Where are those who want to get ahead? Students of private universities and the pursuit of success: The case of the Universidad César Vallejo (Peru)

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This paper presents the phenomenon of the private universities that have emerged in our country during the nineties. This increase of alternatives to access to higher education has generated a sense of significant progress in terms of social mobility opportunities for middle class youth. However, we...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Seclén Neyra, Eloy
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/10969
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/debatesensociologia/article/view/10969
Nivel de acceso:acceso abierto
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spelling Where are those who want to get ahead? Students of private universities and the pursuit of success: The case of the Universidad César Vallejo (Peru)¿A dónde van los que quieren salir adelante? Estudiantes de nuevas universidades privadas y la búsqueda del éxito: el caso de la Universidad César VallejoSeclén Neyra, Eloymiddle classsegmentationsuccessperformativityaspirationsclases mediassegmentaciónéxitoperformatividadaspiracionesThis paper presents the phenomenon of the private universities that have emerged in our country during the nineties. This increase of alternatives to access to higher education has generated a sense of significant progress in terms of social mobility opportunities for middle class youth. However, we point that this quantitative increase has caused rather a very strong professional market segmentation. That is, it has not reduced educational gaps; on the contrary, it has probably increased them. In search of items that hold this idea, we propose to develop a profile of the young people attending the Private University César Vallejo, based on a comparison of some aspects about supply and demand.La investigación aborda el fenómeno de las universidades privadas surgidas en nuestro país durante la década de 1990. Este incremento de alternativas para acceder a la educación superior ha generado un sentido común de avance significativo en cuanto a las oportunidades de movilidad social para los jóvenes de clase media. Sin embargo, observamos que este incremento cuantitativo ha ocasionado más bien una segmentación muy marcada del mercado profesional. Es decir, no ha reducido las brechas educativas, sino que probablemente las ha incrementado. En la búsqueda de elementos que sostengan esta idea, proponemos elaborar un perfil de los jóvenes que acuden a la Universidad Privada César Vallejo, a partir de una comparación entre algunos aspectos de oferta y demanda.Pontificia Universidad Católica del Perú2014-11-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/debatesensociologia/article/view/10969Debates en Sociología; No. 39 (2014); 127-159Debates en Sociología; Núm. 39 (2014); 127-159Debates en Sociología; n. 39 (2014); 127-1592304-42840254-9220reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/debatesensociologia/article/view/10969/11480Derechos de autor 2016 Debates en Sociologíainfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/109692020-08-28T18:59:02Z
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¿A dónde van los que quieren salir adelante? Estudiantes de nuevas universidades privadas y la búsqueda del éxito: el caso de la Universidad César Vallejo
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