Man, be ethical-moral
Descripción del Articulo
The human person is the obligatory path for the foundation of ethical judgment. The human being, created by God, is the ontological and objective foundation of the Moral Theology of the person. Lost that objectivity, says Ramón Flecha Andrés, author of several books of Moral Theology, a criterion ha...
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2016 |
Institución: | Universidad Marcelino Champagnat |
Repositorio: | Revista UMCH - Educa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.umch.edu.pe:article/52 |
Enlace del recurso: | http://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/52 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Ética Moral Comportamientos humanos |
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Man, be ethical-moralEl hombre, ser ético-moralCastagnetti Morini, AntonioÉticaMoralComportamientos humanosThe human person is the obligatory path for the foundation of ethical judgment. The human being, created by God, is the ontological and objective foundation of the Moral Theology of the person. Lost that objectivity, says Ramón Flecha Andrés, author of several books of Moral Theology, a criterion has been eagerly sought to emphasize, as on land, the moral assessment of human behaviors. Suspicion of objective truth would force in recent centuries to appeal to a norm agreed upon by human beings and supported by the scaffolding of legal systems. (...) Morality is characteristic of human beings. Morality is "human" in many ways. It is people who behave morally. But it is morality that shapes "humanity." Hence, it is necessary to affirm again and again the centrality of the human person in moral reflection; and that, at least, in two inevitable and complementary senses: as an objective of morality: (fr. Ramón Flecha A Moral of the person). La persona humana es el camino obligado para la fundamentación del juicio ético. El ser humano, creado por Dios, es el fundamento ontológico y objetivo de la Teología Moral de la persona. Perdida aquella objetividad, dice Ramón Flecha Andrés, autor de varios libros de Teología Moral, se ha buscado afanosamente un criterio para hincar, como en tierra firme, la valoración moral de los comportamientos humanos. La suspicacia ante la verdad objetiva obligaría en los últimos siglos a apelar a una normatividad consensuada por los seres humanos y apoyada por el andamiaje de los ordenamientos legales. (…) La moral es propia de los seres humanos. La moral es “humana” en múltiples sentidos. Son las personas las que se comportan moralmente. Pero es la moral la que configura la “humanidad”. De ahí que haya que afirmar una y otra vez la centralidad de la persona humana en la reflexión moral; y eso, al menos, en dos sentidos inevitables y complementarios: como objetivo de la moralidad: (fr. Ramón Flecha A Moral de la persona).Universidad Marcelino Champagnat2016-08-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/5210.35756/educaumch.201607.52EDUCA UMCH Journal; No 07 (2016): Journal Educa - UMCH N°7 2016 (january - june); 28-37Revista EDUCA UMCH; Núm. 07 (2016): Revista Educa - UMCH N°7 2016 (enero - junio); 28-372617-03372617-808710.35756/educaumch.201607reponame:Revista UMCH - Educainstname:Universidad Marcelino Champagnatinstacron:UMCHspahttp://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/52/4810.35756/educaumch.201607.52.48Copyright (c) 2016 Revista EDUCA UMCHhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-03T15:45:22Zmail@mail.com - |
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The human person is the obligatory path for the foundation of ethical judgment. The human being, created by God, is the ontological and objective foundation of the Moral Theology of the person. Lost that objectivity, says Ramón Flecha Andrés, author of several books of Moral Theology, a criterion has been eagerly sought to emphasize, as on land, the moral assessment of human behaviors. Suspicion of objective truth would force in recent centuries to appeal to a norm agreed upon by human beings and supported by the scaffolding of legal systems. (...) Morality is characteristic of human beings. Morality is "human" in many ways. It is people who behave morally. But it is morality that shapes "humanity." Hence, it is necessary to affirm again and again the centrality of the human person in moral reflection; and that, at least, in two inevitable and complementary senses: as an objective of morality: (fr. Ramón Flecha A Moral of the person). La persona humana es el camino obligado para la fundamentación del juicio ético. El ser humano, creado por Dios, es el fundamento ontológico y objetivo de la Teología Moral de la persona. Perdida aquella objetividad, dice Ramón Flecha Andrés, autor de varios libros de Teología Moral, se ha buscado afanosamente un criterio para hincar, como en tierra firme, la valoración moral de los comportamientos humanos. La suspicacia ante la verdad objetiva obligaría en los últimos siglos a apelar a una normatividad consensuada por los seres humanos y apoyada por el andamiaje de los ordenamientos legales. (…) La moral es propia de los seres humanos. La moral es “humana” en múltiples sentidos. Son las personas las que se comportan moralmente. Pero es la moral la que configura la “humanidad”. De ahí que haya que afirmar una y otra vez la centralidad de la persona humana en la reflexión moral; y eso, al menos, en dos sentidos inevitables y complementarios: como objetivo de la moralidad: (fr. Ramón Flecha A Moral de la persona). |
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The human person is the obligatory path for the foundation of ethical judgment. The human being, created by God, is the ontological and objective foundation of the Moral Theology of the person. Lost that objectivity, says Ramón Flecha Andrés, author of several books of Moral Theology, a criterion has been eagerly sought to emphasize, as on land, the moral assessment of human behaviors. Suspicion of objective truth would force in recent centuries to appeal to a norm agreed upon by human beings and supported by the scaffolding of legal systems. (...) Morality is characteristic of human beings. Morality is "human" in many ways. It is people who behave morally. But it is morality that shapes "humanity." Hence, it is necessary to affirm again and again the centrality of the human person in moral reflection; and that, at least, in two inevitable and complementary senses: as an objective of morality: (fr. Ramón Flecha A Moral of the person). |
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