News Values in Feminine Magazines

Descripción del Articulo

The aim of this paper is to analyze how women’s magazines build their agendas. The point of departure of this investigation is the news values theory, one of the main contributions of the newsmaking studies. Our objective is to corroborate the possible existence of “feminine news values”, by compari...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Dillon, Alfredo José
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2011
Institución:Universidad de San Martín de Porres
Repositorio:Correspondencias & Análisis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/284
Enlace del recurso:http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/284
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Feminine Magazines
News Values
Models of Women
Frames
Agenda
Newsworthiness Criteria
Revistas femeninas
Valores noticia
Modelos de mujer
Criterios de noticiabilidad
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spelling News Values in Feminine MagazinesLos valores noticia en las revistas femeninasDillon, Alfredo JoséFeminine MagazinesNews ValuesModels of WomenFramesAgendaNewsworthiness CriteriaRevistas femeninasValores noticiaModelos de mujerFramesAgendaCriterios de noticiabilidadThe aim of this paper is to analyze how women’s magazines build their agendas. The point of departure of this investigation is the news values theory, one of the main contributions of the newsmaking studies. Our objective is to corroborate the possible existence of “feminine news values”, by comparing the frames and the models of women that prevail in two Argentinean women’s magazines from the decade of 1990’s (Para Ti and Mujeres & Compañía). We intend to rethink the newsworthiness criteria in feminine journalism and to gather the main issues in these magazines’ pages, where the feminine universe seems to be defined by maternity, marriage, sex, work, fashion, beauty, domestic tasks, etc.El objetivo de este trabajo es analizar la construcción de la agenda de temas en las revistas femeninas, tomando como punto de partida la teoría de los valores noticia, que se enmarca dentro de los estudios de newsmaking. El objetivo será corroborar si existen “valores noticia femeninos”, a partir de la comparación de los frames y los modelos de mujer que predominan en dos revistas argentinas de la década de 1990: Para Ti y Mujeres & Compañía. Proponemos repensar los “criterios de noticiabilidad” en el periodismo femenino a partir de los principales temas que se encuentran en las páginas de estas revistas, en las que el universo femenino suele aparecer atravesado por la maternidad, la pareja, el sexo, el trabajo, la moda, la belleza y las tareas domésticas, entre otros.Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2011-10-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/28410.24265/cian.2011.n1.17Correspondences & analysis; No. 1 (2011): Correspondences & analysis N°1 2011 (january - december); 279-308Correspondencias & análisis; Núm. 1 (2011): Correspondencias & análisis N°1 2011 (enero - diciembre); 279-3082304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/284/261Derechos de autor 2011 Alfredo José Dillonhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2842025-01-17T16:38:36Z
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Los valores noticia en las revistas femeninas
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description The aim of this paper is to analyze how women’s magazines build their agendas. The point of departure of this investigation is the news values theory, one of the main contributions of the newsmaking studies. Our objective is to corroborate the possible existence of “feminine news values”, by comparing the frames and the models of women that prevail in two Argentinean women’s magazines from the decade of 1990’s (Para Ti and Mujeres & Compañía). We intend to rethink the newsworthiness criteria in feminine journalism and to gather the main issues in these magazines’ pages, where the feminine universe seems to be defined by maternity, marriage, sex, work, fashion, beauty, domestic tasks, etc.
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