Impact of the Textual Discourse Model in writing essays in high school students
Descripción del Articulo
The objective of this work was to determine the impact of the Discursive Textual Model in the writing of essays by fifth grade students of the I.E.S. María Auxiliadora of the city of Puno. A control group (section "G") and another experimental group (section "D") have been taken...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2019 |
| Institución: | Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
| Repositorio: | Revista Innova Educación |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/2 |
| Enlace del recurso: | https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/2 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Argumentación ensayo producción de textos redacción textual discursivo Argumentation essay text production writing textual discursive |
| id |
REVIE_e40452b39235e92424f7e07a9438a04e |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/2 |
| network_acronym_str |
REVIE |
| network_name_str |
Revista Innova Educación |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Impact of the Textual Discourse Model in writing essays in high school studentsImpacto del Modelo Textual Discursivo en la redacción de ensayos en los estudiantes de educación secundariaNúñez, JavierArgumentaciónensayoproducción de textosredaccióntextual discursivoArgumentationessaytext productionwritingtextual discursiveThe objective of this work was to determine the impact of the Discursive Textual Model in the writing of essays by fifth grade students of the I.E.S. María Auxiliadora of the city of Puno. A control group (section "G") and another experimental group (section "D") have been taken into account. In the experimental group, the Textual Discursive Model was applied through nine sessions. Each session consisted of two hours of theory and two hours of workshop. In order to achieve the objective of the research, the technique of Difference in Differences has been used. It has been concluded that the application of the Discursive Textual Model has a positive impact on the writing of essays. The students who participated in the workshops of the application of the Discursive Textual Model improved the production of essays by an average of 5 points as opposed to the students in the control group.El objetivo de este trabajo fue determinar el impacto del Modelo Textual Discursivo en la redacción de ensayos de los estudiantes de quinto grado de la I.E.S. María Auxiliadora de la ciudad de Puno. Para ello se ha tomado en cuenta un grupo control (sección “G”) y otro grupo experimental (sección “D”). En el grupo experimental se aplicó el Modelo Textual Discursivo a través de nueve sesiones. Cada sesión comprendió dos horas de teoría y dos horas de taller. Para alcanzar el objetivo de la investigación se ha utilizado la técnica de Diferencia en Diferencias. Se ha llegado a la conclusión de que la aplicación del Modelo Textual Discursivo tiene un impacto positivo en la redacción de ensayos. Los estudiantes que participaron en los talleres de la aplicación del Modelo Textual Discursivo mejoraron la producción de ensayos en un promedio de 5 puntos a diferencia de los estudiantes del grupo control.Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú2019-02-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/210.35622/j.rie.2019.01.002Revista Innova Educación; Vol. 1 Núm. 1 (2019); 19-302664-14962664-1488reponame:Revista Innova Educacióninstname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perúinstacron:INUDIspahttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/2/406Derechos de autor 2019 Javier Núñezhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/22024-11-21T17:15:11Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Impact of the Textual Discourse Model in writing essays in high school students Impacto del Modelo Textual Discursivo en la redacción de ensayos en los estudiantes de educación secundaria |
| title |
Impact of the Textual Discourse Model in writing essays in high school students |
| spellingShingle |
Impact of the Textual Discourse Model in writing essays in high school students Núñez, Javier Argumentación ensayo producción de textos redacción textual discursivo Argumentation essay text production writing textual discursive |
| title_short |
Impact of the Textual Discourse Model in writing essays in high school students |
| title_full |
Impact of the Textual Discourse Model in writing essays in high school students |
| title_fullStr |
Impact of the Textual Discourse Model in writing essays in high school students |
| title_full_unstemmed |
Impact of the Textual Discourse Model in writing essays in high school students |
| title_sort |
Impact of the Textual Discourse Model in writing essays in high school students |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Núñez, Javier |
| author |
Núñez, Javier |
| author_facet |
Núñez, Javier |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Argumentación ensayo producción de textos redacción textual discursivo Argumentation essay text production writing textual discursive |
| topic |
Argumentación ensayo producción de textos redacción textual discursivo Argumentation essay text production writing textual discursive |
| description |
The objective of this work was to determine the impact of the Discursive Textual Model in the writing of essays by fifth grade students of the I.E.S. María Auxiliadora of the city of Puno. A control group (section "G") and another experimental group (section "D") have been taken into account. In the experimental group, the Textual Discursive Model was applied through nine sessions. Each session consisted of two hours of theory and two hours of workshop. In order to achieve the objective of the research, the technique of Difference in Differences has been used. It has been concluded that the application of the Discursive Textual Model has a positive impact on the writing of essays. The students who participated in the workshops of the application of the Discursive Textual Model improved the production of essays by an average of 5 points as opposed to the students in the control group. |
| publishDate |
2019 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2019-02-19 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/2 10.35622/j.rie.2019.01.002 |
| url |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/2 |
| identifier_str_mv |
10.35622/j.rie.2019.01.002 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/2/406 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2019 Javier Núñez https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2019 Javier Núñez https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
| publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Innova Educación; Vol. 1 Núm. 1 (2019); 19-30 2664-1496 2664-1488 reponame:Revista Innova Educación instname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú instacron:INUDI |
| instname_str |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
| instacron_str |
INUDI |
| institution |
INUDI |
| reponame_str |
Revista Innova Educación |
| collection |
Revista Innova Educación |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1846615976903180288 |
| score |
13.425424 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).