Duality at Classical Electrodynamics and its Interpretation through Machine Learning Algorithms
Descripción del Articulo
The aim of this paper is to investigate the hypothetical duality of classical electrodynamics and quantum mechanics through the usage of Machine Learning principles. Thus, the Mitchell’s criteria are used. Essentially this paper is focused on the radiated energy by a free electron inside an intense...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad Autónoma del Perú |
Repositorio: | AUTONOMA-Institucional |
Lenguaje: | inglés |
OAI Identifier: | oai:repositorio.autonoma.edu.pe:20.500.13067/2614 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.13067/2614 https://doi.org/10.14569/IJACSA.2022.0130877 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Classical electrodynamics Quantum mechanics Machine learning principles Mitchell’s criteria https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.02.04 |
Sumario: | The aim of this paper is to investigate the hypothetical duality of classical electrodynamics and quantum mechanics through the usage of Machine Learning principles. Thus, the Mitchell’s criteria are used. Essentially this paper is focused on the radiated energy by a free electron inside an intense laser. The usage of mathematical strategies might be correct to some extent so that one expects that classical equation would contain a dual meaning. The concrete case of Compton scattering is analyzed. While at some quantum field theories might not be scrutinized by computer algorithms, contrary to this Quantum Electrodynamics would constitute a robust example. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).