Styles and learning strategies, an effective search to find the relationship with academic motivation
Descripción del Articulo
The objective was to analyze the relationship between the academic motivation and the learning styles of the students of the Primary Education Program of the National University of Puno Altiplano in the academic semester 2017. The research is of simple correlation type and of quantitative approach,...
Autores: | , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
Repositorio: | Revista Innova Educación |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/29 |
Enlace del recurso: | https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/29 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Cognición componente estilo de aprendizaje expectativa metacognición motivación académica valor Cognition component learning style expectation metacognition academic motivation value |
Sumario: | The objective was to analyze the relationship between the academic motivation and the learning styles of the students of the Primary Education Program of the National University of Puno Altiplano in the academic semester 2017. The research is of simple correlation type and of quantitative approach, the design of research follows the guidelines of the hypothetical deductive model. The work allowed to understand that the tendencies that they manage to internalize competences that will provide them with the optimum academic level to face their profession. The learning style has an emotional, affective and sentimental component that is decisive in the development of competences. The data was obtained by processing in the SPSS program. The results indicate that there is a 0.95 ratio between the variables studied. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).