This too shall pass!

Descripción del Articulo

The article describes the appearance of COVID-19 in an unpredictable way on planet Earth and the consequences it has had for humanity, which was not prepared for a pandemic of this magnitude. It relates the psychological and material situation in which many children and young people --generation X,...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Latorre Ariño, Marino
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Marcelino Champagnat
Repositorio:Revista UMCH - Educa
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.umch.edu.pe:article/133
Enlace del recurso:http://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/133
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:amenaza
centennials
ciencia
darwinismo social
generación X
millenials
oportunidad
pandemia
tecnología
tiempos pos-normales
id 2617-0337_57216e4c33bbdc4df743639ec5c08d40
oai_identifier_str oai:revistas.umch.edu.pe:article/133
network_acronym_str 2617-0337
repository_id_str .
network_name_str Revista UMCH - Educa
spelling This too shall pass!¡ESTO TAMBIÉN PASARÁ!Latorre Ariño, Marinoamenazacentennialscienciadarwinismo socialgeneración Xmillenialsoportunidadpandemiatecnologíatiempos pos-normalesThe article describes the appearance of COVID-19 in an unpredictable way on planet Earth and the consequences it has had for humanity, which was not prepared for a pandemic of this magnitude. It relates the psychological and material situation in which many children and young people --generation X, Y, Z -- lived before the pandemic and the consequences they have had to live in this experience of lockdown due to the quarantine imposed and what lessons can be drawn from the situation experienced. It also deals with the origin and form of spread of COVID-19, the possible political and economic interests that may have given rise to it, as well as the health policies implemented by different countries, and asks whether science is the solution. It concludes with a reflection on whether this threat can be reversed into an opportunity for humans to reflect and, after living this experience, learn to live in a more humane way and whether a new and better world order can be created for all.El artículo describe la aparición del COVID-19 de forma imprevisible en el planeta Tierra y las consecuencias que ha tenido para la humanidad, que no estaba preparada para una pandemia de esta magnitud. Relata la situación psicológica y material en la que vivían muchos niños y jóvenes –generación X, Y, Z—antes de la pandemia y de las consecuencias que han tenido que vivir en esta experiencia de confinamiento de las casas por la cuarentena impuesta y qué enseñanzas se pueden extraer de la situación vivida. Así mismo trata del origen y la forma de propagación del COVID-19, de los posibles intereses políticos y económicos que lo han podido dar origen, así como de las políticas sanitarias implementadas por los países y se pregunta si la ciencia es la solución. Concluye con una reflexión sobre si la amenaza puede revertirse en una oportunidad para que los humanos reflexionen y, después de vivir esta experiencia, aprendan a vivir de forma más humana y se pueda originar un nuevo orden mundial mejor para todos.Universidad Marcelino Champagnat2020-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/13310.35756/educaumch.202015.133EDUCA UMCH Journal; No 15 (2020): Revista Educa - UMCH N°15 2020 (january - june); 20Revista EDUCA UMCH; Núm. 15 (2020): Revista Educa - UMCH N°15 2020 (enero - junio); 202617-03372617-808710.35756/educaumch.202015reponame:Revista UMCH - Educainstname:Universidad Marcelino Champagnatinstacron:UMCHspahttp://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/133/9310.35756/educaumch.202015.133.93Copyright (c) 2020 UNIVERSIDAD MARCELINO CHAMPAGNAThttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-03T15:45:27Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv This too shall pass!
¡ESTO TAMBIÉN PASARÁ!
title This too shall pass!
spellingShingle This too shall pass!
Latorre Ariño, Marino
amenaza
centennials
ciencia
darwinismo social
generación X
millenials
oportunidad
pandemia
tecnología
tiempos pos-normales
title_short This too shall pass!
title_full This too shall pass!
title_fullStr This too shall pass!
title_full_unstemmed This too shall pass!
title_sort This too shall pass!
dc.creator.none.fl_str_mv Latorre Ariño, Marino
author Latorre Ariño, Marino
author_facet Latorre Ariño, Marino
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv amenaza
centennials
ciencia
darwinismo social
generación X
millenials
oportunidad
pandemia
tecnología
tiempos pos-normales
topic amenaza
centennials
ciencia
darwinismo social
generación X
millenials
oportunidad
pandemia
tecnología
tiempos pos-normales
dc.description.none.fl_txt_mv The article describes the appearance of COVID-19 in an unpredictable way on planet Earth and the consequences it has had for humanity, which was not prepared for a pandemic of this magnitude. It relates the psychological and material situation in which many children and young people --generation X, Y, Z -- lived before the pandemic and the consequences they have had to live in this experience of lockdown due to the quarantine imposed and what lessons can be drawn from the situation experienced. It also deals with the origin and form of spread of COVID-19, the possible political and economic interests that may have given rise to it, as well as the health policies implemented by different countries, and asks whether science is the solution. It concludes with a reflection on whether this threat can be reversed into an opportunity for humans to reflect and, after living this experience, learn to live in a more humane way and whether a new and better world order can be created for all.
El artículo describe la aparición del COVID-19 de forma imprevisible en el planeta Tierra y las consecuencias que ha tenido para la humanidad, que no estaba preparada para una pandemia de esta magnitud. Relata la situación psicológica y material en la que vivían muchos niños y jóvenes –generación X, Y, Z—antes de la pandemia y de las consecuencias que han tenido que vivir en esta experiencia de confinamiento de las casas por la cuarentena impuesta y qué enseñanzas se pueden extraer de la situación vivida. Así mismo trata del origen y la forma de propagación del COVID-19, de los posibles intereses políticos y económicos que lo han podido dar origen, así como de las políticas sanitarias implementadas por los países y se pregunta si la ciencia es la solución. Concluye con una reflexión sobre si la amenaza puede revertirse en una oportunidad para que los humanos reflexionen y, después de vivir esta experiencia, aprendan a vivir de forma más humana y se pueda originar un nuevo orden mundial mejor para todos.
description The article describes the appearance of COVID-19 in an unpredictable way on planet Earth and the consequences it has had for humanity, which was not prepared for a pandemic of this magnitude. It relates the psychological and material situation in which many children and young people --generation X, Y, Z -- lived before the pandemic and the consequences they have had to live in this experience of lockdown due to the quarantine imposed and what lessons can be drawn from the situation experienced. It also deals with the origin and form of spread of COVID-19, the possible political and economic interests that may have given rise to it, as well as the health policies implemented by different countries, and asks whether science is the solution. It concludes with a reflection on whether this threat can be reversed into an opportunity for humans to reflect and, after living this experience, learn to live in a more humane way and whether a new and better world order can be created for all.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-06-01
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/133
10.35756/educaumch.202015.133
url http://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/133
identifier_str_mv 10.35756/educaumch.202015.133
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/133/93
10.35756/educaumch.202015.133.93
dc.rights.none.fl_str_mv Copyright (c) 2020 UNIVERSIDAD MARCELINO CHAMPAGNAT
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 UNIVERSIDAD MARCELINO CHAMPAGNAT
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Marcelino Champagnat
publisher.none.fl_str_mv Universidad Marcelino Champagnat
dc.source.none.fl_str_mv EDUCA UMCH Journal; No 15 (2020): Revista Educa - UMCH N°15 2020 (january - june); 20
Revista EDUCA UMCH; Núm. 15 (2020): Revista Educa - UMCH N°15 2020 (enero - junio); 20
2617-0337
2617-8087
10.35756/educaumch.202015
reponame:Revista UMCH - Educa
instname:Universidad Marcelino Champagnat
instacron:UMCH
reponame_str Revista UMCH - Educa
collection Revista UMCH - Educa
instname_str Universidad Marcelino Champagnat
instacron_str UMCH
institution UMCH
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701561133342654464
score 13.887878
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).