Houellebecq’s Complaint. A Reading of The Elementary particles from the Notion of Masculinity in Crisis
Descripción del Articulo
This article proposes an interpretation of Michel Houellebecq’s novel The Elementary Particles from a gender perspective, focusing especially on the notion of masculinity in crisis. To this end, we criticize the premises with which the author develops his thesis on sexual liberation and we...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistaspuc:article/24649 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/lexis/article/view/24649 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Houellebecq Masculinidad Género Sexualidad Masculinity Gender Sexuality |
Sumario: | This article proposes an interpretation of Michel Houellebecq’s novel The Elementary Particles from a gender perspective, focusing especially on the notion of masculinity in crisis. To this end, we criticize the premises with which the author develops his thesis on sexual liberation and we show and revise the identity implications with which his characters are constructed as men in crisis. Likewise, the article questions the place that violence occupies in Houellebecq’s work and in what sense it is provocative. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).