Photography as a process: the experience in a photography workshop with young people from Badalona (Barcelona, Spain)

Descripción del Articulo

Within the framework of the Secondary School Accompaniment Program of the Social Space of Llefi à, Badalona (Barcelona, Spain), I carried out a photography workshop whose main objective was to allow young people to experiment with the photographic image and build personal&...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Holgado, Claudia
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/20609
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/20609
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Photography
young people
visual narratives
Fotografía
jóvenes
narrativas visuales
id REVPUCP_81149c3bb0fb49fe5145794be3496d2e
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/20609
network_acronym_str REVPUCP
network_name_str Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
repository_id_str
spelling Photography as a process: the experience in a photography workshop with young people from Badalona (Barcelona, Spain)La fotografía como proceso: la experiencia en un taller de fotografía con jóvenes de Badalona (Barcelona, España)A fotografia como processo: a experiência em uma oficina de fotografia com jovens de Badalona (Barcelona, Espanha)Holgado, ClaudiaPhotographyyoung peoplevisual narrativesFotografíajóvenesnarrativas visualesWithin the framework of the Secondary School Accompaniment Program of the Social Space of Llefi à, Badalona (Barcelona, Spain), I carried out a photography workshop whose main objective was to allow young people to experiment with the photographic image and build personal visual narratives. This proyect proposes to understand the photographic experience as a process and not only as an aesthetic result. The article aims to account for the methodology used in the collaborative construction of a workshop and, this way, narrate the dynamics, encounters and links that can be generated from the photographic learning and the resulting images.En el marco del Programa de Acompañamiento Escolar de secundaria del Espacio Social de Llefi à, Badalona (Barcelona, España), llevé a cabo un taller de fotografía cuyo objetivo principal fue permitir a los jóvenes experimentar con la imagen fotográfica y configurar narrativas visuales personales. Esta propuesta plantea comprender la experiencia fotográfica como un proceso y no solo omo un resultado estético.El artículo pretende dar cuenta de la metodología utilizada en la construcción colaborativa de un taller y, de esta manera, narrar las dinámicas, encuentros y vínculos que se pueden generarse a partir del aprendizaje fotográfico y las imágenes resultantes.Pontificia Universidad Católica del Perú2018-01-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/xmlhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/20609Conexión; No. 10 (2018): Methodological Strategies for Communication Research to Break Away from the Manuals; 69-83Conexión; Núm. 10 (2018): Estrategias metodológicas de investigación en comunicación para romper con los manuales; 69-83Conexión; n. 10 (2018): Estratégias metodológicas de pesquisa em comunicação para romper com os manuais; 69-832413-54372305-7467reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/20609/20458http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/20609/25459Derechos de autor 2018 Conexiónhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/206092021-11-29T23:30:57Z
dc.title.none.fl_str_mv Photography as a process: the experience in a photography workshop with young people from Badalona (Barcelona, Spain)
La fotografía como proceso: la experiencia en un taller de fotografía con jóvenes de Badalona (Barcelona, España)
A fotografia como processo: a experiência em uma oficina de fotografia com jovens de Badalona (Barcelona, Espanha)
title Photography as a process: the experience in a photography workshop with young people from Badalona (Barcelona, Spain)
spellingShingle Photography as a process: the experience in a photography workshop with young people from Badalona (Barcelona, Spain)
Holgado, Claudia
Photography
young people
visual narratives
Fotografía
jóvenes
narrativas visuales
title_short Photography as a process: the experience in a photography workshop with young people from Badalona (Barcelona, Spain)
title_full Photography as a process: the experience in a photography workshop with young people from Badalona (Barcelona, Spain)
title_fullStr Photography as a process: the experience in a photography workshop with young people from Badalona (Barcelona, Spain)
title_full_unstemmed Photography as a process: the experience in a photography workshop with young people from Badalona (Barcelona, Spain)
title_sort Photography as a process: the experience in a photography workshop with young people from Badalona (Barcelona, Spain)
dc.creator.none.fl_str_mv Holgado, Claudia
author Holgado, Claudia
author_facet Holgado, Claudia
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Photography
young people
visual narratives
Fotografía
jóvenes
narrativas visuales
topic Photography
young people
visual narratives
Fotografía
jóvenes
narrativas visuales
description Within the framework of the Secondary School Accompaniment Program of the Social Space of Llefi à, Badalona (Barcelona, Spain), I carried out a photography workshop whose main objective was to allow young people to experiment with the photographic image and build personal visual narratives. This proyect proposes to understand the photographic experience as a process and not only as an aesthetic result. The article aims to account for the methodology used in the collaborative construction of a workshop and, this way, narrate the dynamics, encounters and links that can be generated from the photographic learning and the resulting images.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-01-23
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/20609
url http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/20609
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/20609/20458
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/20609/25459
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2018 Conexión
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2018 Conexión
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontificia Universidad Católica del Perú
publisher.none.fl_str_mv Pontificia Universidad Católica del Perú
dc.source.none.fl_str_mv Conexión; No. 10 (2018): Methodological Strategies for Communication Research to Break Away from the Manuals; 69-83
Conexión; Núm. 10 (2018): Estrategias metodológicas de investigación en comunicación para romper con los manuales; 69-83
Conexión; n. 10 (2018): Estratégias metodológicas de pesquisa em comunicação para romper com os manuais; 69-83
2413-5437
2305-7467
reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
instname:Pontificia Universidad Católica del Perú
instacron:PUCP
instname_str Pontificia Universidad Católica del Perú
instacron_str PUCP
institution PUCP
reponame_str Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
collection Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1851048824350441472
score 13.037274
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).