Family involvement in Peruvian school education

Descripción del Articulo

The research focused on understanding the current situation of family participation in Peruvian school education, for which different laws related to family participation in school education were analyzed and systematized. In the same way, to explain the current conditions of family participation, d...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Sucari, Wilson, Aza, Patty, Anaya, Julissa, García, Julia
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
Repositorio:Revista Innova Educación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/1
Enlace del recurso:https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/1
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:participación familiar
familia
escuela
family involvement
family
school
id REVIE_13c20e5889d897f6ba16d302e2fe94be
oai_identifier_str oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/1
network_acronym_str REVIE
network_name_str Revista Innova Educación
repository_id_str
spelling Family involvement in Peruvian school educationParticipación familiar en la educación escolar peruanaSucari, WilsonAza, PattyAnaya, JulissaGarcía, Juliaparticipación familiarfamiliaescuelafamily involvementfamilyschoolThe research focused on understanding the current situation of family participation in Peruvian school education, for which different laws related to family participation in school education were analyzed and systematized. In the same way, to explain the current conditions of family participation, different reports and researches carried out about it in the educational institutions of Peru were studied. The study focused on five dimensions: the family as a facilitator of basic conditions for the schooling of children, communication between family and school, the family as a mediator in the academic learning of children, participation in management and school activities and, finally, collaboration with the community. Finally, a comparison was made between what the dimensions of family participation say with Peruvian legislation and with the practice of family participation in educational institutions.La investigación se enfocó en comprender la situación actual de la participación familiar en la educación escolar peruana, para los cuales, se analizaron y se sistematizaron diferentes leyes vinculadas a la participación familiar en la educación escolar. Del mismo modo, para explicar las condiciones actuales de participación familiar, se estudiaron diferentes informes e investigaciones realizadas acerca del mismo en las instituciones educativas del Perú. El estudio, se centró en cinco dimensiones: la familia como facilitadora de condiciones básicas para la escolarización de los hijos, la comunicación entre la familia y la escuela, la familia como mediadora en el aprendizaje académico de los hijos, la participación en la gestión y actividades de la escuela y, por último, la colaboración con la comunidad. Finalmente, se realizó una comparación entre lo que dicen las dimensiones de participación familiar con la legislación peruana y con la práctica de la participación familiar en las instituciones educativas.Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú2020-08-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/110.35622/j.rie.2019.01.001Revista Innova Educación; Vol. 1 Núm. 1 (2019); 6-182664-14962664-1488reponame:Revista Innova Educacióninstname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perúinstacron:INUDIspahttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/1/405Derechos de autor 2019 Revista Innova Educaciónhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/12024-10-03T20:56:18Z
dc.title.none.fl_str_mv Family involvement in Peruvian school education
Participación familiar en la educación escolar peruana
title Family involvement in Peruvian school education
spellingShingle Family involvement in Peruvian school education
Sucari, Wilson
participación familiar
familia
escuela
family involvement
family
school
title_short Family involvement in Peruvian school education
title_full Family involvement in Peruvian school education
title_fullStr Family involvement in Peruvian school education
title_full_unstemmed Family involvement in Peruvian school education
title_sort Family involvement in Peruvian school education
dc.creator.none.fl_str_mv Sucari, Wilson
Aza, Patty
Anaya, Julissa
García, Julia
author Sucari, Wilson
author_facet Sucari, Wilson
Aza, Patty
Anaya, Julissa
García, Julia
author_role author
author2 Aza, Patty
Anaya, Julissa
García, Julia
author2_role author
author
author
dc.subject.none.fl_str_mv participación familiar
familia
escuela
family involvement
family
school
topic participación familiar
familia
escuela
family involvement
family
school
description The research focused on understanding the current situation of family participation in Peruvian school education, for which different laws related to family participation in school education were analyzed and systematized. In the same way, to explain the current conditions of family participation, different reports and researches carried out about it in the educational institutions of Peru were studied. The study focused on five dimensions: the family as a facilitator of basic conditions for the schooling of children, communication between family and school, the family as a mediator in the academic learning of children, participation in management and school activities and, finally, collaboration with the community. Finally, a comparison was made between what the dimensions of family participation say with Peruvian legislation and with the practice of family participation in educational institutions.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-08-17
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/1
10.35622/j.rie.2019.01.001
url https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/1
identifier_str_mv 10.35622/j.rie.2019.01.001
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/1/405
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2019 Revista Innova Educación
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2019 Revista Innova Educación
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
publisher.none.fl_str_mv Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
dc.source.none.fl_str_mv Revista Innova Educación; Vol. 1 Núm. 1 (2019); 6-18
2664-1496
2664-1488
reponame:Revista Innova Educación
instname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
instacron:INUDI
instname_str Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
instacron_str INUDI
institution INUDI
reponame_str Revista Innova Educación
collection Revista Innova Educación
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1844713435829370880
score 13.08006
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).