Ambivalent sexism, stereotypes and values in military population

Descripción del Articulo

The increasing presence of women in the public sphere has provoked cultural changes that affect social cognition. These changes implicate social organizations such as the Military. Focusing the interest in approaching modern forms of prejudice in terms of gender inequalities, we studied ambivalent s...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Zubieta, Elena, Sosa, Fernanda, Torres, Alejandro
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2011
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1154
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/1154
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Ambivalent sexism
stereotypes
values
dominance
military population
sexismo ambivalente
estereotipos
valores
dominancia
población militar
Descripción
Sumario:The increasing presence of women in the public sphere has provoked cultural changes that affect social cognition. These changes implicate social organizations such as the Military. Focusing the interest in approaching modern forms of prejudice in terms of gender inequalities, we studied ambivalent sexism attitudes, values and social dominance orientation in a sample of 238 males and females from the National Military School training to become officials. Results show the presence of sexist attitudes. In sex roles and gender typing, female participants show an androgynous stereotype probably related to the need to present themselves closer to men in order to assume leadership.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).