Concept maps in reading comprehension in second-year high school students from educational institution N ° 7259 “Víctor Raúl Haya de la Torre” Pachacámac
Descripción del Articulo
The scientific investigation that has been realized it is basic, correlacional not experimental grounds, the factors of study are two: the conceptual map like educational technologies in the reading comprehension of the Educational Institution N º 7259 " Víctor Raúl Haya of the Tower " - P...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2018 |
| Institución: | Instituto Internacional de Gobierno |
| Repositorio: | Igobernanza |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/24 |
| Enlace del recurso: | https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/24 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Mapas Conceptuales Comprensión lectora Conceptual Maps reading Comprehension |
| id |
REVIGOB_548a46cad684c5907daae807ab779fa1 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/24 |
| network_acronym_str |
REVIGOB |
| network_name_str |
Igobernanza |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Concept maps in reading comprehension in second-year high school students from educational institution N ° 7259 “Víctor Raúl Haya de la Torre” PachacámacLos mapas conceptuales en la comprensión lectora en los estudiantes de segundo año de educación secundaria de la institución educativa N°7259 “Víctor Raúl Haya de la Torre” PachacámacAlmanza Cori, Marco AntonioPando Ezcurra, TamaraMapas ConceptualesComprensión lectoraConceptual Mapsreading ComprehensionThe scientific investigation that has been realized it is basic, correlacional not experimental grounds, the factors of study are two: the conceptual map like educational technologies in the reading comprehension of the Educational Institution N º 7259 " Víctor Raúl Haya of the Tower " - Pachacámac. The design of the investigation is transactional, correlacional, grounds, bivariada, cross street. The instruments expire with the qualities of validity and reliability. The study raises the following hypothesis of investigation significant relation exists between them s conceptual maps and the reading comprehension of the students of the fourth degree of secondary education of the area of Communication in " Víctor Raúl Haya of the Tower " Pachacámac, Lima, Peru, 2013. The obtained results allow to reject the void hypothesis and to accept the hypothesis investigated so Rho de Spearman has met on having applied the formula a level of significancia of 95 % one thought that the coefficient of correlation Rho de Spearman is of 0,828 and p_ value is of 0,000 therefore we establish that a level has correlation very well, see that there exists a direct relation and a level of significancia minor who 0,05 for such a motive rejects the Void hypothesis and the alternate one is accepted.La investigación científica que se ha realizado es básica, correlacional causal no experimental, los factores de estudio son dos: el mapa conceptual como técnicas educativas en la comprensión lectora de la Institución Educativa Nº 7259 “Víctor Raúl Haya de la Torre” – Pachacámac. La población y muestra estuvo conformada por 125 alumnos de la I.E. “Víctor Raúl Haya de la Torre” – Pachacámac. El diseño de la investigación es transaccional, correlacional, causal, bivariada, transversal. Los instrumentos cumplen con las cualidades de validez y confiabilidad. El estudio plantea la siguiente hipótesis de investigación existe relación significativa entre los s mapas conceptuales y la comprensión lectora de los estudiantes del cuarto grado de educación secundaria del área de Comunicación en “Víctor Raúl Haya de la Torre” Pachacámac, Lima, Perú, 2013. Los resultados obtenidos permiten rechazar la hipótesis nula y aceptar la hipótesis investigadas pues se ha encontrado al aplicar la fórmula Rho de Spearman con un nivel de significancia del 95% se encontró que el coeficiente de correlación Rho de Spearman es de 0,828 y el p_ valor es de 0,000 por lo tanto establecemos que tiene un nivel correlación muy bueno, vemos que existe una relación directa y un nivel de significancia menor que 0,05 por tal motivo se rechaza la hipótesis Nula y se acepta la alterna.INSTITUTO INTERNACIONAL DE GOBIERNO (IGOB)2018-06-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/24IGOBERNANZA; Vol. 1 Núm. 2 (2018): Evaluación educativa; 58-702617-619X10.47865/igob.vol1.n2.2018reponame:Igobernanzainstname:Instituto Internacional de Gobiernoinstacron:IGOBspahttps://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/24/110https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/24/111Copyright (c) 2018 IGORBERNANZAinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/242021-04-05T02:35:53Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Concept maps in reading comprehension in second-year high school students from educational institution N ° 7259 “Víctor Raúl Haya de la Torre” Pachacámac Los mapas conceptuales en la comprensión lectora en los estudiantes de segundo año de educación secundaria de la institución educativa N°7259 “Víctor Raúl Haya de la Torre” Pachacámac |
| title |
Concept maps in reading comprehension in second-year high school students from educational institution N ° 7259 “Víctor Raúl Haya de la Torre” Pachacámac |
| spellingShingle |
Concept maps in reading comprehension in second-year high school students from educational institution N ° 7259 “Víctor Raúl Haya de la Torre” Pachacámac Almanza Cori, Marco Antonio Mapas Conceptuales Comprensión lectora Conceptual Maps reading Comprehension |
| title_short |
Concept maps in reading comprehension in second-year high school students from educational institution N ° 7259 “Víctor Raúl Haya de la Torre” Pachacámac |
| title_full |
Concept maps in reading comprehension in second-year high school students from educational institution N ° 7259 “Víctor Raúl Haya de la Torre” Pachacámac |
| title_fullStr |
Concept maps in reading comprehension in second-year high school students from educational institution N ° 7259 “Víctor Raúl Haya de la Torre” Pachacámac |
| title_full_unstemmed |
Concept maps in reading comprehension in second-year high school students from educational institution N ° 7259 “Víctor Raúl Haya de la Torre” Pachacámac |
| title_sort |
Concept maps in reading comprehension in second-year high school students from educational institution N ° 7259 “Víctor Raúl Haya de la Torre” Pachacámac |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Almanza Cori, Marco Antonio Pando Ezcurra, Tamara |
| author |
Almanza Cori, Marco Antonio |
| author_facet |
Almanza Cori, Marco Antonio Pando Ezcurra, Tamara |
| author_role |
author |
| author2 |
Pando Ezcurra, Tamara |
| author2_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Mapas Conceptuales Comprensión lectora Conceptual Maps reading Comprehension |
| topic |
Mapas Conceptuales Comprensión lectora Conceptual Maps reading Comprehension |
| description |
The scientific investigation that has been realized it is basic, correlacional not experimental grounds, the factors of study are two: the conceptual map like educational technologies in the reading comprehension of the Educational Institution N º 7259 " Víctor Raúl Haya of the Tower " - Pachacámac. The design of the investigation is transactional, correlacional, grounds, bivariada, cross street. The instruments expire with the qualities of validity and reliability. The study raises the following hypothesis of investigation significant relation exists between them s conceptual maps and the reading comprehension of the students of the fourth degree of secondary education of the area of Communication in " Víctor Raúl Haya of the Tower " Pachacámac, Lima, Peru, 2013. The obtained results allow to reject the void hypothesis and to accept the hypothesis investigated so Rho de Spearman has met on having applied the formula a level of significancia of 95 % one thought that the coefficient of correlation Rho de Spearman is of 0,828 and p_ value is of 0,000 therefore we establish that a level has correlation very well, see that there exists a direct relation and a level of significancia minor who 0,05 for such a motive rejects the Void hypothesis and the alternate one is accepted. |
| publishDate |
2018 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2018-06-15 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/24 |
| url |
https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/24 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/24/110 https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/24/111 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 IGORBERNANZA info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 IGORBERNANZA |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
INSTITUTO INTERNACIONAL DE GOBIERNO (IGOB) |
| publisher.none.fl_str_mv |
INSTITUTO INTERNACIONAL DE GOBIERNO (IGOB) |
| dc.source.none.fl_str_mv |
IGOBERNANZA; Vol. 1 Núm. 2 (2018): Evaluación educativa; 58-70 2617-619X 10.47865/igob.vol1.n2.2018 reponame:Igobernanza instname:Instituto Internacional de Gobierno instacron:IGOB |
| instname_str |
Instituto Internacional de Gobierno |
| instacron_str |
IGOB |
| institution |
IGOB |
| reponame_str |
Igobernanza |
| collection |
Igobernanza |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1846789631389990912 |
| score |
13.140231 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).