Historical links between Latin American psychology and pedagogy in experimentation
Descripción del Articulo
This work sets out historical information about the development of Latin American psychology over the base of education. It reviews the contribution from education to Latin American psychology, and especially, the creation of experimental psychology laboratories in schools and educational and psycho...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo revisión |
| Fecha de Publicación: | 2014 |
| Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
| Repositorio: | Revista USIL - Propósitos y Representaciones |
| Lenguaje: | español inglés |
| OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.usil.edu.pe:article/57 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/57 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Experimental laboratories; Psychology; Pedagogy; History; Latin America Laboratorios experimentales; psicología; pedagogía; historia; América Latina Laboratorios experimentales; Psicología; Pedagogía; Historia; América Latina |
| Sumario: | This work sets out historical information about the development of Latin American psychology over the base of education. It reviews the contribution from education to Latin American psychology, and especially, the creation of experimental psychology laboratories in schools and educational and psychopedagogical institutions, where experimental pedagogy laboratories operate, which were a relevant antecedent for psychology’s institutionalization through the creation of Programs and Professional Schools. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).