Learning about particle dynamics through Interactive Physics software in engineering students

Descripción del Articulo

The research aimed to determine the effects of the Interactive Physics software on the dynamic learning of a particle in engineering students from the National University of Juliaca (Peru-2017), in order to optimize the academic performance of the students of the Professional School Textile and Clot...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Taipe, Ciro, Yancachajlla, Ubaldo, Flores, Hugo
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
Repositorio:Revista Innova Educación
Lenguaje:español
inglés
OAI Identifier:oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/82
Enlace del recurso:https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/82
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:aprendizaje
dinámica
física
leyes
software
learning
dynamics
physics
laws
id REVIE_219a826d8f0913cb86e6a5ac0cb7ce2e
oai_identifier_str oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/82
network_acronym_str REVIE
network_name_str Revista Innova Educación
repository_id_str
spelling Learning about particle dynamics through Interactive Physics software in engineering studentsAprendizaje de la dinámica de una partícula a través del software Interactive Physics en estudiantes de ingenieríaTaipe, CiroYancachajlla, UbaldoFlores, HugoaprendizajedinámicafísicaleyessoftwarelearningdynamicsphysicslawssoftwareThe research aimed to determine the effects of the Interactive Physics software on the dynamic learning of a particle in engineering students from the National University of Juliaca (Peru-2017), in order to optimize the academic performance of the students of the Professional School Textile and Clothing Engineering. The research design was quasi-experimental for the application of the Interactive Physics software. Seeking that the student interact in their learning process related to the application of Newton's laws in solving problems of particle dynamics. For the collection of information, the written test of knowledge of the dynamics of a particle has been used. The population was made up of students from the second semester of Textile and Apparel Engineering. The results indicate that 8% of the students in the experimental group are in the very good category in relation to the students in the 4% control group who are in the very good category.La investigación tuvo como objetivo determinar los efectos del software Interactive Physics en el aprendizaje dinámica de una partícula en estudiantes de ingeniería de la Universidad Nacional de Juliaca (Perú-2017), con la finalidad de optimizar el rendimiento académico de los estudiantes de la Escuela Profesional de Ingeniería Textil y de Confecciones. El diseño de investigación fue cuasi experimental para la aplicación del software Interactive Physics. Buscando que el alumno interactúe en su proceso de aprendizaje relacionado a la aplicación de las leyes de Newton en la solución de problemas de dinámica de una partícula. Para la recolección de información se ha utilizado la prueba escrita de conocimiento de dinámica de una partícula. La población estuvo compuesta por estudiantes del segundo semestre de Ingeniería Textil y de Confección. Los resultados indican que el 8% de los estudiantes en el grupo experimental están en la categoría muy buena en relación con los estudiantes en el grupo de control del 4% que están en la categoría muy buena.Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú2020-02-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfaudio/mpegaudio/mpeghttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/8210.35622/j.rie.2020.02.007Revista Innova Educación; Vol. 2 Núm. 2 (2020); 330-3462664-14962664-1488reponame:Revista Innova Educacióninstname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perúinstacron:INUDIspaenghttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/82/170https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/82/171https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/82/471https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/82/472Derechos de autor 2020 Ciro Taipe, Ubaldo Yancachajlla, Hugo Floreshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/822024-10-05T13:56:35Z
dc.title.none.fl_str_mv Learning about particle dynamics through Interactive Physics software in engineering students
Aprendizaje de la dinámica de una partícula a través del software Interactive Physics en estudiantes de ingeniería
title Learning about particle dynamics through Interactive Physics software in engineering students
spellingShingle Learning about particle dynamics through Interactive Physics software in engineering students
Taipe, Ciro
aprendizaje
dinámica
física
leyes
software
learning
dynamics
physics
laws
software
title_short Learning about particle dynamics through Interactive Physics software in engineering students
title_full Learning about particle dynamics through Interactive Physics software in engineering students
title_fullStr Learning about particle dynamics through Interactive Physics software in engineering students
title_full_unstemmed Learning about particle dynamics through Interactive Physics software in engineering students
title_sort Learning about particle dynamics through Interactive Physics software in engineering students
dc.creator.none.fl_str_mv Taipe, Ciro
Yancachajlla, Ubaldo
Flores, Hugo
author Taipe, Ciro
author_facet Taipe, Ciro
Yancachajlla, Ubaldo
Flores, Hugo
author_role author
author2 Yancachajlla, Ubaldo
Flores, Hugo
author2_role author
author
dc.subject.none.fl_str_mv aprendizaje
dinámica
física
leyes
software
learning
dynamics
physics
laws
software
topic aprendizaje
dinámica
física
leyes
software
learning
dynamics
physics
laws
software
description The research aimed to determine the effects of the Interactive Physics software on the dynamic learning of a particle in engineering students from the National University of Juliaca (Peru-2017), in order to optimize the academic performance of the students of the Professional School Textile and Clothing Engineering. The research design was quasi-experimental for the application of the Interactive Physics software. Seeking that the student interact in their learning process related to the application of Newton's laws in solving problems of particle dynamics. For the collection of information, the written test of knowledge of the dynamics of a particle has been used. The population was made up of students from the second semester of Textile and Apparel Engineering. The results indicate that 8% of the students in the experimental group are in the very good category in relation to the students in the 4% control group who are in the very good category.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-02-03
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/82
10.35622/j.rie.2020.02.007
url https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/82
identifier_str_mv 10.35622/j.rie.2020.02.007
dc.language.none.fl_str_mv spa
eng
language spa
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/82/170
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/82/171
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/82/471
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/82/472
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2020 Ciro Taipe, Ubaldo Yancachajlla, Hugo Flores
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2020 Ciro Taipe, Ubaldo Yancachajlla, Hugo Flores
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
audio/mpeg
audio/mpeg
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
publisher.none.fl_str_mv Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
dc.source.none.fl_str_mv Revista Innova Educación; Vol. 2 Núm. 2 (2020); 330-346
2664-1496
2664-1488
reponame:Revista Innova Educación
instname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
instacron:INUDI
instname_str Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
instacron_str INUDI
institution INUDI
reponame_str Revista Innova Educación
collection Revista Innova Educación
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1845981798729777152
score 13.361153
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).