Management of human resources and quality of service in the Superintendencia Nacional de Migraciones, Headquarters of Lima, 2019

Descripción del Articulo

The objective of this article is to determine how human resources management influences the quality of service to the users of the Superintendencia Nacional de Migraciones, Headquarters of Lima – Peru, 2019. The study is descriptive and non-experimental cross-sectional design which was directed to a...

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Detalles Bibliográficos
Autores: Quispe LLanos, Renan, Alcoser Ormeño, Alvaro Antonio
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad San Martin de Porres
Repositorio:Revista Gobierno y Gestión Pública
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistagobiernoydegestionpublica.com:article/172
Enlace del recurso:https://revistagobiernoygestionpublica.usmp.edu.pe/index.php/RGGP/article/view/172
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Gestión de recursos humanos
clima organizacional
talento humano
calidades de servicio y productividad
Human resources management
organizational climate
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spelling Management of human resources and quality of service in the Superintendencia Nacional de Migraciones, Headquarters of Lima, 2019Gestión de recursos humanos y calidad de servicio en la Superintendencia Nacional de Migraciones, Sede Central de Lima, 2019Quispe LLanos, RenanAlcoser Ormeño, Alvaro AntonioGestión de recursos humanosclima organizacionaltalento humanocalidades de servicio y productividadHuman resources managementorganizational climatehuman talentquality of service and productivityThe objective of this article is to determine how human resources management influences the quality of service to the users of the Superintendencia Nacional de Migraciones, Headquarters of Lima – Peru, 2019. The study is descriptive and non-experimental cross-sectional design which was directed to a sample of 168 collaborators and 381 users. Among the obtained results, it has been determined that 34% of the employees surveyed almost never feel motivated by the work done and the 60% of the surveyed users consider that the treatment of the server is only sometimes adequate. It put forwards as value proposal an outline on personnel management processes and the bases for empowerment in decision making. There is a very significant relationship between the organizational climate, recognition of personnel, the commitment of collaborators; and the quality of service to the user for having found a p-value of 0.000 <α = 0.05 through the Rho Spearman correlation.El objetivo del presente artículo es determinar cómo la sugestión de recursos humanos influye entre la calidad deseo servicio a los usuarios de la Superintendencia Nacionales de Migraciones, Sede Central de Lima – Perú, 2019. El estudio es de tipo descriptivo y diseño no experimentalmente de corte transversal, dirigido a una muestra de 168 colaboradores y 381 usuarios. Entre los resultados se determinó que el 34% de los colaboradores encuestados señala casi nunca sentirse motivado por el trabajo realizado y el 60% de los usuarios encuestados consideran que el trato del servidor sólo a veces es el adecuado. Se presenta como propuesta de valor un esquema sobre los procesos de la administración de personal y las bases para el facultamiento en la toma de decisiones. Finalmente, existe una relación muy significativa entre el clima organizacional, reconocimiento de personal, el compromiso de los colaboradores; y la calidad de servicio al usuario por haberse hallado un p-valor de 0,000 < α = 0,05 a través de la correlación Rho Spearman.Instituto de Gobierno y de Gestión Pública2020-12-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmltext/xmlhttps://revistagobiernoygestionpublica.usmp.edu.pe/index.php/RGGP/article/view/17210.24265/iggp.2020.v7n2.04REVISTA GOBIERNO Y GESTIÓN PÚBLICA; Vol. 7 Núm. 2 (2020): Julio - Diciembre; 43 - 662414-4991reponame:Revista Gobierno y Gestión Públicainstname:Universidad San Martin de Porresinstacron:USMPspahttps://revistagobiernoygestionpublica.usmp.edu.pe/index.php/RGGP/article/view/172/214https://revistagobiernoygestionpublica.usmp.edu.pe/index.php/RGGP/article/view/172/226https://revistagobiernoygestionpublica.usmp.edu.pe/index.php/RGGP/article/view/172/227Derechos de autor 2020 Renan Quispe LLanos, Alvaro Antonio Alcoser Ormeñohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistagobiernoydegestionpublica.com:article/1722021-04-12T13:07:16Z
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