
spelling |
Research on Effective Teaching. A Multilevel Study for Ibero-AmericaInvestigación sobre Enseñanza Efectiva. Un Estudio Multinivel para IberoaméricaPesquisa sobre Ensino Eficaz. Um estudo multinível para a Ibero-AméricaMartínez-Garrido, CynthiaMurillo Torrecilla, JavierTeaching EffectivenessIbero-AmericaModelStudent DevelopmentEficacia docenteIberoaméricaModeloDesarrollo del estudianteEficácia do ensinoIbero-AméricaModeloDesenvolvimento do alunoThis research aimed to determine the factors for Educational Effectiveness and to build an empirical model for Teaching Effectiveness in Ibero-America. A Multilevel Model with four levels of analysis was used to assess teaching effectiveness. The sample consisted of 5,722 students, (all at their third year of primary school), from 257 classrooms at 100 schools located in 9 countries of Ibero-America. The results showed the existence of ten factors of Teaching Effectiveness that impact on the cognitive, social, and emotional development of students: Involvement and commitment of the teacher; Classroom climate; High expectations and selfesteem; Structured lessons; Varied-participatory activities; Attention to diversity; Optimization of learning time; Classroom organization and management; Use of educational resources; Educational assessment, monitoring, and continuous feedback.El objetivo de esta investigación es determinar los factores de Eficacia Educativa y construir un modelo empírico de Eficacia Docente en Iberoamérica. Se utilizaron modelos multinivel con cuatro niveles de análisis para evaluar la eficacia de la enseñanza. La muestra estuvo conformada por 5.722 estudiantes (todos en su tercer año de primaria), de 257 aulas de 100 escuelas ubicadas en 9 países de Iberoamérica. Los resultados evidenciaron la existencia de diez factores de Eficacia Docente que impactan en el desarrollo cognitivo, social y emocional de los estudiantes: Implicación y compromiso del docente; Clima del aula; Altas expectativas y autoestima; Lecciones estructuradas; Actividades variadas; Atención a la diversidad; Optimización del tiempo de aprendizaje; Organización y gestión del aula; Uso de recursos educativos; Evaluación educativa, seguimiento y retroalimentación continua.Esta pesquisa teve como objetivo determinar os fatores para a Eficácia Educacional e construir um modelo empírico para a Eficácia Docente na Ibero-América. Um modelo multinível com quatro níveis de análise foi usado para avaliar a eficácia do ensino. A amostra foi composta por 5.722 alunos, (todos no terceiro ano do ensino fundamental), de 257 salas de aula em 100 escolas localizadas em 9 países da Ibero-América. Os resultados mostraram a existência de dez fatores de Eficácia de Ensino que impactam no desenvolvimento cognitivo, social e emocional dos alunos: Envolvimento e comprometimento do professor; Clima da sala de aula; elevadas expectativas e autoestima; Aulas estruturadas; Atividades participativas variadas; Atenção à diversidade; Otimização do tempo de aprendizagem; Organização e gestão da sala de aula; Uso de recursos educacionais; Avaliação educacional, monitoramento e feedback contínuo.Pontificia Universidad Católica del Perú2022-10-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/25934Educacion; Vol. 31 No. 61 (2022); 46-75Educación; Vol. 31 Núm. 61 (2022); 46-75Educacion; v. 31 n. 61 (2022); 46-752304-43221019-9403reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPenghttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/25934/24434info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/259342024-07-18T20:54:57Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Research on Effective Teaching. A Multilevel Study for Ibero-America Investigación sobre Enseñanza Efectiva. Un Estudio Multinivel para Iberoamérica Pesquisa sobre Ensino Eficaz. Um estudo multinível para a Ibero-América |
title |
Research on Effective Teaching. A Multilevel Study for Ibero-America |
spellingShingle |
Research on Effective Teaching. A Multilevel Study for Ibero-America Martínez-Garrido, Cynthia Teaching Effectiveness Ibero-America Model Student Development Eficacia docente Iberoamérica Modelo Desarrollo del estudiante Eficácia do ensino Ibero-América Modelo Desenvolvimento do aluno |
title_short |
Research on Effective Teaching. A Multilevel Study for Ibero-America |
title_full |
Research on Effective Teaching. A Multilevel Study for Ibero-America |
title_fullStr |
Research on Effective Teaching. A Multilevel Study for Ibero-America |
title_full_unstemmed |
Research on Effective Teaching. A Multilevel Study for Ibero-America |
title_sort |
Research on Effective Teaching. A Multilevel Study for Ibero-America |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Martínez-Garrido, Cynthia Murillo Torrecilla, Javier |
author |
Martínez-Garrido, Cynthia |
author_facet |
Martínez-Garrido, Cynthia Murillo Torrecilla, Javier |
author_role |
author |
author2 |
Murillo Torrecilla, Javier |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Teaching Effectiveness Ibero-America Model Student Development Eficacia docente Iberoamérica Modelo Desarrollo del estudiante Eficácia do ensino Ibero-América Modelo Desenvolvimento do aluno |
topic |
Teaching Effectiveness Ibero-America Model Student Development Eficacia docente Iberoamérica Modelo Desarrollo del estudiante Eficácia do ensino Ibero-América Modelo Desenvolvimento do aluno |
description |
This research aimed to determine the factors for Educational Effectiveness and to build an empirical model for Teaching Effectiveness in Ibero-America. A Multilevel Model with four levels of analysis was used to assess teaching effectiveness. The sample consisted of 5,722 students, (all at their third year of primary school), from 257 classrooms at 100 schools located in 9 countries of Ibero-America. The results showed the existence of ten factors of Teaching Effectiveness that impact on the cognitive, social, and emotional development of students: Involvement and commitment of the teacher; Classroom climate; High expectations and selfesteem; Structured lessons; Varied-participatory activities; Attention to diversity; Optimization of learning time; Classroom organization and management; Use of educational resources; Educational assessment, monitoring, and continuous feedback. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-10-03 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/25934 |
url |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/25934 |
dc.language.none.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/25934/24434 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educacion; Vol. 31 No. 61 (2022); 46-75 Educación; Vol. 31 Núm. 61 (2022); 46-75 Educacion; v. 31 n. 61 (2022); 46-75 2304-4322 1019-9403 reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú instname:Pontificia Universidad Católica del Perú instacron:PUCP |
instname_str |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
instacron_str |
PUCP |
institution |
PUCP |
reponame_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
collection |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1845975171543859200 |
score |
13.325717 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).