Marketing communication strategy to promote the Lambayecan cultural identity

Descripción del Articulo

In the present investigation, the Marketing Communication Mix Strategy was carried out, with the objective of improving the Lambayecan Cultural Identity in the 3rd, 4th and 5th students of the Educational Institution "Our Lady of the Assumption" , promoting it through a documentary, showin...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Faya Arboleda, Ana Lucía, Reyna González, Julissa Elizabeth
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad César Vallejo
Repositorio:Revista UCV-HACER
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1441
Enlace del recurso:http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1441
Nivel de acceso:acceso abierto
id 2414-8695_4ccd6ebd533d3ff520a24ea0e4661606
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1441
network_acronym_str 2414-8695
repository_id_str
network_name_str Revista UCV-HACER
spelling Marketing communication strategy to promote the Lambayecan cultural identityEstrategia de comunicación de marketing para promover la identidad cultural lambayecanaFaya Arboleda, Ana LucíaReyna González, Julissa ElizabethIn the present investigation, the Marketing Communication Mix Strategy was carried out, with the objective of improving the Lambayecan Cultural Identity in the 3rd, 4th and 5th students of the Educational Institution "Our Lady of the Assumption" , promoting it through a documentary, showing its history, folklore, nature, gastronomy, etc. And as this tool provides the way to position, and quickly capture consumer of which are founded by Felix Lazarsfeld and Kotler. Likewise, this research will contribute to other research with similar scenarios, thus comparing the theories given by different authors mentioned above and other studies shown by researchers, on the other hand, it seeks to propose a marketing communication strategy to promote and improve the Identity Cultural Lambayecana. This research is of non-experimental design, of a descriptive-proactive type; the population was conformed by the students of 3rd, 4th and 5th of the Educational Institution Our Lady of the Assumption, and for the data collection the technique of the survey was used, by means of the questionnaire instrument and knowledge test. Finally, the marketing communication strategy will help improve the Lambayecana Cultural Identity in the 3rd, 4th and 5th students of the Educational Institution Our Lady of the Assumption.  En la presente investigación se realizó la Estrategia de Mix de comunicación de Marketing, con el objetivo de mejorar la Identidad Cultural Lambayecana en los estudiantes de 3°,4° y 5° de la Institución Educativa “Nuestra Señora de la Asunción”, promoviéndolo a través de un documental, donde se muestra su historia, folklor, naturaleza, gastronomía, etc. Y como esta herramienta proporciona la forma de posicionar, y captar rápidamente consumidor de la cual se encuentran fundamentadas por Felix Lazarsfeld y kotler. Así mismo esta investigación servirá de aporte para otras investigaciones con similares escenarios, comparándose así las teorías dadas por diferentes autores antes mencionados y otros estudios mostrados por investigadores, por otro lado, se procura proponer una estrategia de comunicación de marketing para promover y mejorar la Identidad Cultural Lambayecana. Esta investigación es de diseño No Experimental, de tipo descriptivo-propositivo; la población estuvo conformado por los estudiantes de 3°,4° y 5° de la Institución Educativa N°10111 “Nuestra Señora de la Asunción”, y para la recolección de datos se empleó la técnica de la encuesta, por medio del instrumento cuestionario y prueba de conocimiento. Finalmente, la estrategia de comunicación de marketing, ayudaran a mejorar la Identidad Cultural Lambayecana en los estudiantes de 3°,4° y 5° de la Institución Educativa Nuestra Señora de la Asunción.  Universidad César Vallejo Campus Chiclayo2018-06-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/144110.18050/ucv-hacer.v7i2.1441UCV HACER; Vol. 7 Núm. 2 (2018): Mayo - Agosto; 27 - 37UCV-HACER; Vol. 7 Núm. 2 (2018): Mayo - Agosto; 27 - 372414-86952305-855210.18050/ucv-hacer.v7i2reponame:Revista UCV-HACERinstname:Universidad César Vallejoinstacron:UCVspahttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1441/1151Derechos de autor 2018 UCV-HACERhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-04T16:05:35Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv Marketing communication strategy to promote the Lambayecan cultural identity
Estrategia de comunicación de marketing para promover la identidad cultural lambayecana
title Marketing communication strategy to promote the Lambayecan cultural identity
spellingShingle Marketing communication strategy to promote the Lambayecan cultural identity
Faya Arboleda, Ana Lucía
title_short Marketing communication strategy to promote the Lambayecan cultural identity
title_full Marketing communication strategy to promote the Lambayecan cultural identity
title_fullStr Marketing communication strategy to promote the Lambayecan cultural identity
title_full_unstemmed Marketing communication strategy to promote the Lambayecan cultural identity
title_sort Marketing communication strategy to promote the Lambayecan cultural identity
dc.creator.none.fl_str_mv Faya Arboleda, Ana Lucía
Reyna González, Julissa Elizabeth
author Faya Arboleda, Ana Lucía
author_facet Faya Arboleda, Ana Lucía
Reyna González, Julissa Elizabeth
author_role author
author2 Reyna González, Julissa Elizabeth
author2_role author
dc.description.none.fl_txt_mv In the present investigation, the Marketing Communication Mix Strategy was carried out, with the objective of improving the Lambayecan Cultural Identity in the 3rd, 4th and 5th students of the Educational Institution "Our Lady of the Assumption" , promoting it through a documentary, showing its history, folklore, nature, gastronomy, etc. And as this tool provides the way to position, and quickly capture consumer of which are founded by Felix Lazarsfeld and Kotler. Likewise, this research will contribute to other research with similar scenarios, thus comparing the theories given by different authors mentioned above and other studies shown by researchers, on the other hand, it seeks to propose a marketing communication strategy to promote and improve the Identity Cultural Lambayecana. This research is of non-experimental design, of a descriptive-proactive type; the population was conformed by the students of 3rd, 4th and 5th of the Educational Institution Our Lady of the Assumption, and for the data collection the technique of the survey was used, by means of the questionnaire instrument and knowledge test. Finally, the marketing communication strategy will help improve the Lambayecana Cultural Identity in the 3rd, 4th and 5th students of the Educational Institution Our Lady of the Assumption.  
En la presente investigación se realizó la Estrategia de Mix de comunicación de Marketing, con el objetivo de mejorar la Identidad Cultural Lambayecana en los estudiantes de 3°,4° y 5° de la Institución Educativa “Nuestra Señora de la Asunción”, promoviéndolo a través de un documental, donde se muestra su historia, folklor, naturaleza, gastronomía, etc. Y como esta herramienta proporciona la forma de posicionar, y captar rápidamente consumidor de la cual se encuentran fundamentadas por Felix Lazarsfeld y kotler. Así mismo esta investigación servirá de aporte para otras investigaciones con similares escenarios, comparándose así las teorías dadas por diferentes autores antes mencionados y otros estudios mostrados por investigadores, por otro lado, se procura proponer una estrategia de comunicación de marketing para promover y mejorar la Identidad Cultural Lambayecana. Esta investigación es de diseño No Experimental, de tipo descriptivo-propositivo; la población estuvo conformado por los estudiantes de 3°,4° y 5° de la Institución Educativa N°10111 “Nuestra Señora de la Asunción”, y para la recolección de datos se empleó la técnica de la encuesta, por medio del instrumento cuestionario y prueba de conocimiento. Finalmente, la estrategia de comunicación de marketing, ayudaran a mejorar la Identidad Cultural Lambayecana en los estudiantes de 3°,4° y 5° de la Institución Educativa Nuestra Señora de la Asunción.  
description In the present investigation, the Marketing Communication Mix Strategy was carried out, with the objective of improving the Lambayecan Cultural Identity in the 3rd, 4th and 5th students of the Educational Institution "Our Lady of the Assumption" , promoting it through a documentary, showing its history, folklore, nature, gastronomy, etc. And as this tool provides the way to position, and quickly capture consumer of which are founded by Felix Lazarsfeld and Kotler. Likewise, this research will contribute to other research with similar scenarios, thus comparing the theories given by different authors mentioned above and other studies shown by researchers, on the other hand, it seeks to propose a marketing communication strategy to promote and improve the Identity Cultural Lambayecana. This research is of non-experimental design, of a descriptive-proactive type; the population was conformed by the students of 3rd, 4th and 5th of the Educational Institution Our Lady of the Assumption, and for the data collection the technique of the survey was used, by means of the questionnaire instrument and knowledge test. Finally, the marketing communication strategy will help improve the Lambayecana Cultural Identity in the 3rd, 4th and 5th students of the Educational Institution Our Lady of the Assumption.  
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-06-07
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1441
10.18050/ucv-hacer.v7i2.1441
url http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1441
identifier_str_mv 10.18050/ucv-hacer.v7i2.1441
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1441/1151
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2018 UCV-HACER
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2018 UCV-HACER
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad César Vallejo Campus Chiclayo
publisher.none.fl_str_mv Universidad César Vallejo Campus Chiclayo
dc.source.none.fl_str_mv UCV HACER; Vol. 7 Núm. 2 (2018): Mayo - Agosto; 27 - 37
UCV-HACER; Vol. 7 Núm. 2 (2018): Mayo - Agosto; 27 - 37
2414-8695
2305-8552
10.18050/ucv-hacer.v7i2
reponame:Revista UCV-HACER
instname:Universidad César Vallejo
instacron:UCV
reponame_str Revista UCV-HACER
collection Revista UCV-HACER
instname_str Universidad César Vallejo
instacron_str UCV
institution UCV
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701652999614496768
score 13.754011
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).