Psychometric properties of the Cyberbullying Scale for aggressors during virtual education
Descripción del Articulo
The psychometric properties of the Cyberbullying Scale for aggressors in Peruvian adolescents were analyzed. This research has a non-experimental, quantitative, cross-sectional approach and instrumental design, in which 1019 adolescents of both sexes, students of public educational institutions of S...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
Repositorio: | Revista Innova Educación |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/885 |
Enlace del recurso: | https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/885 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | adolescentes análisis factorial ciberbullying propiedades psicométricas agresión virtual Adolescents cyberbullying factor analysis psychometric properties virtual aggression Adolescentes agressão virtual análise fatorial propriedades psicométricas |
Sumario: | The psychometric properties of the Cyberbullying Scale for aggressors in Peruvian adolescents were analyzed. This research has a non-experimental, quantitative, cross-sectional approach and instrumental design, in which 1019 adolescents of both sexes, students of public educational institutions of Secondary Level, aged between 12 to 17 years old (M=14; SD=1.56) participated. Results of the confirmatory factor analysis were χ2 = 103.725, p = 0.000, CFI = 0.965, TLI = 0.951 and RMSEA = 0.064. Likewise, convergent validity is reported, showing a moderate correlation between cyberbullying and cyberaggression (r= 0.548; p= 0.00) and an Omega Coefficient = 0.94. In conclusion, the scale consists of 8 items that measure cyberbullying caused by aggressors in an educational environment, whether face-to-face or virtual. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).