News Values in Feminine Magazines
Descripción del Articulo
The aim of this paper is to analyze how women’s magazines build their agendas. The point of departure of this investigation is the news values theory, one of the main contributions of the newsmaking studies. Our objective is to corroborate the possible existence of “feminine news values”, by compari...
Autor: | |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2011 |
Institución: | Universidad de San Martín de Porres |
Repositorio: | Correspondencias & Análisis |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/284 |
Enlace del recurso: | http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/284 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Feminine Magazines News Values Models of Women Frames Agenda Newsworthiness Criteria Revistas femeninas Valores noticia Modelos de mujer Criterios de noticiabilidad |
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News Values in Feminine MagazinesLos valores noticia en las revistas femeninasDillon, Alfredo JoséFeminine MagazinesNews ValuesModels of WomenFramesAgendaNewsworthiness CriteriaRevistas femeninasValores noticiaModelos de mujerFramesAgendaCriterios de noticiabilidadThe aim of this paper is to analyze how women’s magazines build their agendas. The point of departure of this investigation is the news values theory, one of the main contributions of the newsmaking studies. Our objective is to corroborate the possible existence of “feminine news values”, by comparing the frames and the models of women that prevail in two Argentinean women’s magazines from the decade of 1990’s (Para Ti and Mujeres & Compañía). We intend to rethink the newsworthiness criteria in feminine journalism and to gather the main issues in these magazines’ pages, where the feminine universe seems to be defined by maternity, marriage, sex, work, fashion, beauty, domestic tasks, etc.El objetivo de este trabajo es analizar la construcción de la agenda de temas en las revistas femeninas, tomando como punto de partida la teoría de los valores noticia, que se enmarca dentro de los estudios de newsmaking. El objetivo será corroborar si existen “valores noticia femeninos”, a partir de la comparación de los frames y los modelos de mujer que predominan en dos revistas argentinas de la década de 1990: Para Ti y Mujeres & Compañía. Proponemos repensar los “criterios de noticiabilidad” en el periodismo femenino a partir de los principales temas que se encuentran en las páginas de estas revistas, en las que el universo femenino suele aparecer atravesado por la maternidad, la pareja, el sexo, el trabajo, la moda, la belleza y las tareas domésticas, entre otros.Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2011-10-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/28410.24265/cian.2011.n1.17Correspondences & analysis; No. 1 (2011): Correspondences & analysis N°1 2011 (january - december); 279-308Correspondencias & análisis; Núm. 1 (2011): Correspondencias & análisis N°1 2011 (enero - diciembre); 279-3082304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/284/261Derechos de autor 2011 Alfredo José Dillonhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2842025-01-17T16:38:36Z |
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The aim of this paper is to analyze how women’s magazines build their agendas. The point of departure of this investigation is the news values theory, one of the main contributions of the newsmaking studies. Our objective is to corroborate the possible existence of “feminine news values”, by comparing the frames and the models of women that prevail in two Argentinean women’s magazines from the decade of 1990’s (Para Ti and Mujeres & Compañía). We intend to rethink the newsworthiness criteria in feminine journalism and to gather the main issues in these magazines’ pages, where the feminine universe seems to be defined by maternity, marriage, sex, work, fashion, beauty, domestic tasks, etc. |
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