Teaching organization and work teams formation

Descripción del Articulo

The research work addresses the problem of teacher disorganization and the lack of work teams in educational institution No. 821205 of Bellavista Baja de Combayo, district of La Encañada, province and department of Cajamarca. The problematic situation is presented and then with the application of pr...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Ruíz Torres, Francisca
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad César Vallejo
Repositorio:Revista UCV-HACER
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1846
Enlace del recurso:http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1846
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:organización
organización educativa
organización en equipos
id 2414-8695_3eab95ed368dbf8660e7d701001a289f
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1846
network_acronym_str 2414-8695
repository_id_str
network_name_str Revista UCV-HACER
spelling Teaching organization and work teams formationOrganización docente y formación de equipos de trabajoRuíz Torres, Franciscaorganizaciónorganización educativaorganización en equiposThe research work addresses the problem of teacher disorganization and the lack of work teams in educational institution No. 821205 of Bellavista Baja de Combayo, district of La Encañada, province and department of Cajamarca. The problematic situation is presented and then with the application of problem analysis techniques the central problem of this educational institution is determined. Then there is a review of the theory and approaches that support the work on the organization from the business and educational point of view. The theory of human relations, the subsequent contributions on human resources and systems thinking are the basis of the theoretical model. The organization becomes a key issue in the knowledge society, so much so that some authors conceive a society composed of organizations. There is also the analysis and discussion of the results of the instruments used, the proposal with its respective foundation and the strategies to develop it. The organization in teams is the model of the proposal. An organization composed of four work teams is proposed: management, pedagogical, research and cultural contribution and evaluation. Each team has its specific objectives and responsibilities according to the vision of the organization.   El trabajo de investigación aborda el problema de la desorganización docente   y la falta de equipos de trabajo en la institución educativa N° 821205 de Bellavista Baja  de Combayo, distrito de la Encañada, provincia y departamento de Cajamarca. Se presenta la situación problemática   y luego con la aplicación de técnicas de análisis de problemas se determina el problema central de esta institución educativa. Luego se hace una revisión de la teoría y enfoques que sustentan el trabajo sobre la organización desde el punto de vista empresarial y educativo. La teoría de las relaciones humanas, los posteriores aportes sobre los recursos humanos y el pensamiento sistémico son la base del modelo teórico. La organización se vuelve un tema clave en la sociedad del conocimiento, tanto es así, que algunos autores conciben una sociedad compuesta por organizaciones. Se hace también  el análisis y discusión de los resultados de los instrumentos utilizados, la propuesta con su respectivo fundamento y las estrategias para desarrollarlo. La organización en equipos es el modelo de la propuesta. Se propone una organización compuesta por cuatro equipos de trabajo: de gestión, pedagógico, de investigación y aporte cultural y de evaluación. Cada equipo tiene sus objetivos específicos y responsabilidades de acuerdo a la visión de la organización.  Universidad César Vallejo Campus Chiclayo2019-03-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/184610.18050/ucv-hacer.v8i1.1846UCV HACER; Vol. 8 Núm. 1 (2019): Enero - Marzo; 41 - 50UCV-HACER; Vol. 8 Núm. 1 (2019): Enero - Marzo; 41 - 502414-86952305-855210.18050/ucv-hacer.v8i1reponame:Revista UCV-HACERinstname:Universidad César Vallejoinstacron:UCVspahttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1846/1576Derechos de autor 2019 Francisca Ruíz Torreshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-04T16:05:35Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv Teaching organization and work teams formation
Organización docente y formación de equipos de trabajo
title Teaching organization and work teams formation
spellingShingle Teaching organization and work teams formation
Ruíz Torres, Francisca
organización
organización educativa
organización en equipos
title_short Teaching organization and work teams formation
title_full Teaching organization and work teams formation
title_fullStr Teaching organization and work teams formation
title_full_unstemmed Teaching organization and work teams formation
title_sort Teaching organization and work teams formation
dc.creator.none.fl_str_mv Ruíz Torres, Francisca
author Ruíz Torres, Francisca
author_facet Ruíz Torres, Francisca
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv organización
organización educativa
organización en equipos
topic organización
organización educativa
organización en equipos
dc.description.none.fl_txt_mv The research work addresses the problem of teacher disorganization and the lack of work teams in educational institution No. 821205 of Bellavista Baja de Combayo, district of La Encañada, province and department of Cajamarca. The problematic situation is presented and then with the application of problem analysis techniques the central problem of this educational institution is determined. Then there is a review of the theory and approaches that support the work on the organization from the business and educational point of view. The theory of human relations, the subsequent contributions on human resources and systems thinking are the basis of the theoretical model. The organization becomes a key issue in the knowledge society, so much so that some authors conceive a society composed of organizations. There is also the analysis and discussion of the results of the instruments used, the proposal with its respective foundation and the strategies to develop it. The organization in teams is the model of the proposal. An organization composed of four work teams is proposed: management, pedagogical, research and cultural contribution and evaluation. Each team has its specific objectives and responsibilities according to the vision of the organization.  
El trabajo de investigación aborda el problema de la desorganización docente   y la falta de equipos de trabajo en la institución educativa N° 821205 de Bellavista Baja  de Combayo, distrito de la Encañada, provincia y departamento de Cajamarca. Se presenta la situación problemática   y luego con la aplicación de técnicas de análisis de problemas se determina el problema central de esta institución educativa. Luego se hace una revisión de la teoría y enfoques que sustentan el trabajo sobre la organización desde el punto de vista empresarial y educativo. La teoría de las relaciones humanas, los posteriores aportes sobre los recursos humanos y el pensamiento sistémico son la base del modelo teórico. La organización se vuelve un tema clave en la sociedad del conocimiento, tanto es así, que algunos autores conciben una sociedad compuesta por organizaciones. Se hace también  el análisis y discusión de los resultados de los instrumentos utilizados, la propuesta con su respectivo fundamento y las estrategias para desarrollarlo. La organización en equipos es el modelo de la propuesta. Se propone una organización compuesta por cuatro equipos de trabajo: de gestión, pedagógico, de investigación y aporte cultural y de evaluación. Cada equipo tiene sus objetivos específicos y responsabilidades de acuerdo a la visión de la organización.  
description The research work addresses the problem of teacher disorganization and the lack of work teams in educational institution No. 821205 of Bellavista Baja de Combayo, district of La Encañada, province and department of Cajamarca. The problematic situation is presented and then with the application of problem analysis techniques the central problem of this educational institution is determined. Then there is a review of the theory and approaches that support the work on the organization from the business and educational point of view. The theory of human relations, the subsequent contributions on human resources and systems thinking are the basis of the theoretical model. The organization becomes a key issue in the knowledge society, so much so that some authors conceive a society composed of organizations. There is also the analysis and discussion of the results of the instruments used, the proposal with its respective foundation and the strategies to develop it. The organization in teams is the model of the proposal. An organization composed of four work teams is proposed: management, pedagogical, research and cultural contribution and evaluation. Each team has its specific objectives and responsibilities according to the vision of the organization.  
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-03-14
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1846
10.18050/ucv-hacer.v8i1.1846
url http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1846
identifier_str_mv 10.18050/ucv-hacer.v8i1.1846
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1846/1576
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2019 Francisca Ruíz Torres
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2019 Francisca Ruíz Torres
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad César Vallejo Campus Chiclayo
publisher.none.fl_str_mv Universidad César Vallejo Campus Chiclayo
dc.source.none.fl_str_mv UCV HACER; Vol. 8 Núm. 1 (2019): Enero - Marzo; 41 - 50
UCV-HACER; Vol. 8 Núm. 1 (2019): Enero - Marzo; 41 - 50
2414-8695
2305-8552
10.18050/ucv-hacer.v8i1
reponame:Revista UCV-HACER
instname:Universidad César Vallejo
instacron:UCV
reponame_str Revista UCV-HACER
collection Revista UCV-HACER
instname_str Universidad César Vallejo
instacron_str UCV
institution UCV
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701653000001421312
score 13.887938
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).