TVE “Águila Roja” Series’ Audience Measurement Perspective (2009-2012)
Descripción del Articulo
“Águila Roja”, Globomedia’s TV series broadcasted by the Spanish public national wide television TVE (Televisión Española), has been turned into an interesting audience phenomenon in the last years in Spain; that’s the reason why it has been made a distributive audience research, a way to make inqui...
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Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad de San Martín de Porres |
Repositorio: | Correspondencias & Análisis |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.ojs.correspondenciasyanalisis.com:article/222 |
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TVE “Águila Roja” Series’ Audience Measurement Perspective (2009-2012) La serie de Televisión Española “Águila Roja” desde una perspectiva audiométrica (2009-2012) |
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“Águila Roja”, Globomedia’s TV series broadcasted by the Spanish public national wide television TVE (Televisión Española), has been turned into an interesting audience phenomenon in the last years in Spain; that’s the reason why it has been made a distributive audience research, a way to make inquiries about this TV series evolution from February 2009 to January 2012 with audience’s average, golden minute and share data comparisons by seasons and episodes. At the same time this information has been set in the environment in which the episodes were broadcasted to get a global wide vision. |
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At the same time this information has been set in the environment in which the episodes were broadcasted to get a global wide vision.“Águila Roja”, la serie de Globomedia emitida por la cadena de televisión pública nacional española TVE, se ha convertido en los últimos años en un interesante fenómeno de audiencia en España; por ello se realiza una investigación distributiva de audiencias con la que poder indagar en su evolución desde su estreno en febrero de 2009 hasta enero de 2012, estableciendo comparativas con los datos de audiencias medias, máximas y share por temporadas y capítulos. Igualmente se han contextualizado estos datos en el ámbito de las audiencias para aportar una visión global de los mismos.Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2014-11-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/22210.24265/cian.2014.n4.11Correspondences & Analysis; No 4 (2014): Correspondences & analysis N°4 2014 (january - december); 215-235Correspondencias & análisis; Núm. 4 (2014): Correspondencias & análisis N°4 2014 (enero - diciembre); 215-2352304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/222/198http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/222/352/*ref*/Abril, G. (2010, diciembre 12). “La serie reina”. El País, suplemento “El País semanal”, pp. 42-54./*ref*/Bardají, J. y Gómez Amigo, S. (2004). La gestión de la creatividad en televisión. El caso de Globo Media. Pamplona: EUNSA./*ref*/Barlovento Comunicación. _(2013). Análisis televisivo 2012. Madrid: Barlovento Comunicación. _(2012). Análisis televisivo 2011. Madrid: Barlovento Comunicación. _(2011). Análisis televisivo 2010. Madrid: Barlovento Comunicación. _(2010). Análisis televisivo 2009. Madrid: Barlovento Comunicación./*ref*/Borreguero, M. (2010). “¿Qué hace un Ninja en el siglo XVII español? Garantizar el éxito de ‘Águila Roja’”. Extraída el 14/I/2013 desde http://noticias.lainformacion.com/arteculturayespectaculos/television/quehace-unninjaenelsigloxviiespanolgarantizarelexitodeaguilaroja-Y01HQ2-pAMwjBW0FGAXntv5//*ref*/Callejo, J. (2001). Investigar las audiencias. Un análisis cuantitativo. Barcelona: Paidós./*ref*/Fórmula TV, portal web. _(2009a, febrero 20). “La 1 se reencuentra con el público juvenil gracias a ‘Águila roja’”. 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