Impact of the Textual Discourse Model in writing essays in high school students

Descripción del Articulo

The objective of this work was to determine the impact of the Discursive Textual Model in the writing of essays by fifth grade students of the I.E.S. María Auxiliadora of the city of Puno. A control group (section "G") and another experimental group (section "D") have been taken...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Núñez, Javier
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
Repositorio:Revista Innova Educación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/2
Enlace del recurso:https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/2
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Argumentación
ensayo
producción de textos
redacción
textual discursivo
Argumentation
essay
text production
writing
textual discursive
id REVIE_e40452b39235e92424f7e07a9438a04e
oai_identifier_str oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/2
network_acronym_str REVIE
network_name_str Revista Innova Educación
repository_id_str
spelling Impact of the Textual Discourse Model in writing essays in high school studentsImpacto del Modelo Textual Discursivo en la redacción de ensayos en los estudiantes de educación secundariaNúñez, JavierArgumentaciónensayoproducción de textosredaccióntextual discursivoArgumentationessaytext productionwritingtextual discursiveThe objective of this work was to determine the impact of the Discursive Textual Model in the writing of essays by fifth grade students of the I.E.S. María Auxiliadora of the city of Puno. A control group (section "G") and another experimental group (section "D") have been taken into account. In the experimental group, the Textual Discursive Model was applied through nine sessions. Each session consisted of two hours of theory and two hours of workshop. In order to achieve the objective of the research, the technique of Difference in Differences has been used. It has been concluded that the application of the Discursive Textual Model has a positive impact on the writing of essays. The students who participated in the workshops of the application of the Discursive Textual Model improved the production of essays by an average of 5 points as opposed to the students in the control group.El objetivo de este trabajo fue determinar el impacto del Modelo Textual Discursivo en la redacción de ensayos de los estudiantes de quinto grado de la I.E.S. María Auxiliadora de la ciudad de Puno. Para ello se ha tomado en cuenta un grupo control (sección “G”) y otro grupo experimental (sección “D”). En el grupo experimental se aplicó el Modelo Textual Discursivo a través de nueve sesiones. Cada sesión comprendió dos horas de teoría y dos horas de taller. Para alcanzar el objetivo de la investigación se ha utilizado la técnica de Diferencia en Diferencias. Se ha llegado a la conclusión de que la aplicación del Modelo Textual Discursivo tiene un impacto positivo en la redacción de ensayos. Los estudiantes que participaron en los talleres de la aplicación del Modelo Textual Discursivo mejoraron la producción de ensayos en un promedio de 5 puntos a diferencia de los estudiantes del grupo control.Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú2019-02-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/210.35622/j.rie.2019.01.002Revista Innova Educación; Vol. 1 Núm. 1 (2019); 19-302664-14962664-1488reponame:Revista Innova Educacióninstname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perúinstacron:INUDIspahttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/2/406Derechos de autor 2019 Javier Núñezhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/22024-11-21T17:15:11Z
dc.title.none.fl_str_mv Impact of the Textual Discourse Model in writing essays in high school students
Impacto del Modelo Textual Discursivo en la redacción de ensayos en los estudiantes de educación secundaria
title Impact of the Textual Discourse Model in writing essays in high school students
spellingShingle Impact of the Textual Discourse Model in writing essays in high school students
Núñez, Javier
Argumentación
ensayo
producción de textos
redacción
textual discursivo
Argumentation
essay
text production
writing
textual discursive
title_short Impact of the Textual Discourse Model in writing essays in high school students
title_full Impact of the Textual Discourse Model in writing essays in high school students
title_fullStr Impact of the Textual Discourse Model in writing essays in high school students
title_full_unstemmed Impact of the Textual Discourse Model in writing essays in high school students
title_sort Impact of the Textual Discourse Model in writing essays in high school students
dc.creator.none.fl_str_mv Núñez, Javier
author Núñez, Javier
author_facet Núñez, Javier
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Argumentación
ensayo
producción de textos
redacción
textual discursivo
Argumentation
essay
text production
writing
textual discursive
topic Argumentación
ensayo
producción de textos
redacción
textual discursivo
Argumentation
essay
text production
writing
textual discursive
description The objective of this work was to determine the impact of the Discursive Textual Model in the writing of essays by fifth grade students of the I.E.S. María Auxiliadora of the city of Puno. A control group (section "G") and another experimental group (section "D") have been taken into account. In the experimental group, the Textual Discursive Model was applied through nine sessions. Each session consisted of two hours of theory and two hours of workshop. In order to achieve the objective of the research, the technique of Difference in Differences has been used. It has been concluded that the application of the Discursive Textual Model has a positive impact on the writing of essays. The students who participated in the workshops of the application of the Discursive Textual Model improved the production of essays by an average of 5 points as opposed to the students in the control group.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-02-19
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/2
10.35622/j.rie.2019.01.002
url https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/2
identifier_str_mv 10.35622/j.rie.2019.01.002
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/2/406
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2019 Javier Núñez
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2019 Javier Núñez
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
publisher.none.fl_str_mv Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
dc.source.none.fl_str_mv Revista Innova Educación; Vol. 1 Núm. 1 (2019); 19-30
2664-1496
2664-1488
reponame:Revista Innova Educación
instname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
instacron:INUDI
instname_str Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
instacron_str INUDI
institution INUDI
reponame_str Revista Innova Educación
collection Revista Innova Educación
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846615976903180288
score 13.425424
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).