Quality of care for citizens of the Registry Office of the National Registry of Identification and Civil Status, Lima

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Objective: the present research aims to explain the perception of citizens regarding the quality of care in the Registry Office of the National Registry of Identification and Civil Status (RENIEC). Materials and methods: it assumes the positivist paradigm and quantitative approach, basic type, descr...

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Detalles Bibliográficos
Autores: Charry Aysanoa, Juan Marciano, Flores Leiva, , Emperatriz Dina
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad San Martin de Porres
Repositorio:Revista Gobierno y Gestión Pública
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistagobiernoydegestionpublica.com:article/195
Enlace del recurso:https://revistagobiernoygestionpublica.usmp.edu.pe/index.php/RGGP/article/view/195
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Percepción
calidad de atención
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registro civil
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spelling Quality of care for citizens of the Registry Office of the National Registry of Identification and Civil Status, LimaCalidad de atención en ciudadanos de la Oficina Registral del Registro Nacional de Identificación y Estado Civil, LimaCharry Aysanoa, Juan Marciano Flores Leiva, , Emperatriz DinaPercepcióncalidad de atencióncapacidad registro civilObjective: the present research aims to explain the perception of citizens regarding the quality of care in the Registry Office of the National Registry of Identification and Civil Status (RENIEC). Materials and methods: it assumes the positivist paradigm and quantitative approach, basic type, descriptive level and non-experimental, cross-sectional design. The study setting was the RENIEC office, province and department of Lima. The population consisted of 1500 citizens who carry out procedures in a single day; the sample was chosen probabilistically and represented 305 citizens in three specific areas: Reports, Procedures and Civil Registry. The technique used was the survey and the valid and reliable instrument was applied: SERVQUAL, which assesses the perceptions and expectations regarding the services users receive. Results and conclusions: citizens who carry out procedures before the RENIEC qualify as medium the quality of the service provided by the citizenship and civil status registry institution. Citizen expectations and perception show negative values, which means that users do not show confidence that care will improve, at least in a short time. As for the environment where they work, it is not in accordance with social needs to develop good quality.Objetivo: la presente investigación tiene como objetivo explicar la percepción de los ciudadanos respecto a la calidad de atención en la Oficina Registral del Registro Nacional de Identificación y Estado Civil (RENIEC). Materiales y métodos: asume el paradigma positivista y enfoque cuantitativo, tipo básico, nivel descriptivo y diseño no experimental, de corte transversal. El escenario de estudio fue la oficina del RENIEC, provincia y departamento de Lima. La población estuvo conformada por 1500 ciudadanos que realizan trámites en un solo día; la muestra fue elegida de forma probabilística y representó 305 ciudadanos en tres áreas específicas: Informes, Trámites y Registro Civil. La técnica empleada fue la encuesta y se aplicó el instrumento válido y confiable: SERVQUAL, el cual evalúa las percepciones y las expectativas respecto a los servicios que reciben los usuarios. Resultados y conclusiones: los ciudadanos que realizan trámites ante el RENIEC califican como mediana la calidad del servicio que les brinda la institución registral de ciudadanía y estado civil. Las expectativas y percepción ciudadana presentan valores negativos, lo que significa que los usuarios no muestran confianza en que la atención vaya a mejorar, por lo menos en el corto tiempo. En cuanto al ambiente donde se labora no está acorde a las necesidades sociales para desarrollar una buena calidad.Instituto de Gobierno y de Gestión Pública2021-06-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmltext/xmlhttps://revistagobiernoygestionpublica.usmp.edu.pe/index.php/RGGP/article/view/19510.24265/iggp.2021.v8n2.05 REVISTA GOBIERNO Y GESTIÓN PÚBLICA; Vol. 8 Núm. 2 (2021): Julio - Diciembre; 84 - 992414-4991reponame:Revista Gobierno y Gestión Públicainstname:Universidad San Martin de Porresinstacron:USMPspahttps://revistagobiernoygestionpublica.usmp.edu.pe/index.php/RGGP/article/view/195/372https://revistagobiernoygestionpublica.usmp.edu.pe/index.php/RGGP/article/view/195/373https://revistagobiernoygestionpublica.usmp.edu.pe/index.php/RGGP/article/view/195/374Derechos de autor 2021 Juan Marciano Charry Aysanoa, Emperatriz Dina Flores Leiva, https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistagobiernoydegestionpublica.com:article/1952021-06-18T17:34:50Z
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