Learning about particle dynamics through Interactive Physics software in engineering students
Descripción del Articulo
The research aimed to determine the effects of the Interactive Physics software on the dynamic learning of a particle in engineering students from the National University of Juliaca (Peru-2017), in order to optimize the academic performance of the students of the Professional School Textile and Clot...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
Repositorio: | Revista Innova Educación |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/82 |
Enlace del recurso: | https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/82 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | aprendizaje dinámica física leyes software learning dynamics physics laws |
id |
REVIE_219a826d8f0913cb86e6a5ac0cb7ce2e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/82 |
network_acronym_str |
REVIE |
network_name_str |
Revista Innova Educación |
repository_id_str |
|
spelling |
Learning about particle dynamics through Interactive Physics software in engineering studentsAprendizaje de la dinámica de una partícula a través del software Interactive Physics en estudiantes de ingenieríaTaipe, CiroYancachajlla, UbaldoFlores, HugoaprendizajedinámicafísicaleyessoftwarelearningdynamicsphysicslawssoftwareThe research aimed to determine the effects of the Interactive Physics software on the dynamic learning of a particle in engineering students from the National University of Juliaca (Peru-2017), in order to optimize the academic performance of the students of the Professional School Textile and Clothing Engineering. The research design was quasi-experimental for the application of the Interactive Physics software. Seeking that the student interact in their learning process related to the application of Newton's laws in solving problems of particle dynamics. For the collection of information, the written test of knowledge of the dynamics of a particle has been used. The population was made up of students from the second semester of Textile and Apparel Engineering. The results indicate that 8% of the students in the experimental group are in the very good category in relation to the students in the 4% control group who are in the very good category.La investigación tuvo como objetivo determinar los efectos del software Interactive Physics en el aprendizaje dinámica de una partícula en estudiantes de ingeniería de la Universidad Nacional de Juliaca (Perú-2017), con la finalidad de optimizar el rendimiento académico de los estudiantes de la Escuela Profesional de Ingeniería Textil y de Confecciones. El diseño de investigación fue cuasi experimental para la aplicación del software Interactive Physics. Buscando que el alumno interactúe en su proceso de aprendizaje relacionado a la aplicación de las leyes de Newton en la solución de problemas de dinámica de una partícula. Para la recolección de información se ha utilizado la prueba escrita de conocimiento de dinámica de una partícula. La población estuvo compuesta por estudiantes del segundo semestre de Ingeniería Textil y de Confección. Los resultados indican que el 8% de los estudiantes en el grupo experimental están en la categoría muy buena en relación con los estudiantes en el grupo de control del 4% que están en la categoría muy buena.Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú2020-02-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfaudio/mpegaudio/mpeghttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/8210.35622/j.rie.2020.02.007Revista Innova Educación; Vol. 2 Núm. 2 (2020); 330-3462664-14962664-1488reponame:Revista Innova Educacióninstname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perúinstacron:INUDIspaenghttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/82/170https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/82/171https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/82/471https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/82/472Derechos de autor 2020 Ciro Taipe, Ubaldo Yancachajlla, Hugo Floreshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/822024-10-05T13:56:35Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Learning about particle dynamics through Interactive Physics software in engineering students Aprendizaje de la dinámica de una partícula a través del software Interactive Physics en estudiantes de ingeniería |
title |
Learning about particle dynamics through Interactive Physics software in engineering students |
spellingShingle |
Learning about particle dynamics through Interactive Physics software in engineering students Taipe, Ciro aprendizaje dinámica física leyes software learning dynamics physics laws software |
title_short |
Learning about particle dynamics through Interactive Physics software in engineering students |
title_full |
Learning about particle dynamics through Interactive Physics software in engineering students |
title_fullStr |
Learning about particle dynamics through Interactive Physics software in engineering students |
title_full_unstemmed |
Learning about particle dynamics through Interactive Physics software in engineering students |
title_sort |
Learning about particle dynamics through Interactive Physics software in engineering students |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Taipe, Ciro Yancachajlla, Ubaldo Flores, Hugo |
author |
Taipe, Ciro |
author_facet |
Taipe, Ciro Yancachajlla, Ubaldo Flores, Hugo |
author_role |
author |
author2 |
Yancachajlla, Ubaldo Flores, Hugo |
author2_role |
author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
aprendizaje dinámica física leyes software learning dynamics physics laws software |
topic |
aprendizaje dinámica física leyes software learning dynamics physics laws software |
description |
The research aimed to determine the effects of the Interactive Physics software on the dynamic learning of a particle in engineering students from the National University of Juliaca (Peru-2017), in order to optimize the academic performance of the students of the Professional School Textile and Clothing Engineering. The research design was quasi-experimental for the application of the Interactive Physics software. Seeking that the student interact in their learning process related to the application of Newton's laws in solving problems of particle dynamics. For the collection of information, the written test of knowledge of the dynamics of a particle has been used. The population was made up of students from the second semester of Textile and Apparel Engineering. The results indicate that 8% of the students in the experimental group are in the very good category in relation to the students in the 4% control group who are in the very good category. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-02-03 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/82 10.35622/j.rie.2020.02.007 |
url |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/82 |
identifier_str_mv |
10.35622/j.rie.2020.02.007 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa eng |
language |
spa eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/82/170 https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/82/171 https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/82/471 https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/82/472 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Ciro Taipe, Ubaldo Yancachajlla, Hugo Flores https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Ciro Taipe, Ubaldo Yancachajlla, Hugo Flores https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf audio/mpeg audio/mpeg |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Innova Educación; Vol. 2 Núm. 2 (2020); 330-346 2664-1496 2664-1488 reponame:Revista Innova Educación instname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú instacron:INUDI |
instname_str |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
instacron_str |
INUDI |
institution |
INUDI |
reponame_str |
Revista Innova Educación |
collection |
Revista Innova Educación |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1845981798729777152 |
score |
13.361153 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).