Communication Strategy Design based on the use of Social Networks in order to promote alternative Tourism with indigenous identity
Descripción del Articulo
The intention of this work is to present the design and implementation of a communication strategy based on the use of social networks on the web 2.0, in order to promote alternative tourism with indigenous identity. This project has been developed by students of the majors in Communication, Marketi...
Autores: | , |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2013 |
Institución: | Universidad de San Martín de Porres |
Repositorio: | Correspondencias & Análisis |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.ojs.correspondenciasyanalisis.com:article/233 |
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The intention of this work is to present the design and implementation of a communication strategy based on the use of social networks on the web 2.0, in order to promote alternative tourism with indigenous identity. This project has been developed by students of the majors in Communication, Marketing, and Animation and Digital Art, under the coordination of two professors of the Tecnológico de Monterrey, Campus Cuernavaca, who have applied the pedagogic model known as Learning - Service. The social networks and this pedagogic model have allowed the establishment of effective channels of communication between the members of the indigenous communities of Amatlán de Quetzalcóatl and San Sebastian Cuentepec in the State of Morelos, Mexico, and the academy. This strategy contributes to the strengthening of the collective memory, stimulates social entrepreneurship, and promotes the exercise of a responsible tourism, committed to the sustainability of these indigenous communities. |
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Communication Strategy Design based on the use of Social Networks in order to promote alternative Tourism with indigenous identityDiseño de una estrategia de comunicación basada en el uso de las redes sociales para la difusión del turismo alternativo con identidad indígenaHernández Morales, ImeldaDelgado García de la Cadena, GwendolyneRedes socialesTurismo alternativoAprendizaje-servicioThe intention of this work is to present the design and implementation of a communication strategy based on the use of social networks on the web 2.0, in order to promote alternative tourism with indigenous identity. This project has been developed by students of the majors in Communication, Marketing, and Animation and Digital Art, under the coordination of two professors of the Tecnológico de Monterrey, Campus Cuernavaca, who have applied the pedagogic model known as Learning - Service. The social networks and this pedagogic model have allowed the establishment of effective channels of communication between the members of the indigenous communities of Amatlán de Quetzalcóatl and San Sebastian Cuentepec in the State of Morelos, Mexico, and the academy. This strategy contributes to the strengthening of the collective memory, stimulates social entrepreneurship, and promotes the exercise of a responsible tourism, committed to the sustainability of these indigenous communities.El propósito de este trabajo es presentar el diseño e implementación de una estrategia de comunicación basada en el uso de las redes sociales de la web 2.0 para promover el turismo alternativo con identidad indígena. Este proyecto ha sido desarrollado por estudiantes de las carreras de Comunicación, Mercadotecnia, y Animación y Arte Digital, bajo la coordinación de dos profesoras del Tecnológico de Monterrey, Campus Cuernavaca, quienes han aplicado el modelo pedagógico conocido como Aprendizaje -Servicio.Las redes sociales y este modelo pedagógico han permitido establecer canales de comunicación efectivos entre los integrantes de las comunidades indígenas de Amatlán de Quetzalcóatl y de San Sebastián Cuentepec, en el Estado de Morelos, México, y la academia. Esta estrategia ha contribuido al fortalecimiento de la memoria colectiva, impulsa el emprendedurismo social y promueve el ejercicio de un turismo responsable y comprometido con la sustentabilidad de estas comunidades indígenas.Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2013-11-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/23310.24265/cian.2013.n3.02Correspondences & Analysis; No 3 (2013): Correspondences & analysis N°3 2013 (january - december); 35-54Correspondencias & análisis; Núm. 3 (2013): Correspondencias & análisis N°3 2013 (enero - diciembre); 35-542304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/233/211http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/233/359/*ref*/Alemañy Martínez, C. (2009). “Redes sociales: una nueva vía para el aprendizaje”. Extraída el 31/VII/2013 desde http://www.eumed.net/rev/ced/01/cam4.htm/*ref*/Aprile, O. (2000). La Publicidad Estratégica. Buenos Aires: Paidós./*ref*/Brisset, D. 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