Creation of the Seoul Brand through Hallyu
Descripción del Articulo
This article focuses on the VisitSeoul.netactivities, as part of I.Seoul.U brand, to observe South Korea capital´s brand and understand how the Seoul Metropolitan Government has developed and develops different strategies and activities through its identity and image. From a documentary review and a...
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Universidad de San Martín de Porres |
| Repositorio: | Correspondencias & Análisis |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs2.ojs.correspondenciasyanalisis.com:article/362 |
| Enlace del recurso: | http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/362 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Hallyu K-Pop Gobierno Metropolitano de Seúl Marca Ciudad I.Seoul.U VisitSeoul.net |
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Creation of the Seoul Brand through Hallyu Creación de la marca Seúl a través del Hallyu |
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Creation of the Seoul Brand through Hallyu Rodríguez Castillo, Julia Hallyu K-Pop Gobierno Metropolitano de Seúl Marca Ciudad I.Seoul.U VisitSeoul.net |
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This article focuses on the VisitSeoul.netactivities, as part of I.Seoul.U brand, to observe South Korea capital´s brand and understand how the Seoul Metropolitan Government has developed and develops different strategies and activities through its identity and image. From a documentary review and an in-depth interview with Lee Doo Ran (Seoul City Council), as well as an exploration that allows us to understand these activities, the importance of Hallyu (The Korean Wave) for the South Korean capital is investigated for understanding how the Seoul Metropolitan Government, using Hallyu, develops strategies and activities focused on maturing and respecting its city brand. |
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Creation of the Seoul Brand through HallyuCreación de la marca Seúl a través del HallyuRodríguez Castillo, JuliaAlmansa Martínez, AnaHallyuK-PopGobierno Metropolitano de SeúlMarca CiudadI.Seoul.UVisitSeoul.netThis article focuses on the VisitSeoul.netactivities, as part of I.Seoul.U brand, to observe South Korea capital´s brand and understand how the Seoul Metropolitan Government has developed and develops different strategies and activities through its identity and image. From a documentary review and an in-depth interview with Lee Doo Ran (Seoul City Council), as well as an exploration that allows us to understand these activities, the importance of Hallyu (The Korean Wave) for the South Korean capital is investigated for understanding how the Seoul Metropolitan Government, using Hallyu, develops strategies and activities focused on maturing and respecting its city brand.Este artículo se centra en las propuestas de VisitSeoul.net, como parte de I.Seoul.U, para observar la marca de la capital surcoreana y entender cómo el Gobierno Metropolitano de Seúl ha desarrollado y desarrolla estrategias y actividades a través de su identidad e imagen. A partir de una revisión documental y una entrevista en profundidad a Lee Doo Ran (Ayuntamiento de Seúl), además de una exploración que nos permita entender dichas actividades llevadas a cabo, se indaga la importancia del Hallyu(Ola Coreana) para la capital surcoreana para entender cómo el Gobierno Metropolitano de Seúl, haciendo uso de éste, desarrolla estrategias y actividades centradas en madurar y respetar su marca ciudad.Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. 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