FORMACIÓN DE JÓVENES CIENTÍFICOS
Descripción del Articulo
Constantly it is spoken of the importance of the scientific research for the development of the country. There is no uniformity in teaching to design the project, in the development of the investigation neither of the publication. In the Cayetano Heredia Peruvian University during 25 years the stude...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Centro de Preparación para la Ciencia y Tecnología |
Repositorio: | ECIPERÚ |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.eciperu.net:article/136 |
Enlace del recurso: | https://revistas.eciperu.net/index.php/ECIPERU/article/view/136 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Investigación, universitario, proyecto, desarrollo, publicación. Investigation, college student, project, development, publication. |
id |
REVCEPRE_c359d63cd949d2477686db26f27c4746 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.eciperu.net:article/136 |
network_acronym_str |
REVCEPRE |
network_name_str |
ECIPERÚ |
repository_id_str |
|
spelling |
FORMACIÓN DE JÓVENES CIENTÍFICOSIshiyama Cervantes y Cols., RaúlInvestigación, universitario, proyecto, desarrollo, publicación.Investigation, college student, project, development, publication.Constantly it is spoken of the importance of the scientific research for the development of the country. There is no uniformity in teaching to design the project, in the development of the investigation neither of the publication. In the Cayetano Heredia Peruvian University during 25 years the students of the first years learned to investigate in practical form. The lack of infrastructure, materials and equipment was not impediment. At the beginning of the course, I explain the importance of the investigation. They learned to use books and magazines for searching information on similar subjects. The methodology was simple as well as the design of the project and the presentation of the result of the investigation. To write the report they counted on “Steps for publishing the thesis”. By the end of the semester, the students exposed their works to their companions in similar form as the scientific congresses. The objective was to attract them towards the investigation, in practical and entertained form that gave to them personal satisfactions. This experience is to disposition of the interested ones.Constantemente se habla de la importancia de la investigación científica para el desarrollo del país. No hay uniformidad en la enseñanza de diseñar el proyecto, en el desarrollo de la investigación ni para la publicación. En La Universidad Peruana Cayetano Heredia durante 25 años los alumnos de los primeros años aprendieron a investigar en forma práctica. La falta de infraestructura, de materiales y de equipos no fue impedimento. Al inicio del curso se explico la importancia de la investigación. Aprendieron a usar libros y revistas para la búsqueda de información sobre temas similares. La metodología fue simple así como el diseño del proyecto y la presentación del resultado de la investigación. Para escribir el informe contaron con “Pautas para al publicación de tesis”. A fines del semestre, los alumnos expusieron sus trabajos ante sus compañeros en la forma como se hace en los congresos científicos. El objetivo fue atraerlos hacia la investigación, en forma practica y entretenida que les dio satisfacciones personales. Esta experiencia está a disposiciónde los interesados.Centro de Preparación para la Ciencia y Tecnología (Ceprecyt)2019-01-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.eciperu.net/index.php/ECIPERU/article/view/13610.33017/RevECIPeru2004.0007/Revista ECIPerú; Vol. 1 Núm. 1 (2004); 31813-0194reponame:ECIPERÚinstname:Centro de Preparación para la Ciencia y Tecnologíainstacron:CEPRECYTspahttps://revistas.eciperu.net/index.php/ECIPERU/article/view/136/131Derechos de autor 2004 Revista ECIPerúinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.eciperu.net:article/1362019-01-08T17:22:35Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
FORMACIÓN DE JÓVENES CIENTÍFICOS |
title |
FORMACIÓN DE JÓVENES CIENTÍFICOS |
spellingShingle |
FORMACIÓN DE JÓVENES CIENTÍFICOS Ishiyama Cervantes y Cols., Raúl Investigación, universitario, proyecto, desarrollo, publicación. Investigation, college student, project, development, publication. |
title_short |
FORMACIÓN DE JÓVENES CIENTÍFICOS |
title_full |
FORMACIÓN DE JÓVENES CIENTÍFICOS |
title_fullStr |
FORMACIÓN DE JÓVENES CIENTÍFICOS |
title_full_unstemmed |
FORMACIÓN DE JÓVENES CIENTÍFICOS |
title_sort |
FORMACIÓN DE JÓVENES CIENTÍFICOS |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Ishiyama Cervantes y Cols., Raúl |
author |
Ishiyama Cervantes y Cols., Raúl |
author_facet |
Ishiyama Cervantes y Cols., Raúl |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Investigación, universitario, proyecto, desarrollo, publicación. Investigation, college student, project, development, publication. |
topic |
Investigación, universitario, proyecto, desarrollo, publicación. Investigation, college student, project, development, publication. |
description |
Constantly it is spoken of the importance of the scientific research for the development of the country. There is no uniformity in teaching to design the project, in the development of the investigation neither of the publication. In the Cayetano Heredia Peruvian University during 25 years the students of the first years learned to investigate in practical form. The lack of infrastructure, materials and equipment was not impediment. At the beginning of the course, I explain the importance of the investigation. They learned to use books and magazines for searching information on similar subjects. The methodology was simple as well as the design of the project and the presentation of the result of the investigation. To write the report they counted on “Steps for publishing the thesis”. By the end of the semester, the students exposed their works to their companions in similar form as the scientific congresses. The objective was to attract them towards the investigation, in practical and entertained form that gave to them personal satisfactions. This experience is to disposition of the interested ones. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-01-04 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.eciperu.net/index.php/ECIPERU/article/view/136 10.33017/RevECIPeru2004.0007/ |
url |
https://revistas.eciperu.net/index.php/ECIPERU/article/view/136 |
identifier_str_mv |
10.33017/RevECIPeru2004.0007/ |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.eciperu.net/index.php/ECIPERU/article/view/136/131 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2004 Revista ECIPerú info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2004 Revista ECIPerú |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Preparación para la Ciencia y Tecnología (Ceprecyt) |
publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Preparación para la Ciencia y Tecnología (Ceprecyt) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista ECIPerú; Vol. 1 Núm. 1 (2004); 3 1813-0194 reponame:ECIPERÚ instname:Centro de Preparación para la Ciencia y Tecnología instacron:CEPRECYT |
instname_str |
Centro de Preparación para la Ciencia y Tecnología |
instacron_str |
CEPRECYT |
institution |
CEPRECYT |
reponame_str |
ECIPERÚ |
collection |
ECIPERÚ |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1845884609510768640 |
score |
13.377112 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).