Communication Strategy Design based on the use of Social Networks in order to promote alternative Tourism with indigenous identity
Descripción del Articulo
The intention of this work is to present the design and implementation of a communication strategy based on the use of social networks on the web 2.0, in order to promote alternative tourism with indigenous identity. This project has been developed by students of the majors in Communication, Marketi...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2013 |
Institución: | Universidad de San Martín de Porres |
Repositorio: | Correspondencias & Análisis |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/233 |
Enlace del recurso: | http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/233 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Social networks Alternative Tourism Learning-service Redes sociales Turismo alternativo Aprendizaje-servicio |
id |
REVCOA_bffd7976970ca8819e7e15ef9406d30b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/233 |
network_acronym_str |
REVCOA |
network_name_str |
Correspondencias & Análisis |
repository_id_str |
|
spelling |
Communication Strategy Design based on the use of Social Networks in order to promote alternative Tourism with indigenous identityDiseño de una estrategia de comunicación basada en el uso de las redes sociales para la difusión del turismo alternativo con identidad indígenaHernández Morales, ImeldaDelgado García de la Cadena, GwendolyneSocial networksAlternative TourismLearning-serviceRedes socialesTurismo alternativoAprendizaje-servicioThe intention of this work is to present the design and implementation of a communication strategy based on the use of social networks on the web 2.0, in order to promote alternative tourism with indigenous identity. This project has been developed by students of the majors in Communication, Marketing, and Animation and Digital Art, under the coordination of two professors of the Tecnológico de Monterrey, Campus Cuernavaca, who have applied the pedagogic model known as Learning - Service.El propósito de este trabajo es presentar el diseño e implementación de una estrategia de comunicación basada en el uso de las redes sociales de la web 2.0 para promover el turismo alternativo con identidad indígena. Este proyecto ha sido desarrollado por estudiantes de las carreras de Comunicación, Mercadotecnia, y Animación y Arte Digital, bajo la coordinación de dos profesoras del Tecnológico de Monterrey, Campus Cuernavaca, quienes han aplicado el modelo pedagógico conocido como Aprendizaje -Servicio.Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2013-11-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/23310.24265/cian.2013.n3.02Correspondences & analysis; No. 3 (2013): Correspondences & analysis N°3 2013 (january - december); 35-54Correspondencias & análisis; Núm. 3 (2013): Correspondencias & análisis N°3 2013 (enero - diciembre); 35-542304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/233/211http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/233/359Derechos de autor 2013 Imelda Hernández Morales, Gwendolyne Delgado García de la Cadenahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2332025-01-17T17:24:46Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Communication Strategy Design based on the use of Social Networks in order to promote alternative Tourism with indigenous identity Diseño de una estrategia de comunicación basada en el uso de las redes sociales para la difusión del turismo alternativo con identidad indígena |
title |
Communication Strategy Design based on the use of Social Networks in order to promote alternative Tourism with indigenous identity |
spellingShingle |
Communication Strategy Design based on the use of Social Networks in order to promote alternative Tourism with indigenous identity Hernández Morales, Imelda Social networks Alternative Tourism Learning-service Redes sociales Turismo alternativo Aprendizaje-servicio |
title_short |
Communication Strategy Design based on the use of Social Networks in order to promote alternative Tourism with indigenous identity |
title_full |
Communication Strategy Design based on the use of Social Networks in order to promote alternative Tourism with indigenous identity |
title_fullStr |
Communication Strategy Design based on the use of Social Networks in order to promote alternative Tourism with indigenous identity |
title_full_unstemmed |
Communication Strategy Design based on the use of Social Networks in order to promote alternative Tourism with indigenous identity |
title_sort |
Communication Strategy Design based on the use of Social Networks in order to promote alternative Tourism with indigenous identity |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Hernández Morales, Imelda Delgado García de la Cadena, Gwendolyne |
author |
Hernández Morales, Imelda |
author_facet |
Hernández Morales, Imelda Delgado García de la Cadena, Gwendolyne |
author_role |
author |
author2 |
Delgado García de la Cadena, Gwendolyne |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Social networks Alternative Tourism Learning-service Redes sociales Turismo alternativo Aprendizaje-servicio |
topic |
Social networks Alternative Tourism Learning-service Redes sociales Turismo alternativo Aprendizaje-servicio |
description |
The intention of this work is to present the design and implementation of a communication strategy based on the use of social networks on the web 2.0, in order to promote alternative tourism with indigenous identity. This project has been developed by students of the majors in Communication, Marketing, and Animation and Digital Art, under the coordination of two professors of the Tecnológico de Monterrey, Campus Cuernavaca, who have applied the pedagogic model known as Learning - Service. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-11-25 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/233 10.24265/cian.2013.n3.02 |
url |
http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/233 |
identifier_str_mv |
10.24265/cian.2013.n3.02 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/233/211 http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/233/359 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2013 Imelda Hernández Morales, Gwendolyne Delgado García de la Cadena http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2013 Imelda Hernández Morales, Gwendolyne Delgado García de la Cadena http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación |
dc.source.none.fl_str_mv |
Correspondences & analysis; No. 3 (2013): Correspondences & analysis N°3 2013 (january - december); 35-54 Correspondencias & análisis; Núm. 3 (2013): Correspondencias & análisis N°3 2013 (enero - diciembre); 35-54 2304-2265 2224-235X reponame:Correspondencias & Análisis instname:Universidad de San Martín de Porres instacron:USMP |
instname_str |
Universidad de San Martín de Porres |
instacron_str |
USMP |
institution |
USMP |
reponame_str |
Correspondencias & Análisis |
collection |
Correspondencias & Análisis |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1846169933431439360 |
score |
12.783859 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).