Values and storytelling in the fashion films. The case Tender Stories (2014-2017), by Tous.

Descripción del Articulo

Communication of fashion brands shapes their identity according to the corporate values shown in their advertising. The current tendency of storytelling highlights the significance of immaterial aspects, since narrative campaigns promote values rather than products and offer stories rather than argu...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Méndiz Noguero, Alfonso, Regadera González, Elisa, Pasillas Salas, Gabriela
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad de Piura
Repositorio:Revista UDEP - Revista de Comunicación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.udep.edu.pe:article/966
Enlace del recurso:https://revistadecomunicacion.com/article/view/966
Nivel de acceso:acceso abierto
id 2227-1465_c30c9446fdb59f2f1e1c5974199eb78f
oai_identifier_str oai:revistas.udep.edu.pe:article/966
network_acronym_str 2227-1465
network_name_str Revista UDEP - Revista de Comunicación
spelling Values and storytelling in the fashion films. The case Tender Stories (2014-2017), by Tous.Valores y storytelling en los fashion films. El caso Tender Stories (2014-2017), de TousMéndiz Noguero, AlfonsoRegadera González, ElisaPasillas Salas, GabrielaCommunication of fashion brands shapes their identity according to the corporate values shown in their advertising. The current tendency of storytelling highlights the significance of immaterial aspects, since narrative campaigns promote values rather than products and offer stories rather than arguments. With the emergence of fashion films, fashion brands have turned to emotional and narrative communication: while products remain in the background, values and storytelling become the backbone of the discourse.In this study, we will analyze the series of fashion films Tender Stories (2014-2017), from the jewelry firm Tous, whose stories focus on the concept of love. For this, we will use the film analysis proposed by García-Noblejas ("first and second navigations") to discover how Tous conceives love in various relationships (courtship, marriage, parent-child relationship) and how the brand conceives it as a corporate value within its storytellingLa comunicación de las marcas de moda configura su identidad a partir de los valores corporativos que son proclamados en su publicidad. La actual tendencia al storytelling potencia aún más la importancia de los aspectos inmateriales, pues las campañas narrativas promueven valores más que productos y ofrecen historias más que argumentos. Con la irrupción de los fashion films, las marcas de moda se han volcado en una comunicación emocional y narrativa: los productos quedan en segundo plano y los valores y el storytelling pasan a ser el eje vertebrador del discurso. En este artículo analizaremos la serie de fashion films Tender Stories (2014-2017), de la casa joyera Tous, cuyas historias desarrollan el concepto del amor. Para ello, utilizaremos el análisis fílmico que propone García-Noblejas (“primeras y segundas navegaciones”) para descubrir cómo concibe Tous el amor en las diversas relaciones (noviazgo, matrimonio, relación padres-hijos) y cómo lo proclama en su storytelling.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2018-09-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairsArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/966Revista de Comunicación; Vol 17 No 2 (2018); 316-335Revista de Comunicación; Vol. 17 Núm. 2 (2018); 316-3352227-14651684-0933reponame:Revista UDEP - Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/966/930Derechos de autor 2018 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-04-12T17:00:33Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv Values and storytelling in the fashion films. The case Tender Stories (2014-2017), by Tous.
Valores y storytelling en los fashion films. El caso Tender Stories (2014-2017), de Tous
title Values and storytelling in the fashion films. The case Tender Stories (2014-2017), by Tous.
spellingShingle Values and storytelling in the fashion films. The case Tender Stories (2014-2017), by Tous.
Méndiz Noguero, Alfonso
title_short Values and storytelling in the fashion films. The case Tender Stories (2014-2017), by Tous.
title_full Values and storytelling in the fashion films. The case Tender Stories (2014-2017), by Tous.
title_fullStr Values and storytelling in the fashion films. The case Tender Stories (2014-2017), by Tous.
title_full_unstemmed Values and storytelling in the fashion films. The case Tender Stories (2014-2017), by Tous.
title_sort Values and storytelling in the fashion films. The case Tender Stories (2014-2017), by Tous.
dc.creator.none.fl_str_mv Méndiz Noguero, Alfonso
Regadera González, Elisa
Pasillas Salas, Gabriela
author Méndiz Noguero, Alfonso
author_facet Méndiz Noguero, Alfonso
Regadera González, Elisa
Pasillas Salas, Gabriela
author_role author
author2 Regadera González, Elisa
Pasillas Salas, Gabriela
author2_role author
author
dc.description.none.fl_txt_mv Communication of fashion brands shapes their identity according to the corporate values shown in their advertising. The current tendency of storytelling highlights the significance of immaterial aspects, since narrative campaigns promote values rather than products and offer stories rather than arguments. With the emergence of fashion films, fashion brands have turned to emotional and narrative communication: while products remain in the background, values and storytelling become the backbone of the discourse.In this study, we will analyze the series of fashion films Tender Stories (2014-2017), from the jewelry firm Tous, whose stories focus on the concept of love. For this, we will use the film analysis proposed by García-Noblejas ("first and second navigations") to discover how Tous conceives love in various relationships (courtship, marriage, parent-child relationship) and how the brand conceives it as a corporate value within its storytelling
La comunicación de las marcas de moda configura su identidad a partir de los valores corporativos que son proclamados en su publicidad. La actual tendencia al storytelling potencia aún más la importancia de los aspectos inmateriales, pues las campañas narrativas promueven valores más que productos y ofrecen historias más que argumentos. Con la irrupción de los fashion films, las marcas de moda se han volcado en una comunicación emocional y narrativa: los productos quedan en segundo plano y los valores y el storytelling pasan a ser el eje vertebrador del discurso. En este artículo analizaremos la serie de fashion films Tender Stories (2014-2017), de la casa joyera Tous, cuyas historias desarrollan el concepto del amor. Para ello, utilizaremos el análisis fílmico que propone García-Noblejas (“primeras y segundas navegaciones”) para descubrir cómo concibe Tous el amor en las diversas relaciones (noviazgo, matrimonio, relación padres-hijos) y cómo lo proclama en su storytelling.
description Communication of fashion brands shapes their identity according to the corporate values shown in their advertising. The current tendency of storytelling highlights the significance of immaterial aspects, since narrative campaigns promote values rather than products and offer stories rather than arguments. With the emergence of fashion films, fashion brands have turned to emotional and narrative communication: while products remain in the background, values and storytelling become the backbone of the discourse.In this study, we will analyze the series of fashion films Tender Stories (2014-2017), from the jewelry firm Tous, whose stories focus on the concept of love. For this, we will use the film analysis proposed by García-Noblejas ("first and second navigations") to discover how Tous conceives love in various relationships (courtship, marriage, parent-child relationship) and how the brand conceives it as a corporate value within its storytelling
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-09-20
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Article evaluated by pairs
Artículo evaluado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistadecomunicacion.com/article/view/966
url https://revistadecomunicacion.com/article/view/966
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistadecomunicacion.com/article/view/966/930
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2018 Revista de Comunicación
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2018 Revista de Comunicación
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Piura. Facultad de Comunicación
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Piura. Facultad de Comunicación
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Comunicación; Vol 17 No 2 (2018); 316-335
Revista de Comunicación; Vol. 17 Núm. 2 (2018); 316-335
2227-1465
1684-0933
reponame:Revista UDEP - Revista de Comunicación
instname:Universidad de Piura
instacron:UDEP
reponame_str Revista UDEP - Revista de Comunicación
collection Revista UDEP - Revista de Comunicación
instname_str Universidad de Piura
instacron_str UDEP
institution UDEP
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1696862364890038272
score 13.802008
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).