Marketing communication strategy to promote the Lambayecan cultural identity
Descripción del Articulo
In the present investigation, the Marketing Communication Mix Strategy was carried out, with the objective of improving the Lambayecan Cultural Identity in the 3rd, 4th and 5th students of the Educational Institution "Our Lady of the Assumption" , promoting it through a documentary, showin...
Autores: | , |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad César Vallejo |
Repositorio: | Revista UCV-HACER |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1441 |
Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1441 |
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Marketing communication strategy to promote the Lambayecan cultural identityEstrategia de comunicación de marketing para promover la identidad cultural lambayecanaFaya Arboleda, Ana LucíaReyna González, Julissa ElizabethIn the present investigation, the Marketing Communication Mix Strategy was carried out, with the objective of improving the Lambayecan Cultural Identity in the 3rd, 4th and 5th students of the Educational Institution "Our Lady of the Assumption" , promoting it through a documentary, showing its history, folklore, nature, gastronomy, etc. And as this tool provides the way to position, and quickly capture consumer of which are founded by Felix Lazarsfeld and Kotler. Likewise, this research will contribute to other research with similar scenarios, thus comparing the theories given by different authors mentioned above and other studies shown by researchers, on the other hand, it seeks to propose a marketing communication strategy to promote and improve the Identity Cultural Lambayecana. This research is of non-experimental design, of a descriptive-proactive type; the population was conformed by the students of 3rd, 4th and 5th of the Educational Institution Our Lady of the Assumption, and for the data collection the technique of the survey was used, by means of the questionnaire instrument and knowledge test. Finally, the marketing communication strategy will help improve the Lambayecana Cultural Identity in the 3rd, 4th and 5th students of the Educational Institution Our Lady of the Assumption. En la presente investigación se realizó la Estrategia de Mix de comunicación de Marketing, con el objetivo de mejorar la Identidad Cultural Lambayecana en los estudiantes de 3°,4° y 5° de la Institución Educativa “Nuestra Señora de la Asunción”, promoviéndolo a través de un documental, donde se muestra su historia, folklor, naturaleza, gastronomía, etc. Y como esta herramienta proporciona la forma de posicionar, y captar rápidamente consumidor de la cual se encuentran fundamentadas por Felix Lazarsfeld y kotler. Así mismo esta investigación servirá de aporte para otras investigaciones con similares escenarios, comparándose así las teorías dadas por diferentes autores antes mencionados y otros estudios mostrados por investigadores, por otro lado, se procura proponer una estrategia de comunicación de marketing para promover y mejorar la Identidad Cultural Lambayecana. Esta investigación es de diseño No Experimental, de tipo descriptivo-propositivo; la población estuvo conformado por los estudiantes de 3°,4° y 5° de la Institución Educativa N°10111 “Nuestra Señora de la Asunción”, y para la recolección de datos se empleó la técnica de la encuesta, por medio del instrumento cuestionario y prueba de conocimiento. Finalmente, la estrategia de comunicación de marketing, ayudaran a mejorar la Identidad Cultural Lambayecana en los estudiantes de 3°,4° y 5° de la Institución Educativa Nuestra Señora de la Asunción. Universidad César Vallejo Campus Chiclayo2018-06-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/144110.18050/ucv-hacer.v7i2.1441UCV HACER; Vol. 7 Núm. 2 (2018): Mayo - Agosto; 27 - 37UCV-HACER; Vol. 7 Núm. 2 (2018): Mayo - Agosto; 27 - 372414-86952305-855210.18050/ucv-hacer.v7i2reponame:Revista UCV-HACERinstname:Universidad César Vallejoinstacron:UCVspahttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1441/1151Derechos de autor 2018 UCV-HACERhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-04T16:05:35Zmail@mail.com - |
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In the present investigation, the Marketing Communication Mix Strategy was carried out, with the objective of improving the Lambayecan Cultural Identity in the 3rd, 4th and 5th students of the Educational Institution "Our Lady of the Assumption" , promoting it through a documentary, showing its history, folklore, nature, gastronomy, etc. And as this tool provides the way to position, and quickly capture consumer of which are founded by Felix Lazarsfeld and Kotler. Likewise, this research will contribute to other research with similar scenarios, thus comparing the theories given by different authors mentioned above and other studies shown by researchers, on the other hand, it seeks to propose a marketing communication strategy to promote and improve the Identity Cultural Lambayecana. This research is of non-experimental design, of a descriptive-proactive type; the population was conformed by the students of 3rd, 4th and 5th of the Educational Institution Our Lady of the Assumption, and for the data collection the technique of the survey was used, by means of the questionnaire instrument and knowledge test. Finally, the marketing communication strategy will help improve the Lambayecana Cultural Identity in the 3rd, 4th and 5th students of the Educational Institution Our Lady of the Assumption. |
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