Family involvement in Peruvian school education
Descripción del Articulo
The research focused on understanding the current situation of family participation in Peruvian school education, for which different laws related to family participation in school education were analyzed and systematized. In the same way, to explain the current conditions of family participation, d...
Autores: | , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
Repositorio: | Revista Innova Educación |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/1 |
Enlace del recurso: | https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/1 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | participación familiar familia escuela family involvement family school |
id |
REVIE_13c20e5889d897f6ba16d302e2fe94be |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/1 |
network_acronym_str |
REVIE |
network_name_str |
Revista Innova Educación |
repository_id_str |
|
spelling |
Family involvement in Peruvian school educationParticipación familiar en la educación escolar peruanaSucari, WilsonAza, PattyAnaya, JulissaGarcía, Juliaparticipación familiarfamiliaescuelafamily involvementfamilyschoolThe research focused on understanding the current situation of family participation in Peruvian school education, for which different laws related to family participation in school education were analyzed and systematized. In the same way, to explain the current conditions of family participation, different reports and researches carried out about it in the educational institutions of Peru were studied. The study focused on five dimensions: the family as a facilitator of basic conditions for the schooling of children, communication between family and school, the family as a mediator in the academic learning of children, participation in management and school activities and, finally, collaboration with the community. Finally, a comparison was made between what the dimensions of family participation say with Peruvian legislation and with the practice of family participation in educational institutions.La investigación se enfocó en comprender la situación actual de la participación familiar en la educación escolar peruana, para los cuales, se analizaron y se sistematizaron diferentes leyes vinculadas a la participación familiar en la educación escolar. Del mismo modo, para explicar las condiciones actuales de participación familiar, se estudiaron diferentes informes e investigaciones realizadas acerca del mismo en las instituciones educativas del Perú. El estudio, se centró en cinco dimensiones: la familia como facilitadora de condiciones básicas para la escolarización de los hijos, la comunicación entre la familia y la escuela, la familia como mediadora en el aprendizaje académico de los hijos, la participación en la gestión y actividades de la escuela y, por último, la colaboración con la comunidad. Finalmente, se realizó una comparación entre lo que dicen las dimensiones de participación familiar con la legislación peruana y con la práctica de la participación familiar en las instituciones educativas.Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú2020-08-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/110.35622/j.rie.2019.01.001Revista Innova Educación; Vol. 1 Núm. 1 (2019); 6-182664-14962664-1488reponame:Revista Innova Educacióninstname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perúinstacron:INUDIspahttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/1/405Derechos de autor 2019 Revista Innova Educaciónhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/12024-10-03T20:56:18Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Family involvement in Peruvian school education Participación familiar en la educación escolar peruana |
title |
Family involvement in Peruvian school education |
spellingShingle |
Family involvement in Peruvian school education Sucari, Wilson participación familiar familia escuela family involvement family school |
title_short |
Family involvement in Peruvian school education |
title_full |
Family involvement in Peruvian school education |
title_fullStr |
Family involvement in Peruvian school education |
title_full_unstemmed |
Family involvement in Peruvian school education |
title_sort |
Family involvement in Peruvian school education |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Sucari, Wilson Aza, Patty Anaya, Julissa García, Julia |
author |
Sucari, Wilson |
author_facet |
Sucari, Wilson Aza, Patty Anaya, Julissa García, Julia |
author_role |
author |
author2 |
Aza, Patty Anaya, Julissa García, Julia |
author2_role |
author author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
participación familiar familia escuela family involvement family school |
topic |
participación familiar familia escuela family involvement family school |
description |
The research focused on understanding the current situation of family participation in Peruvian school education, for which different laws related to family participation in school education were analyzed and systematized. In the same way, to explain the current conditions of family participation, different reports and researches carried out about it in the educational institutions of Peru were studied. The study focused on five dimensions: the family as a facilitator of basic conditions for the schooling of children, communication between family and school, the family as a mediator in the academic learning of children, participation in management and school activities and, finally, collaboration with the community. Finally, a comparison was made between what the dimensions of family participation say with Peruvian legislation and with the practice of family participation in educational institutions. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-08-17 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/1 10.35622/j.rie.2019.01.001 |
url |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/1 |
identifier_str_mv |
10.35622/j.rie.2019.01.001 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/1/405 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2019 Revista Innova Educación https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2019 Revista Innova Educación https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Innova Educación; Vol. 1 Núm. 1 (2019); 6-18 2664-1496 2664-1488 reponame:Revista Innova Educación instname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú instacron:INUDI |
instname_str |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
instacron_str |
INUDI |
institution |
INUDI |
reponame_str |
Revista Innova Educación |
collection |
Revista Innova Educación |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1844713435829370880 |
score |
13.08006 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).