The role of universities and other institutions in successful entrepreneurship: Some insights from a literature review
Descripción del Articulo
The purpose of this paper is to analyze the role of universities and other institutions in successful entrepreneurship. Insights are obtained following a literature review approach. Case studies from the United States (New York startup), Spain (Mondragon), and Germany provide strong evidence that un...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo revisión |
| Fecha de Publicación: | 2015 |
| Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
| Repositorio: | Revista USIL - Propósitos y Representaciones |
| Lenguaje: | español inglés |
| OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.usil.edu.pe:article/82 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/82 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Entrepreneurship; Startup; Risk-averse; Correlation Emprendimiento; Empresas nuevas; Aversión al riesgo; Correlación |
| id |
2310-4635_ed8587df4a237ffa6daa9593c0de4079 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.usil.edu.pe:article/82 |
| network_acronym_str |
2310-4635 |
| network_name_str |
Revista USIL - Propósitos y Representaciones |
| spelling |
The role of universities and other institutions in successful entrepreneurship: Some insights from a literature reviewEl rol de las universidades y otras instituciones en el emprendimiento exitoso: visiones de una revisión de la literaturaZarate Hoyos, Germán A.Larios Meoño, FernandoEntrepreneurship; Startup; Risk-averse; CorrelationEmprendimiento; Empresas nuevas; Aversión al riesgo; CorrelaciónThe purpose of this paper is to analyze the role of universities and other institutions in successful entrepreneurship. Insights are obtained following a literature review approach. Case studies from the United States (New York startup), Spain (Mondragon), and Germany provide strong evidence that universities are very instrumental in the creation, design and implementation of entrepreneurial initiatives by providing new and ongoing entrepreneurs with human capital training, fundamentals, and theoretical and empirical models to contribute to lasting businesses. Results from university research on gender and risk-issues lead to believe that women are more risk averse than men to work and invest in star-up businesses. Other institutions, such as governments, are critical to provide with the necessary incentives to launch start-up businesses, including tax cuts, seed capital funding, investment in human capital, etc. While the evidence supporting the links between education and entrepreneurial outcomes is promisi g it is not yet definitive. In addition to providing a review of existing research, this paper suggests an integrative framework for future research.El objetivo de este artículo es analizar el rol de las universidades y otras instituciones en el emprendimiento exitoso. Se obtuvieron las diversas visiones sobre el tema a través de la revisión de la literatura. Estudios de casos de los Estados Unidos (emprendimientos Nueva York), España (Mondragón) y Alemania proveen pruebas claras de que las universidades son muy instrumentales en la creación, diseño e implementación de iniciativas empresariales al dar a los nuevos y actuales empresarios una formación en capital humano, fundamentos y modelos teóricos y empíricos para contribuir a los negocios que perduran en el tiempo. Los resultados de investigaciones sobre asuntos de género y riesgo muestran que las mujeres son menos propensas que los hombres a arriesgarse a trabajar e invertir en empresas nuevas. Otras instituciones, como los gobiernos, son decisivas en la facilitación de los incentivos necesarios para comenzar empresas nuevas, incluyendo recortes de impuestos, financiamiento de capital semilla, inversiones en capital humano, etc. Mientras la evidencia que apoya la relación entre la educación y los resultados empresariales es prometedora, aún no es definitiva. Además de ofrecer una revisión de investigaciones ya existentes, este artículo sugiere un marco teórico integrativo para investigaciones futuras.Universidad San Ignacio de Loyola S.A.2015-12-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/reviewapplication/pdfapplication/pdfhttp://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/8210.20511/pyr2015.v3n2.82Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 3, Núm. 2 (2015): Julio - Diciembre; 261-317Propósitos y Representaciones; Vol. 3, Núm. 2 (2015): Julio - Diciembre; 261-317Propósitos y Representaciones; Vol. 3, Núm. 2 (2015): Julio - Diciembre; 261-3172310-46352307-799910.20511/pyr2015.v3n2reponame:Revista USIL - Propósitos y Representacionesinstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILspaenghttp://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/82/174http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/82/175Copyright (c) 2015 Propósitos y Representacioneshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-08T18:35:39Zmail@mail.com - |
| dc.title.none.fl_str_mv |
The role of universities and other institutions in successful entrepreneurship: Some insights from a literature review El rol de las universidades y otras instituciones en el emprendimiento exitoso: visiones de una revisión de la literatura |
| title |
The role of universities and other institutions in successful entrepreneurship: Some insights from a literature review |
| spellingShingle |
The role of universities and other institutions in successful entrepreneurship: Some insights from a literature review Zarate Hoyos, Germán A. Entrepreneurship; Startup; Risk-averse; Correlation Emprendimiento; Empresas nuevas; Aversión al riesgo; Correlación |
| title_short |
The role of universities and other institutions in successful entrepreneurship: Some insights from a literature review |
| title_full |
The role of universities and other institutions in successful entrepreneurship: Some insights from a literature review |
| title_fullStr |
The role of universities and other institutions in successful entrepreneurship: Some insights from a literature review |
| title_full_unstemmed |
The role of universities and other institutions in successful entrepreneurship: Some insights from a literature review |
| title_sort |
The role of universities and other institutions in successful entrepreneurship: Some insights from a literature review |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Zarate Hoyos, Germán A. Larios Meoño, Fernando |
| author |
Zarate Hoyos, Germán A. |
| author_facet |
Zarate Hoyos, Germán A. Larios Meoño, Fernando |
| author_role |
author |
| author2 |
Larios Meoño, Fernando |
| author2_role |
author |
| dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Entrepreneurship; Startup; Risk-averse; Correlation Emprendimiento; Empresas nuevas; Aversión al riesgo; Correlación |
| topic |
Entrepreneurship; Startup; Risk-averse; Correlation Emprendimiento; Empresas nuevas; Aversión al riesgo; Correlación |
| dc.description.none.fl_txt_mv |
The purpose of this paper is to analyze the role of universities and other institutions in successful entrepreneurship. Insights are obtained following a literature review approach. Case studies from the United States (New York startup), Spain (Mondragon), and Germany provide strong evidence that universities are very instrumental in the creation, design and implementation of entrepreneurial initiatives by providing new and ongoing entrepreneurs with human capital training, fundamentals, and theoretical and empirical models to contribute to lasting businesses. Results from university research on gender and risk-issues lead to believe that women are more risk averse than men to work and invest in star-up businesses. Other institutions, such as governments, are critical to provide with the necessary incentives to launch start-up businesses, including tax cuts, seed capital funding, investment in human capital, etc. While the evidence supporting the links between education and entrepreneurial outcomes is promisi g it is not yet definitive. In addition to providing a review of existing research, this paper suggests an integrative framework for future research. El objetivo de este artículo es analizar el rol de las universidades y otras instituciones en el emprendimiento exitoso. Se obtuvieron las diversas visiones sobre el tema a través de la revisión de la literatura. Estudios de casos de los Estados Unidos (emprendimientos Nueva York), España (Mondragón) y Alemania proveen pruebas claras de que las universidades son muy instrumentales en la creación, diseño e implementación de iniciativas empresariales al dar a los nuevos y actuales empresarios una formación en capital humano, fundamentos y modelos teóricos y empíricos para contribuir a los negocios que perduran en el tiempo. Los resultados de investigaciones sobre asuntos de género y riesgo muestran que las mujeres son menos propensas que los hombres a arriesgarse a trabajar e invertir en empresas nuevas. Otras instituciones, como los gobiernos, son decisivas en la facilitación de los incentivos necesarios para comenzar empresas nuevas, incluyendo recortes de impuestos, financiamiento de capital semilla, inversiones en capital humano, etc. Mientras la evidencia que apoya la relación entre la educación y los resultados empresariales es prometedora, aún no es definitiva. Además de ofrecer una revisión de investigaciones ya existentes, este artículo sugiere un marco teórico integrativo para investigaciones futuras. |
| description |
The purpose of this paper is to analyze the role of universities and other institutions in successful entrepreneurship. Insights are obtained following a literature review approach. Case studies from the United States (New York startup), Spain (Mondragon), and Germany provide strong evidence that universities are very instrumental in the creation, design and implementation of entrepreneurial initiatives by providing new and ongoing entrepreneurs with human capital training, fundamentals, and theoretical and empirical models to contribute to lasting businesses. Results from university research on gender and risk-issues lead to believe that women are more risk averse than men to work and invest in star-up businesses. Other institutions, such as governments, are critical to provide with the necessary incentives to launch start-up businesses, including tax cuts, seed capital funding, investment in human capital, etc. While the evidence supporting the links between education and entrepreneurial outcomes is promisi g it is not yet definitive. In addition to providing a review of existing research, this paper suggests an integrative framework for future research. |
| publishDate |
2015 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2015-12-07 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/review |
| format |
article review |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/82 10.20511/pyr2015.v3n2.82 |
| url |
http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/82 |
| identifier_str_mv |
10.20511/pyr2015.v3n2.82 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa eng |
| language |
spa eng |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/82/174 http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/82/175 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad San Ignacio de Loyola S.A. |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad San Ignacio de Loyola S.A. |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 3, Núm. 2 (2015): Julio - Diciembre; 261-317 Propósitos y Representaciones; Vol. 3, Núm. 2 (2015): Julio - Diciembre; 261-317 Propósitos y Representaciones; Vol. 3, Núm. 2 (2015): Julio - Diciembre; 261-317 2310-4635 2307-7999 10.20511/pyr2015.v3n2 reponame:Revista USIL - Propósitos y Representaciones instname:Universidad San Ignacio de Loyola instacron:USIL |
| reponame_str |
Revista USIL - Propósitos y Representaciones |
| collection |
Revista USIL - Propósitos y Representaciones |
| instname_str |
Universidad San Ignacio de Loyola |
| instacron_str |
USIL |
| institution |
USIL |
| repository.name.fl_str_mv |
-
|
| repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
| _version_ |
1684465321006596096 |
| score |
13.995663 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).