The visual essay: rethingking communications from Hybridity
Descripción del Articulo
This article reflects on visual essay as a research instrument within social communication, which builds meaning from the visual, linking ideas, emotions and affects, and contributes to build an inclusive public sphere at the service of the public good, within visual culture. Its hybrid nature inter...
Autores: | , , |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad de San Martín de Porres |
Repositorio: | Correspondencias & Análisis |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.ojs.correspondenciasyanalisis.com:article/300 |
Enlace del recurso: | http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/300 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Ensayo visual Ensayo fotográfico Cultura visual Investigación desde la práctica Comunicación multisensorial Metodología híbrida Pensamiento visual Estética y comunicación |
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This article reflects on visual essay as a research instrument within social communication, which builds meaning from the visual, linking ideas, emotions and affects, and contributes to build an inclusive public sphere at the service of the public good, within visual culture. Its hybrid nature intertwines visual and verbal language, which, unlike other visual and audiovisual products, allows argumentation and to build a thought that includes subjectivity, but also to the Other. It is from this relationship with the Other that proposes a way of learning and interacting with reality as something different, according to sensitivities that aestheticization of social communication demands, and obtains its truth from the intersubjectivity with which it is constructed. |
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The visual essay: rethingking communications from HybridityEl ensayo visual: repensando las comunicaciones desde la hibridezMarquina Vega, OriettaNúñez Murillo, GabrielaHernani Valderrama, ValeriEnsayo visualEnsayo fotográficoCultura visualInvestigación desde la prácticaComunicación multisensorialMetodología híbridaPensamiento visualEstética y comunicaciónThis article reflects on visual essay as a research instrument within social communication, which builds meaning from the visual, linking ideas, emotions and affects, and contributes to build an inclusive public sphere at the service of the public good, within visual culture. Its hybrid nature intertwines visual and verbal language, which, unlike other visual and audiovisual products, allows argumentation and to build a thought that includes subjectivity, but also to the Other. It is from this relationship with the Other that proposes a way of learning and interacting with reality as something different, according to sensitivities that aestheticization of social communication demands, and obtains its truth from the intersubjectivity with which it is constructed.Se reflexiona sobre el ensayo visual, como instrumento de investigación dentro de la comunicación social, que construye sentido a partir de la imagen. Desde la cultura visual, vincula ideas, emociones y afectos a favor de una esfera pública inclusiva al servicio del bien común. Su naturaleza híbrida (que entrelaza el lenguaje visual con el verbal) le permite no solo narrar sino argumentar un pensamiento que incluye la subjetividad del investigador, pero también la del Otro. Es desde esta relación con la Otredad que el ensayo visual propone un conocer y un interactuar diferente con la realidad, en respuesta a la estetización de la comunicación social. Así, el ensayo visual obtiene su veracidad desde la intersubjetividad con la que se construye. En este artículo se presentan los cambios en la comunicación actual a los que responde, sus principales características, y sus implicancias sobre las comunicaciones desde la academia, las aulas y el desempeño de la profesión.Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2018-11-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/30010.24265/cian.2018.n8.08Correspondences & Analysis; No 8 (2018): Correspondences & analysis N°8 2018 (january - december); 165-194Correspondencias & análisis; Núm. 8 (2018): Correspondencias & análisis N°8 2018 (enero - diciembre); 165-1942304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/300/275http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/300/294/*ref*/Abril, G. (2010). Cultura visual y espacio público-político. Cuadernos de Información y Comunicación, 15, pp. 21-36. Recuperado de http://dialnet.unirioja.es/servlet/ejemplar?codigo=252834/*ref*/Avendaño, N. (2017). 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