Youth and online sports betting advertising. The Spanish experience

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This study investigates the perception of young Spaniards about online sports betting and its advertising. The initiative arises from the recent regulation of commercial communications in this sector in Spain. We reviewed the literature related to the phenomenon and the foundations that gave rise to...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Fernández Rincón, Antonio Raúl
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad de San Martín de Porres
Repositorio:Correspondencias & Análisis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/407
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Nivel de acceso:acceso abierto
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spelling Youth and online sports betting advertising. The Spanish experienceJóvenes y publicidad de apuestas deportivas online. La experiencia españolaFernández Rincón, Antonio RaúlFernández Rincón, Antonio RaúlOnline sports bettingadvertisingSpaingamesyouthLatinoamericaapuestas deportivas onlinepublicidadEspañajuegojóvenesLatinoaméricaThis study investigates the perception of young Spaniards about online sports betting and its advertising. The initiative arises from the recent regulation of commercial communications in this sector in Spain. We reviewed the literature related to the phenomenon and the foundations that gave rise to the regulations. Starting from discussion groups with young people between the ages of 15 and 21, we use advertisements as an impulse to learn about beliefs and perceptions about sports betting, the regulations in force and their advertising. There is a certain lack of concern in the group with the influence of advertising and the health risks of possible addictive behaviors. Studies of this type, we believe, could serve as a reference for future regulatory frameworks in the Latin American region, a territory in which this industry is in full expansion.En este estudio se investiga la percepción de los jóvenes españoles sobre las apuestas deportivas online y la publicidad de las mismas. La iniciativa surge a raíz de la reciente regulación de las comunicaciones comerciales de este sector en España. Revisamos la literatura relacionada con el fenómeno y los fundamentos que dieron lugar a la normativa. A partir de grupos de discusión con jóvenes de edades comprendidas entre los 15 y 21 años, empleamos anuncios publicitarios como impulso para conocer las creencias y percepciones con respecto a la apuestas deportivas, la regulación en vigor y la publicidad de las mismas. Se percibe en el grupo cierta despreocupación sobre la influencia publicitaria y sobre los riesgos para la salud de posibles conductas adictivas. Estudios de este tipo estimamos que podrían servir de referencia para futuros marcos regulatorios en la región latinoamericana, un territorio en el que esta industria se encuentra en plena expansión.  Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2022-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlapplication/xmlapplication/zipaudio/mpegaudio/mpeghttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/40710.24265//cian.2022.n15.05Correspondences & analysis; No. 15 (2022): Correspondences & analysis N°15 2022 (january - june); 107-128Correspondencias & análisis; Núm. 15 (2022): Correspondencias & análisis N°15 2022 (enero - junio); 107-1282304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/407/668http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/407/671http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/407/681http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/407/684http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/407/785http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/407/786Derechos de autor 2022 Antonio Raúl Fernández Rincónhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4072025-01-20T17:37:06Z
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