Teaching organization and work teams formation
Descripción del Articulo
The research work addresses the problem of teacher disorganization and the lack of work teams in educational institution No. 821205 of Bellavista Baja de Combayo, district of La Encañada, province and department of Cajamarca. The problematic situation is presented and then with the application of pr...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad César Vallejo |
Repositorio: | Revista UCV-HACER |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1846 |
Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1846 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | organización organización educativa organización en equipos |
id |
2414-8695_3eab95ed368dbf8660e7d701001a289f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1846 |
network_acronym_str |
2414-8695 |
repository_id_str |
|
network_name_str |
Revista UCV-HACER |
spelling |
Teaching organization and work teams formationOrganización docente y formación de equipos de trabajoRuíz Torres, Franciscaorganizaciónorganización educativaorganización en equiposThe research work addresses the problem of teacher disorganization and the lack of work teams in educational institution No. 821205 of Bellavista Baja de Combayo, district of La Encañada, province and department of Cajamarca. The problematic situation is presented and then with the application of problem analysis techniques the central problem of this educational institution is determined. Then there is a review of the theory and approaches that support the work on the organization from the business and educational point of view. The theory of human relations, the subsequent contributions on human resources and systems thinking are the basis of the theoretical model. The organization becomes a key issue in the knowledge society, so much so that some authors conceive a society composed of organizations. There is also the analysis and discussion of the results of the instruments used, the proposal with its respective foundation and the strategies to develop it. The organization in teams is the model of the proposal. An organization composed of four work teams is proposed: management, pedagogical, research and cultural contribution and evaluation. Each team has its specific objectives and responsibilities according to the vision of the organization. El trabajo de investigación aborda el problema de la desorganización docente y la falta de equipos de trabajo en la institución educativa N° 821205 de Bellavista Baja de Combayo, distrito de la Encañada, provincia y departamento de Cajamarca. Se presenta la situación problemática y luego con la aplicación de técnicas de análisis de problemas se determina el problema central de esta institución educativa. Luego se hace una revisión de la teoría y enfoques que sustentan el trabajo sobre la organización desde el punto de vista empresarial y educativo. La teoría de las relaciones humanas, los posteriores aportes sobre los recursos humanos y el pensamiento sistémico son la base del modelo teórico. La organización se vuelve un tema clave en la sociedad del conocimiento, tanto es así, que algunos autores conciben una sociedad compuesta por organizaciones. Se hace también el análisis y discusión de los resultados de los instrumentos utilizados, la propuesta con su respectivo fundamento y las estrategias para desarrollarlo. La organización en equipos es el modelo de la propuesta. Se propone una organización compuesta por cuatro equipos de trabajo: de gestión, pedagógico, de investigación y aporte cultural y de evaluación. Cada equipo tiene sus objetivos específicos y responsabilidades de acuerdo a la visión de la organización. Universidad César Vallejo Campus Chiclayo2019-03-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/184610.18050/ucv-hacer.v8i1.1846UCV HACER; Vol. 8 Núm. 1 (2019): Enero - Marzo; 41 - 50UCV-HACER; Vol. 8 Núm. 1 (2019): Enero - Marzo; 41 - 502414-86952305-855210.18050/ucv-hacer.v8i1reponame:Revista UCV-HACERinstname:Universidad César Vallejoinstacron:UCVspahttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1846/1576Derechos de autor 2019 Francisca Ruíz Torreshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-04T16:05:35Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
Teaching organization and work teams formation Organización docente y formación de equipos de trabajo |
title |
Teaching organization and work teams formation |
spellingShingle |
Teaching organization and work teams formation Ruíz Torres, Francisca organización organización educativa organización en equipos |
title_short |
Teaching organization and work teams formation |
title_full |
Teaching organization and work teams formation |
title_fullStr |
Teaching organization and work teams formation |
title_full_unstemmed |
Teaching organization and work teams formation |
title_sort |
Teaching organization and work teams formation |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Ruíz Torres, Francisca |
author |
Ruíz Torres, Francisca |
author_facet |
Ruíz Torres, Francisca |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
organización organización educativa organización en equipos |
topic |
organización organización educativa organización en equipos |
dc.description.none.fl_txt_mv |
The research work addresses the problem of teacher disorganization and the lack of work teams in educational institution No. 821205 of Bellavista Baja de Combayo, district of La Encañada, province and department of Cajamarca. The problematic situation is presented and then with the application of problem analysis techniques the central problem of this educational institution is determined. Then there is a review of the theory and approaches that support the work on the organization from the business and educational point of view. The theory of human relations, the subsequent contributions on human resources and systems thinking are the basis of the theoretical model. The organization becomes a key issue in the knowledge society, so much so that some authors conceive a society composed of organizations. There is also the analysis and discussion of the results of the instruments used, the proposal with its respective foundation and the strategies to develop it. The organization in teams is the model of the proposal. An organization composed of four work teams is proposed: management, pedagogical, research and cultural contribution and evaluation. Each team has its specific objectives and responsibilities according to the vision of the organization. El trabajo de investigación aborda el problema de la desorganización docente y la falta de equipos de trabajo en la institución educativa N° 821205 de Bellavista Baja de Combayo, distrito de la Encañada, provincia y departamento de Cajamarca. Se presenta la situación problemática y luego con la aplicación de técnicas de análisis de problemas se determina el problema central de esta institución educativa. Luego se hace una revisión de la teoría y enfoques que sustentan el trabajo sobre la organización desde el punto de vista empresarial y educativo. La teoría de las relaciones humanas, los posteriores aportes sobre los recursos humanos y el pensamiento sistémico son la base del modelo teórico. La organización se vuelve un tema clave en la sociedad del conocimiento, tanto es así, que algunos autores conciben una sociedad compuesta por organizaciones. Se hace también el análisis y discusión de los resultados de los instrumentos utilizados, la propuesta con su respectivo fundamento y las estrategias para desarrollarlo. La organización en equipos es el modelo de la propuesta. Se propone una organización compuesta por cuatro equipos de trabajo: de gestión, pedagógico, de investigación y aporte cultural y de evaluación. Cada equipo tiene sus objetivos específicos y responsabilidades de acuerdo a la visión de la organización. |
description |
The research work addresses the problem of teacher disorganization and the lack of work teams in educational institution No. 821205 of Bellavista Baja de Combayo, district of La Encañada, province and department of Cajamarca. The problematic situation is presented and then with the application of problem analysis techniques the central problem of this educational institution is determined. Then there is a review of the theory and approaches that support the work on the organization from the business and educational point of view. The theory of human relations, the subsequent contributions on human resources and systems thinking are the basis of the theoretical model. The organization becomes a key issue in the knowledge society, so much so that some authors conceive a society composed of organizations. There is also the analysis and discussion of the results of the instruments used, the proposal with its respective foundation and the strategies to develop it. The organization in teams is the model of the proposal. An organization composed of four work teams is proposed: management, pedagogical, research and cultural contribution and evaluation. Each team has its specific objectives and responsibilities according to the vision of the organization. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-03-14 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1846 10.18050/ucv-hacer.v8i1.1846 |
url |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1846 |
identifier_str_mv |
10.18050/ucv-hacer.v8i1.1846 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1846/1576 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2019 Francisca Ruíz Torres http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2019 Francisca Ruíz Torres http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad César Vallejo Campus Chiclayo |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad César Vallejo Campus Chiclayo |
dc.source.none.fl_str_mv |
UCV HACER; Vol. 8 Núm. 1 (2019): Enero - Marzo; 41 - 50 UCV-HACER; Vol. 8 Núm. 1 (2019): Enero - Marzo; 41 - 50 2414-8695 2305-8552 10.18050/ucv-hacer.v8i1 reponame:Revista UCV-HACER instname:Universidad César Vallejo instacron:UCV |
reponame_str |
Revista UCV-HACER |
collection |
Revista UCV-HACER |
instname_str |
Universidad César Vallejo |
instacron_str |
UCV |
institution |
UCV |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701653000001421312 |
score |
13.887938 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).