Diagnosis of the Difficulties of the Oral Expression of the B1 Level Students of the French Alliance of San Luis Potosí / Mexico
Descripción del Articulo
The purpose of this article was to diagnose the difficulties in oral competence presented by students of French as a foreign language aspiring to level B1 of Alliance Française in San Luis Potosí (Mexico). A quantitative and qualitative study was carried out, two instruments were used to collect the...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Peruana Unión |
Repositorio: | Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/650 |
Enlace del recurso: | https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/650 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Diagnostics difficulties Alliance Française oral competence socioformative evaluation Alianza Francesa competencia oral diagnóstico dificultades evaluación socioformativa |
id |
2304-0335_8d42de5088d3965cf296de4513dd5075 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/650 |
network_acronym_str |
2304-0335 |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
spelling |
Diagnosis of the Difficulties of the Oral Expression of the B1 Level Students of the French Alliance of San Luis Potosí / MexicoDiagnóstico de las Dificultades de la Expresión Oral de los Estudiantes de Nivel B1 de la Alianza Francesa de San Luis Potosí/MéxicoMounkoro, IsmailaHerrera Meza, Sergio RaúlDiagnosticsdifficultiesAlliance Françaiseoral competencesocioformative evaluationAlianza Francesacompetencia oraldiagnósticodificultadesevaluación socioformativaThe purpose of this article was to diagnose the difficulties in oral competence presented by students of French as a foreign language aspiring to level B1 of Alliance Française in San Luis Potosí (Mexico). A quantitative and qualitative study was carried out, two instruments were used to collect the data: a socioformative analitic rubric to evaluate oral competence through five components (pronunciation, vocabulary, coherence and cohesion, grammatical competence and interaction) and semi-structured interviews were conducted with 17 evaluators. A sample of 247 Spanish-speaking students aged between 13 and 45 participated in the evaluation. The results showed that the main difficulty is the lack of vocabulary and the factors found are the influence of the mother tongue and a second language that is English, as well as fear of native teachers. In-depth studies are suggested on each of the difficulties encountered.El propósito de este artículo fue diagnosticar las dificultades en la competencia oral que presentan los estudiantes de francés como lengua extranjera aspirantes al nivel B1 de Alianza Francesa de San Luis Potosí (México). Se realizó un estudio cuantitativo y cualitativo, se emplearon dos instrumentos para la recolecta de los datos: una rúbrica analítica socioformativa para evaluar la competencia oral a través de cinco componentes (la pronunciación, el vocabulario, la coherencia y cohesión, la competencia gramatical y la interacción.) y se realizaron unas entrevistas semiestructuradas a 17 evaluadores. Participaron en la evaluación 247 estudiantes hispanoparlantes de entre 13 y 45 años. Los resultados obtenidos demostraron que la principal dificultad es la falta de vocabulario y los factores encontrados son la influencia de la lengua materna y de una segunda lengua que es el inglés, así como el temor a los maestros nativos. Se sugieren estudios a profundidad sobre cada una de las dificultades encontradas. Universidad Peruana Unión2021-02-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdftext/htmlhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/65010.17162/au.v11i2.650Apuntes Universitarios; Vol. 11 Núm. 2 (2021): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 214 - 2332304-03352225-713610.17162/au.v11i2reponame:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitariosinstname:Universidad Peruana Unióninstacron:UPEUspahttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/650/744https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/650/756Derechos de autor 2021 Ismaila Mounkoro, Sergio Raúl Herrera Mezahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-05-30T16:15:26Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
Diagnosis of the Difficulties of the Oral Expression of the B1 Level Students of the French Alliance of San Luis Potosí / Mexico Diagnóstico de las Dificultades de la Expresión Oral de los Estudiantes de Nivel B1 de la Alianza Francesa de San Luis Potosí/México |
title |
Diagnosis of the Difficulties of the Oral Expression of the B1 Level Students of the French Alliance of San Luis Potosí / Mexico |
spellingShingle |
Diagnosis of the Difficulties of the Oral Expression of the B1 Level Students of the French Alliance of San Luis Potosí / Mexico Mounkoro, Ismaila Diagnostics difficulties Alliance Française oral competence socioformative evaluation Alianza Francesa competencia oral diagnóstico dificultades evaluación socioformativa |
title_short |
Diagnosis of the Difficulties of the Oral Expression of the B1 Level Students of the French Alliance of San Luis Potosí / Mexico |
title_full |
Diagnosis of the Difficulties of the Oral Expression of the B1 Level Students of the French Alliance of San Luis Potosí / Mexico |
title_fullStr |
Diagnosis of the Difficulties of the Oral Expression of the B1 Level Students of the French Alliance of San Luis Potosí / Mexico |
title_full_unstemmed |
Diagnosis of the Difficulties of the Oral Expression of the B1 Level Students of the French Alliance of San Luis Potosí / Mexico |
title_sort |
Diagnosis of the Difficulties of the Oral Expression of the B1 Level Students of the French Alliance of San Luis Potosí / Mexico |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Mounkoro, Ismaila Herrera Meza, Sergio Raúl |
author |
Mounkoro, Ismaila |
author_facet |
Mounkoro, Ismaila Herrera Meza, Sergio Raúl |
author_role |
author |
author2 |
Herrera Meza, Sergio Raúl |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Diagnostics difficulties Alliance Française oral competence socioformative evaluation Alianza Francesa competencia oral diagnóstico dificultades evaluación socioformativa |
topic |
Diagnostics difficulties Alliance Française oral competence socioformative evaluation Alianza Francesa competencia oral diagnóstico dificultades evaluación socioformativa |
dc.description.none.fl_txt_mv |
The purpose of this article was to diagnose the difficulties in oral competence presented by students of French as a foreign language aspiring to level B1 of Alliance Française in San Luis Potosí (Mexico). A quantitative and qualitative study was carried out, two instruments were used to collect the data: a socioformative analitic rubric to evaluate oral competence through five components (pronunciation, vocabulary, coherence and cohesion, grammatical competence and interaction) and semi-structured interviews were conducted with 17 evaluators. A sample of 247 Spanish-speaking students aged between 13 and 45 participated in the evaluation. The results showed that the main difficulty is the lack of vocabulary and the factors found are the influence of the mother tongue and a second language that is English, as well as fear of native teachers. In-depth studies are suggested on each of the difficulties encountered. El propósito de este artículo fue diagnosticar las dificultades en la competencia oral que presentan los estudiantes de francés como lengua extranjera aspirantes al nivel B1 de Alianza Francesa de San Luis Potosí (México). Se realizó un estudio cuantitativo y cualitativo, se emplearon dos instrumentos para la recolecta de los datos: una rúbrica analítica socioformativa para evaluar la competencia oral a través de cinco componentes (la pronunciación, el vocabulario, la coherencia y cohesión, la competencia gramatical y la interacción.) y se realizaron unas entrevistas semiestructuradas a 17 evaluadores. Participaron en la evaluación 247 estudiantes hispanoparlantes de entre 13 y 45 años. Los resultados obtenidos demostraron que la principal dificultad es la falta de vocabulario y los factores encontrados son la influencia de la lengua materna y de una segunda lengua que es el inglés, así como el temor a los maestros nativos. Se sugieren estudios a profundidad sobre cada una de las dificultades encontradas. |
description |
The purpose of this article was to diagnose the difficulties in oral competence presented by students of French as a foreign language aspiring to level B1 of Alliance Française in San Luis Potosí (Mexico). A quantitative and qualitative study was carried out, two instruments were used to collect the data: a socioformative analitic rubric to evaluate oral competence through five components (pronunciation, vocabulary, coherence and cohesion, grammatical competence and interaction) and semi-structured interviews were conducted with 17 evaluators. A sample of 247 Spanish-speaking students aged between 13 and 45 participated in the evaluation. The results showed that the main difficulty is the lack of vocabulary and the factors found are the influence of the mother tongue and a second language that is English, as well as fear of native teachers. In-depth studies are suggested on each of the difficulties encountered. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-02-01 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo revisado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/650 10.17162/au.v11i2.650 |
url |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/650 |
identifier_str_mv |
10.17162/au.v11i2.650 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/650/744 https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/650/756 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2021 Ismaila Mounkoro, Sergio Raúl Herrera Meza https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2021 Ismaila Mounkoro, Sergio Raúl Herrera Meza https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Unión |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Unión |
dc.source.none.fl_str_mv |
Apuntes Universitarios; Vol. 11 Núm. 2 (2021): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 214 - 233 2304-0335 2225-7136 10.17162/au.v11i2 reponame:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios instname:Universidad Peruana Unión instacron:UPEU |
reponame_str |
Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
collection |
Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
instname_str |
Universidad Peruana Unión |
instacron_str |
UPEU |
institution |
UPEU |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701200634418561024 |
score |
13.871978 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).