Addressing High Ability in Chile: Facilitators and barriers in the school context
Descripción del Articulo
This research investigates the beliefs that 14 members of the leadership team of four schools report about the strengths and obstacles present in these schools for addressing High Ability students. The qualitative content analysis of semi-structured interviews reveals two broad themes, beliefs and v...
Autores: | , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/22254 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/22254 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | High ability Educational provision School Barriers Facilitators Alta capacidad Atención educativa Escuela Barreras Facilitadores Haute capacité Attention éducative École Obstacles Facilitateurs Alta capacidade Atenção educacional Escola Barreiras |
Sumario: | This research investigates the beliefs that 14 members of the leadership team of four schools report about the strengths and obstacles present in these schools for addressing High Ability students. The qualitative content analysis of semi-structured interviews reveals two broad themes, beliefs and valuations and actions and practices. The results indicate openness about the subject, a restricted understanding of High Ability and administrative and technical obstacles to address High Ability students in the context of educational inclusion. A concerted and systematic effort that involves the entire school community is required in order to provide real opportunities for recognition and development for this group of students. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).