User-Generated content and its impact on journalism

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The following article explores users’ interaction with the media and how technological tools have allowed users to easily generate information in great volumes for the media, known as User-Generated Content (UGC). Mobile devices have undoubtedly become a powerful tool to report to the media through...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Bueno Olivera, Esther
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad de San Martín de Porres
Repositorio:Correspondencias & Análisis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.ojs.correspondenciasyanalisis.com:article/357
Enlace del recurso:http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/357
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Usuarios
Medios de comunicación
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Fake news
Redes sociales
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description The following article explores users’ interaction with the media and how technological tools have allowed users to easily generate information in great volumes for the media, known as User-Generated Content (UGC). Mobile devices have undoubtedly become a powerful tool to report to the media through messages, pictures and videos. However, there are some users who deliberately create false information, known as “fake news”, which rapidly spreads through social networks. Quite often, journalists pick up this information and their job is to verify its veracity before publishing.
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Quite often, journalists pick up this information and their job is to verify its veracity before publishing.El presente artículo explora la interacción de los usuarios con los medios de comunicación y cómo las herramientas tecnológicas han permitido que los usuarios fácilmente generen información en grandes volúmenes para los medios, conocido como “contenido generado por el usuario” (CGU). Losdispositivos móviles indudablemente representan una poderosa herramienta para que los usuarios informen a los medios de comunicación a través de mensajes, fotografías y videos. Sin embargo, existen usuarios que deliberadamente crean información falsa, conocida como “fake news”, la cual es rápidamente esparcida a través de las redes sociales. A menudo, este tipo de información es captada por los periodistas, quienes tienen la labor de verificar la veracidad de las noticias antes de su publicación.Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2020-06-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlapplication/xmlapplication/epub+zipaudio/mpegaudio/mpeghttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/35710.24265/cian.2020.n11.06Correspondences & Analysis; No 11 (2020): Correspondences & analysis N°11 2020 (january - june); 149-168Correspondencias & análisis; Núm. 11 (2020): Correspondencias & análisis N°11 2020 (enero - junio); 149-1682304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/357/449http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/357/461http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/357/578http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/357/484http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/357/875http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/357/876/*ref*/Aguado, G. 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