Self-regulation and sexist advertising: Opportunity for improvement for CONAR

Descripción del Articulo

In this article, the author develops the problem ofs exist advertising and he sets out self-regulation as an alternative to sanction it. Along these lines, he introduces CONAR as an institution responsible for self-regulation within advertising, and he highlights the issuance of an objective criteri...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Sosa, Alex
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistaspuc:article/20290
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/20290
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Publicidad sexista
Autorregulación
Código de Ética Publicitaria
CONAR
Principio de Adecuación Social
Sexist Advertising
Self-regulation
Advertising Code of Ethics
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Autorregulación y la publicidad sexista: Oportunidad de mejora para el CONAR
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