Like or follow: Analysis of the communication of Corporate Social Responsibility practices through Social Media
Descripción del Articulo
Corporate Social Responsibility (CSR) can be defined as a responsible way of doing business and the impact these operations have in the economy, the society and the environment. Nowadays, companies use different avenues to communicate CSR initiatives. Social Media platforms are one of the important...
| Autor: | |
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2013 |
| Institución: | Universidad de San Martín de Porres |
| Repositorio: | Correspondencias & Análisis |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/235 |
| Enlace del recurso: | http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/235 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Corporate Social Responsibility Social Media Organizational Communication Public Relations Stakeholders Responsabilidad social corporativa Medios sociales Comunicación organizacional Relaciones Públicas Grupos de interés |
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Like or follow: Analysis of the communication of Corporate Social Responsibility practices through Social MediaMe gusta o te sigo: Análisis de la comunicación de prácticas de Responsabilidad Social Corporativa a través de los medios socialesGómez Vásquez, LinaCorporate Social ResponsibilitySocial MediaOrganizational CommunicationPublic RelationsStakeholdersResponsabilidad social corporativaMedios socialesComunicación organizacionalRelaciones PúblicasGrupos de interésCorporate Social Responsibility (CSR) can be defined as a responsible way of doing business and the impact these operations have in the economy, the society and the environment. Nowadays, companies use different avenues to communicate CSR initiatives. Social Media platforms are one of the important resources to communicate CSR. This paper performs an empirical analysis of frequency, content, and feedback of CSR messages presented on social platforms (Facebook and Twitter) of 50 companies from the Fortune Magazine. Results showed that in spite of the great resources available for CSR online communication, companies are still in its infancy in promoting a two-way communication process. In order to resolve this problem, this paper proposes a theoretical framework for CSR communication through social media.La Responsabilidad Social Corporativa (RSC) puede definirse como una ges-tión responsable sobre el manejo de las operaciones de las empresas y su impacto en la economía, la sociedad y al medioambiente. En la actualidad existen diferentes herramien-tas para la comunicación de la RSC, siendo los medios sociales una de las plataformas de comunicación más importantes. Este artículo realiza un análisis empírico de la frecuencia, contenido y retroalimentación de mensajes de RSC en los perfiles sociales (Facebook y Twitter) de 50 compañías pertenecientes a la revista Fortune. Los resultados indican que las organizaciones no están promoviendo procesos de comunicación de doble vía en RSC, a pesar de los recursos interactivos que los medios sociales proveen para la comunicación en línea de la RSC. Para resolver este problema, en este artículo se propone un marco con-ceptual para la adecuada comunicación de la RSC en los medios sociales.Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2013-11-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/23510.24265/cian.2013.n3.04Correspondences & analysis; No. 3 (2013): Correspondences & analysis N°3 2013 (january - december); 89-109Correspondencias & análisis; Núm. 3 (2013): Correspondencias & análisis N°3 2013 (enero - diciembre); 89-1092304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/235/213http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/235/361Derechos de autor 2013 Lina Gómez Vásquezhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2352025-01-17T17:31:39Z |
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Corporate Social Responsibility Social Media Organizational Communication Public Relations Stakeholders Responsabilidad social corporativa Medios sociales Comunicación organizacional Relaciones Públicas Grupos de interés |
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Corporate Social Responsibility (CSR) can be defined as a responsible way of doing business and the impact these operations have in the economy, the society and the environment. Nowadays, companies use different avenues to communicate CSR initiatives. Social Media platforms are one of the important resources to communicate CSR. This paper performs an empirical analysis of frequency, content, and feedback of CSR messages presented on social platforms (Facebook and Twitter) of 50 companies from the Fortune Magazine. Results showed that in spite of the great resources available for CSR online communication, companies are still in its infancy in promoting a two-way communication process. In order to resolve this problem, this paper proposes a theoretical framework for CSR communication through social media. |
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