Car Brands Positioning in UEMC University Students: Differences in Perception based on Driving Experience

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This paper provides an analysis of car brands positioning on a sample of UEMC university students. The statistical method used was simple correspondence analysis as part of a survey on the sample above mentioned. The results reveal the structure of the automobile market in all cases where several co...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Tapia Frade, Alejandro
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2011
Institución:Universidad de San Martín de Porres
Repositorio:Correspondencias & Análisis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.ojs.correspondenciasyanalisis.com:article/279
Enlace del recurso:http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/279
Nivel de acceso:acceso abierto
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description This paper provides an analysis of car brands positioning on a sample of UEMC university students. The statistical method used was simple correspondence analysis as part of a survey on the sample above mentioned. The results reveal the structure of the automobile market in all cases where several competing groups depending on the price. We also found significant differences in the midrange segment in both periods analyzed, both in the case of students driving license as in the case of students without such authorization.
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We also found significant differences in the midrange segment in both periods analyzed, both in the case of students driving license as in the case of students without such authorization.En este trabajo se realiza un análisis del posicionamiento de las marcas de automóviles sobre una muestra de estudiantes universitarios de la UEMC. El método estadístico utilizado fue el análisis de correspondencias simple en el marco de una encuesta sobre la muestra antes mencionada.Los resultados ponen de manifiesto la estructuración del mercado de automóviles en todos los casos en varios grupos competitivos, en función fundamentalmente del precio. Además, se encontraron diferencias relevantes en el segmento de gama media en los dos períodos analizados, tanto en el caso de estudiantes con permiso de conducción como en el caso de estudiantes sin tal autorización administrativa.Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2011-10-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/27910.24265/cian.2011.n1.12Correspondences & Analysis; No 1 (2011): Correspondences & analysis N°1 2011 (january - december); 191-205Correspondencias & análisis; Núm. 1 (2011): Correspondencias & análisis N°1 2011 (enero - diciembre); 191-2052304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/279/256/*ref*/Bigné J. E. y Vila, N. (2000). “Estrategia de empresa y posicionamiento de producto en la industria del automóvil. Un estudio comparado”. Economía Industrial, 332, 29-38./*ref*/Cafe, L., Santos, C. y Macedo, F. (2001). “Proposta de um método para escolha de software de automação de bibliotecas”. Ci. Inf., mayo-agosto, 30(2), 70-79./*ref*/Cox, E. P. (1980). “The Optimal Number of Responses Alternatives for a Scale: A Review”, Journal of Marketing Research, 17, 407-422./*ref*/De Chernatony, L. y Dall’Olmo (1997). “The chasm between managers and consumers views of brands: the experts perspectives”. Journal of Marketing Management, 13, 89-104./*ref*/Díaz de Alda, J. (2009, Noviembre 11) “La automoción Española, en manos de gobiernos extranjeros y ayudas públicas”. La Verdad.es. Extraída el 13/XI/2009 desde http://www.laverdad.es/albacete/20091011/economia/automocion-espanola-manos-gobiernos-20091011.html./*ref*/Dirección General de Tráfico (2010). Anuario Estadístico General 2009. Madrid: DGT./*ref*/Hartmann, P. et álii. (2004). “Superando los límites medioambientales de la empresa: un estudio experimental del efecto del posicionamiento ecológico en la actitud hacia la marca”. Cuadernos de gestión, 4 (1), 3-85./*ref*/Horsky, D. y Nelson, P. (1992). “New brand positioning and pricing in an oligopolistic market”. 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Proceedings of the 3rd International Conference on Innovation & Management./*ref*/Saavedra Torres, J. L. et álii. (2008). “Medición de la personalidad de marca en el mercado automotriz”. Visión Gerencial, 1, 183-196./*ref*/Sanz de la Tajada, L. A. (1996). Auditoría de la imagen de la empresa. Métodos y técnicas de estudio de la imagen. Madrid: Síntesis./*ref*/Trout, J. y Ries, A. (1972). “The positioning era comet”. Advertising Age, 24, 35-38./*ref*/Trout, J. y Rivkin, S. (2001). Diferenciarse o morir. Cómo sobrevivir en un entorno competitivo de alto riesgo. Madrid: McGraw Hill./*ref*/Urban, D. J.; Hoffer G. E. y Pratt M. D. (2001). “Perceptions of advertising in the market for used vehicles“. Journal of Advertising Research, 41(1), 66-77./*ref*/Zamudio Wehrhahn, X.; Vega Gómez, J. y Bustamante Ubilla, M. (2000). Estudio de mercado: monitoreo de marcas en el consumidor de automóviles de pasajeros [Tesis]. Chile: Universidad de Talca.Derechos de autor 2011 Alejandro Tapia Fradehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.ojs.correspondenciasyanalisis.com:article/2792021-03-16T10:49:42Z
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