Culture, Social Cooperation and Negotiation

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This research combines our interests in the cultural economy, largely poured solidarity, that is, the distance of only competitive economy. In this sense, we move away from the principle of rationality and reasonableness we approach, which  involves a consideration of competition and social cooperat...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Caloca Osorio, Oscar, Leriche Guzmán, Cristian, Sosa Godínez, Víctor
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2015
Institución:Escuela de Postgrado Neumann Business School
Repositorio:Revista Neumann Business Review
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/14
Enlace del recurso:https://journaltop.com/index.php/NBR/article/view/14
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Cooperation
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La presente investigación conjuga nuestros intereses respecto a la economía cultural, vertida en gran medida por la solidaridad, es decir, el distanciamiento de una economía tan sólo competitiva. En este sentido, nos alejamos del principio de racionalidad y nos acercamos al de razonabilidad, que implica una consideración de la competencia y la cooperación social. Este distanciamiento permite visualizar el proceso de negociación desde otra perspectiva, en específico, desde la existencia de comunidad, guiada por el principio de estado de creencias cognitivas y conocimiento común.
description This research combines our interests in the cultural economy, largely poured solidarity, that is, the distance of only competitive economy. In this sense, we move away from the principle of rationality and reasonableness we approach, which  involves a consideration of competition and social cooperation. This distance allows viewing the negotiation process from another perspective, in particular, from the existence of community, guided by the principle of state of cognitive beliefs and common knowledge.
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