VIDEOGAMES AND THEIR HISTORICAL PERCEPTION ON THE WARS OF THE 20TH CENTURY
Descripción del Articulo
The following research is the beginning of a larger work, developed under the narrative of the essay, aims to identify the most relevant aspects of video games aimed at recreating warlike events of great historical importance, such as world wars. Among the most notable aspects that this research off...
Autor: | |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Ricardo Palma |
Repositorio: | Revista URP - Scientia |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/3581 |
Enlace del recurso: | http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Scientia/article/view/3581 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Historia y videojuegos, utilidad y reflexión sobre los videojuegos, los videojuegos y su impacto en la Historia, los videojuegos como fuente histórica. |
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VIDEOGAMES AND THEIR HISTORICAL PERCEPTION ON THE WARS OF THE 20TH CENTURYLOS LOS VIDEOJUEGOS Y SU PERCEPCIÓN HISTÓRICA SOBRE LAS GUERRAS DEL SIGLO XXDE LA CRUZ VILLANUEVA, CarlosHistoria y videojuegos, utilidad y reflexión sobre los videojuegos, los videojuegos y su impacto en la Historia, los videojuegos como fuente histórica.The following research is the beginning of a larger work, developed under the narrative of the essay, aims to identify the most relevant aspects of video games aimed at recreating warlike events of great historical importance, such as world wars. Among the most notable aspects that this research offers is the identification and delimitation of possible boundaries for the analysis of video games. Considering them as historical sources, since they are social creations, they recreate and generate a perception of situations or facts of reality, under the veil of fun, recreation, entertainment and fantasy. In these pages, we will approach the scope and limitations of the study of video games, through the brief observation of three of them, which set or recreate some moments of the wars of wars in the twentieth century. Through this we will observeits usefulness as a source, complement and understanding that the video industry jueguil, creates, recreates and reflects on wars in the twentieth century. This is thanks to the initial exploration from the perspective of the historian.La siguiente investigación es el inicio de un trabajo de mayor envergadura, desarrollado bajo la narrativa del ensayo, tiene como objetivo identificar los aspectos más relevantes de los videojuegos orientados a recrear eventos bélicos de gran importancia histórica, como son las guerras mundiales. Entre los aspectos más notables, que esta investigación ofrece, es la identificación y delimitación de posibles linderos, para el análisis a los videojuegos. Considerándolos como fuentes históricas, pues siendo creaciones sociales, recrean y generan una percepción a situaciones u hechos de la realidad, bajo el velo de la diversión, recreación, entretenimiento y fantasía. En estas páginas, nos acercaremos, a los alcances y limitaciones del estudio a los videojuegos, mediante la breve observación de tres de ellos, que ambientan o recrean algunos momentos de las guerras de las guerras en el siglo XX. Mediante ello observaremos su utilidad, como fuente, complemento y entendimiento, que la industria videojueguil, crea, recrea y reflexiona con respecto a las guerras en el siglo XX. Ello gracias a la exploración inicial desde la mirada del historiador. UNIVERSIDAD RICARDO PALMA2021-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticulo evaluado por pares.application/pdfhttp://revistas.urp.edu.pe/index.php/Scientia/article/view/358110.31381/scientia.v22i22.3581Scientia; Vol. 22 Núm. 22 (2020): SCIENTIA; 263 - 2881993-422X2519-574310.31381/scientia.v22i22reponame:Revista URP - Scientiainstname:Universidad Ricardo Palmainstacron:URPspahttp://revistas.urp.edu.pe/index.php/Scientia/article/view/3581/4358Derechos de autor 2021 Scientiainfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-02T15:40:13Zmail@mail.com - |
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The following research is the beginning of a larger work, developed under the narrative of the essay, aims to identify the most relevant aspects of video games aimed at recreating warlike events of great historical importance, such as world wars. Among the most notable aspects that this research offers is the identification and delimitation of possible boundaries for the analysis of video games. Considering them as historical sources, since they are social creations, they recreate and generate a perception of situations or facts of reality, under the veil of fun, recreation, entertainment and fantasy. In these pages, we will approach the scope and limitations of the study of video games, through the brief observation of three of them, which set or recreate some moments of the wars of wars in the twentieth century. Through this we will observeits usefulness as a source, complement and understanding that the video industry jueguil, creates, recreates and reflects on wars in the twentieth century. This is thanks to the initial exploration from the perspective of the historian. |
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