Science for citizenship: advances to face the challenges of training scientifically literate citizens in Chile
Descripción del Articulo
In 2020, the subject Science for Citizenship was included in the Chilean school curriculum in response to the global challenges to move towards scientific literacy to encourage citizens to participate in decision making for their personal lives or in their participation socially. The objective of th...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | inglés |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/27448 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/27448 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Scientific literacy Science for citizenship Science education Alfabetización científica Ciencia para la ciudadanía Educación científica Alfabetização científica Ciência para a cidadania Educação científica |
Sumario: | In 2020, the subject Science for Citizenship was included in the Chilean school curriculum in response to the global challenges to move towards scientific literacy to encourage citizens to participate in decision making for their personal lives or in their participation socially. The objective of the research was to understand the contributions of the subject Science for Citizenship to the Chilean school curriculum to advance toward scientific literacy.This article presents a descriptive analysis of the Chilean educational policy documents, based on the review of the purposes, approaches, modules, and learning objectives of the Science for Citizenship subject. The findings show that the curriculum promotes the acquisition, use, critical analysis, creation, and communication of information that addresses science and technology. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).