Car Brands Positioning in UEMC University Students: Differences in Perception based on Driving Experience
Descripción del Articulo
This paper provides an analysis of car brands positioning on a sample of UEMC university students. The statistical method used was simple correspondence analysis as part of a survey on the sample above mentioned. The results reveal the structure of the automobile market in all cases where several co...
| Autor: | |
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2011 |
| Institución: | Universidad de San Martín de Porres |
| Repositorio: | Correspondencias & Análisis |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/279 |
| Enlace del recurso: | http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/279 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Automotive Image Positioning Brands Correspondence Analysis Automoción Imagen Posicionamiento Marcas Análisis de correspondencias |
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Car Brands Positioning in UEMC University Students: Differences in Perception based on Driving ExperienceEl posicionamiento de las marcas de automóviles en los estudiantes universitarios de la UEMC: diferencias de percepción en función de la experiencia en la conducciónTapia Frade, AlejandroAutomotiveImagePositioningBrandsCorrespondence AnalysisAutomociónImagenPosicionamientoMarcasAnálisis de correspondenciasThis paper provides an analysis of car brands positioning on a sample of UEMC university students. The statistical method used was simple correspondence analysis as part of a survey on the sample above mentioned. The results reveal the structure of the automobile market in all cases where several competing groups depending on the price. We also found significant differences in the midrange segment in both periods analyzed, both in the case of students driving license as in the case of students without such authorization.En este trabajo se realiza un análisis del posicionamiento de las marcas de automóviles sobre una muestra de estudiantes universitarios de la UEMC. El método estadístico utilizado fue el análisis de correspondencias simple en el marco de una encuesta sobre la muestra antes mencionada. Los resultados ponen de manifiesto la estructuración del mercado de automóviles en todos los casos en varios grupos competitivos, en función fundamentalmente del precio. Además, se encontraron diferencias relevantes en el segmento de gama media en los dos períodos analizados, tanto en el caso de estudiantes con permiso de conducción como en el caso de estudiantes sin tal autorización administrativa.Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2011-10-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/27910.24265/cian.2011.n1.12Correspondences & analysis; No. 1 (2011): Correspondences & analysis N°1 2011 (january - december); 191-205Correspondencias & análisis; Núm. 1 (2011): Correspondencias & análisis N°1 2011 (enero - diciembre); 191-2052304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/279/256Derechos de autor 2011 Alejandro Tapia Fradehttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2792025-01-17T20:35:36Z |
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This paper provides an analysis of car brands positioning on a sample of UEMC university students. The statistical method used was simple correspondence analysis as part of a survey on the sample above mentioned. The results reveal the structure of the automobile market in all cases where several competing groups depending on the price. We also found significant differences in the midrange segment in both periods analyzed, both in the case of students driving license as in the case of students without such authorization. |
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