Teachers, ideas, and readings that shaped the thought of Charles Robert Darwin

Descripción del Articulo

This paper sets out to review Charles Darwin’s teachers, readings, and which ideas and other events had a definite impact on his mental framework, to the extent that they prompted him to dismiss some ideas while adopting others. When discussing Charles Darwin, we will devote to his ancestors, studie...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Priora, Juan Carlos
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2013
Institución:Universidad Peruana Unión
Repositorio:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/296
Enlace del recurso:https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/296
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Fixism, uniformism, catastrophism, variations, natural selection, speciation, survival of the fittest, evolution.
fijismo
uniformismo
catastrofismo
variación
selección natural
especiación
supervivencia del más apto
evolución
id 2304-0335_9f04b3e8ce7fd526f172be5c7eb51f40
oai_identifier_str oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/296
network_acronym_str 2304-0335
repository_id_str .
network_name_str Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
spelling Teachers, ideas, and readings that shaped the thought of Charles Robert DarwinMaestros, ideas y lecturas que cambiaron el pensamiento de Charles Robert Darwin - Teachers, ideas, and readings that shaped the thought of Charles Robert DarwinPriora, Juan CarlosFixism, uniformism, catastrophism, variations, natural selection, speciation, survival of the fittest, evolution.fijismouniformismocatastrofismovariaciónselección naturalespeciaciónsupervivencia del más aptoevoluciónThis paper sets out to review Charles Darwin’s teachers, readings, and which ideas and other events had a definite impact on his mental framework, to the extent that they prompted him to dismiss some ideas while adopting others. When discussing Charles Darwin, we will devote to his ancestors, studies, teachers, friendships, readings, and the doubts that nagged him throughout his life. In short, we will refer to the whole collection of the personal experiences that shaped and transformed his thought, to the point of prompting him to write a book that shook up the world.En este ensayo nos proponemos exponer quiénes fueron los maestros, qué lecturas, ideas y qué otras circunstancias impactaron, definidamente, sobre la estructura mental de Darwin, al punto de hacerle abandonar algunas ideas y adoptar otras. Al hablar de Charles Darwin, nos ocuparemos de sus ancestros, sus estudios, sus maestros, sus amistades, sus lecturas y las dudas que lo acuciaron durante su existencia. En síntesis, de todo ese bagaje de experiencias que formó y transformó su pensamiento, al punto de producir una obra que revolucionó al mundo.Universidad Peruana Unión2013-07-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/29610.17162/au.v0i1.296Apuntes Universitarios; Vol. 3 Núm. 1 (2013): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 117-1392304-03352225-713610.17162/au.v0i1reponame:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitariosinstname:Universidad Peruana Unióninstacron:UPEUspahttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/296/pdf10.17162/au.v0i1.296.g292Derechos de autor 2013 Juan Carlos Priorainfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-05-30T16:15:17Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv Teachers, ideas, and readings that shaped the thought of Charles Robert Darwin
Maestros, ideas y lecturas que cambiaron el pensamiento de Charles Robert Darwin - Teachers, ideas, and readings that shaped the thought of Charles Robert Darwin
title Teachers, ideas, and readings that shaped the thought of Charles Robert Darwin
spellingShingle Teachers, ideas, and readings that shaped the thought of Charles Robert Darwin
Priora, Juan Carlos
Fixism, uniformism, catastrophism, variations, natural selection, speciation, survival of the fittest, evolution.
fijismo
uniformismo
catastrofismo
variación
selección natural
especiación
supervivencia del más apto
evolución
title_short Teachers, ideas, and readings that shaped the thought of Charles Robert Darwin
title_full Teachers, ideas, and readings that shaped the thought of Charles Robert Darwin
title_fullStr Teachers, ideas, and readings that shaped the thought of Charles Robert Darwin
title_full_unstemmed Teachers, ideas, and readings that shaped the thought of Charles Robert Darwin
title_sort Teachers, ideas, and readings that shaped the thought of Charles Robert Darwin
dc.creator.none.fl_str_mv Priora, Juan Carlos
author Priora, Juan Carlos
author_facet Priora, Juan Carlos
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Fixism, uniformism, catastrophism, variations, natural selection, speciation, survival of the fittest, evolution.
fijismo
uniformismo
catastrofismo
variación
selección natural
especiación
supervivencia del más apto
evolución
topic Fixism, uniformism, catastrophism, variations, natural selection, speciation, survival of the fittest, evolution.
fijismo
uniformismo
catastrofismo
variación
selección natural
especiación
supervivencia del más apto
evolución
dc.description.none.fl_txt_mv This paper sets out to review Charles Darwin’s teachers, readings, and which ideas and other events had a definite impact on his mental framework, to the extent that they prompted him to dismiss some ideas while adopting others. When discussing Charles Darwin, we will devote to his ancestors, studies, teachers, friendships, readings, and the doubts that nagged him throughout his life. In short, we will refer to the whole collection of the personal experiences that shaped and transformed his thought, to the point of prompting him to write a book that shook up the world.
En este ensayo nos proponemos exponer quiénes fueron los maestros, qué lecturas, ideas y qué otras circunstancias impactaron, definidamente, sobre la estructura mental de Darwin, al punto de hacerle abandonar algunas ideas y adoptar otras. Al hablar de Charles Darwin, nos ocuparemos de sus ancestros, sus estudios, sus maestros, sus amistades, sus lecturas y las dudas que lo acuciaron durante su existencia. En síntesis, de todo ese bagaje de experiencias que formó y transformó su pensamiento, al punto de producir una obra que revolucionó al mundo.
description This paper sets out to review Charles Darwin’s teachers, readings, and which ideas and other events had a definite impact on his mental framework, to the extent that they prompted him to dismiss some ideas while adopting others. When discussing Charles Darwin, we will devote to his ancestors, studies, teachers, friendships, readings, and the doubts that nagged him throughout his life. In short, we will refer to the whole collection of the personal experiences that shaped and transformed his thought, to the point of prompting him to write a book that shook up the world.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-07-14
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/296
10.17162/au.v0i1.296
url https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/296
identifier_str_mv 10.17162/au.v0i1.296
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/296/pdf
10.17162/au.v0i1.296.g292
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2013 Juan Carlos Priora
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2013 Juan Carlos Priora
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana Unión
publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana Unión
dc.source.none.fl_str_mv Apuntes Universitarios; Vol. 3 Núm. 1 (2013): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 117-139
2304-0335
2225-7136
10.17162/au.v0i1
reponame:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
instname:Universidad Peruana Unión
instacron:UPEU
reponame_str Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
collection Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
instname_str Universidad Peruana Unión
instacron_str UPEU
institution UPEU
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701200633552437248
score 13.962491
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).