Construction of Public Opinion in Web 2.0
Descripción del Articulo
Web 2.0 has become an important space for citizens to get together and spread their complaints on matters of public interest. In Peru, we can see this in citizen campaigns that are organized on the Internet. In 2007, the most important campaign was “Adopt a congressman”, that demanded Peruvian legis...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2012 |
| Institución: | Universidad de San Martín de Porres |
| Repositorio: | Correspondencias & Análisis |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/251 |
| Enlace del recurso: | http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/251 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Public Opinion Digital Journalism Web 2.0 Journalism Online Activism Opinión pública Periodismo digital Periodismo Activismo online |
| id |
REVCOA_9238418f990793b9d636e97d53aeec31 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/251 |
| network_acronym_str |
REVCOA |
| network_name_str |
Correspondencias & Análisis |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Construction of Public Opinion in Web 2.0Construcción de redes de opinión pública en la web 2.0Chauca Amado, LorenaPublic OpinionDigital JournalismWeb 2.0JournalismOnline ActivismOpinión públicaPeriodismo digitalWeb 2.0PeriodismoActivismo onlineWeb 2.0 has become an important space for citizens to get together and spread their complaints on matters of public interest. In Peru, we can see this in citizen campaigns that are organized on the Internet. In 2007, the most important campaign was “Adopt a congressman”, that demanded Peruvian legislators to show their operating expenses. Another known case is “D’onofrio, far from you”, a protest against the ice-cream factory D’onofrio that took place on Facebook, Twitter and blogs. The protest was motivated by a promotion that said the factory was going to sell all of its ice creams for one sol for acouple of days. However, people had trouble finding ice cream men those days, and most of them just sold only the products that usually cost one sol.La web 2.0 se ha convertido en un espacio importante para que los ciudadanos se encuentren y difundan sus denuncias sobre asuntos de interés público. En el Perú, esto se hace cada vez más visible a través de campañas ciudadanas que se organizan en Internet. En el 2007 la más significativa fue “Adopta un congresista”, que exigía a los congresistas hacer públicos sus gastos operativos. Otro caso conocido fue “D’onofrio, lejos de ti”, una protesta contra la mencionada fábrica de helados que fue llevada a cabo por ciudadanos desde Facebook, Twitter y los blogs. El reclamo nació a partir de una promoción que prometía vender por dos días todo tipo de helado de la marca a solo un sol. Sin embargo, fue muy difícil encontrar heladeros en los días pactados y la mayoría sólo vendía los helados que ya costaban un sol.Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2012-10-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/25110.24265/cian.2012.n2.01Correspondences & analysis; No. 2 (2012): Correspondences & analysis N°2 2012 (january - december); 13-40Correspondencias & análisis; Núm. 2 (2012): Correspondencias & análisis N°2 2012 (enero - diciembre); 13-402304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/251/228Derechos de autor 2012 Lorena Chauca Amadohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2512025-01-17T21:33:58Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Construction of Public Opinion in Web 2.0 Construcción de redes de opinión pública en la web 2.0 |
| title |
Construction of Public Opinion in Web 2.0 |
| spellingShingle |
Construction of Public Opinion in Web 2.0 Chauca Amado, Lorena Public Opinion Digital Journalism Web 2.0 Journalism Online Activism Opinión pública Periodismo digital Web 2.0 Periodismo Activismo online |
| title_short |
Construction of Public Opinion in Web 2.0 |
| title_full |
Construction of Public Opinion in Web 2.0 |
| title_fullStr |
Construction of Public Opinion in Web 2.0 |
| title_full_unstemmed |
Construction of Public Opinion in Web 2.0 |
| title_sort |
Construction of Public Opinion in Web 2.0 |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Chauca Amado, Lorena |
| author |
Chauca Amado, Lorena |
| author_facet |
Chauca Amado, Lorena |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Public Opinion Digital Journalism Web 2.0 Journalism Online Activism Opinión pública Periodismo digital Web 2.0 Periodismo Activismo online |
| topic |
Public Opinion Digital Journalism Web 2.0 Journalism Online Activism Opinión pública Periodismo digital Web 2.0 Periodismo Activismo online |
| description |
Web 2.0 has become an important space for citizens to get together and spread their complaints on matters of public interest. In Peru, we can see this in citizen campaigns that are organized on the Internet. In 2007, the most important campaign was “Adopt a congressman”, that demanded Peruvian legislators to show their operating expenses. Another known case is “D’onofrio, far from you”, a protest against the ice-cream factory D’onofrio that took place on Facebook, Twitter and blogs. The protest was motivated by a promotion that said the factory was going to sell all of its ice creams for one sol for acouple of days. However, people had trouble finding ice cream men those days, and most of them just sold only the products that usually cost one sol. |
| publishDate |
2012 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2012-10-30 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/251 10.24265/cian.2012.n2.01 |
| url |
http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/251 |
| identifier_str_mv |
10.24265/cian.2012.n2.01 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/251/228 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2012 Lorena Chauca Amado http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2012 Lorena Chauca Amado http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Correspondences & analysis; No. 2 (2012): Correspondences & analysis N°2 2012 (january - december); 13-40 Correspondencias & análisis; Núm. 2 (2012): Correspondencias & análisis N°2 2012 (enero - diciembre); 13-40 2304-2265 2224-235X reponame:Correspondencias & Análisis instname:Universidad de San Martín de Porres instacron:USMP |
| instname_str |
Universidad de San Martín de Porres |
| instacron_str |
USMP |
| institution |
USMP |
| reponame_str |
Correspondencias & Análisis |
| collection |
Correspondencias & Análisis |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1846804112271736832 |
| score |
12.688246 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).