Proposal of a human talent development policy for the improvement of service quality in a sample of three-five star-hotels in Lima and Huanuco
Descripción del Articulo
The present research sought to establish how human talent development policies should be oriented towards the improvement of hotel service quality. The methodology was with a correlative analysis, applied to simultaneous samples of the zones in Lima and Huánuco; taking as sample workers from Lima an...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
Repositorio: | Revista UNHEVAL - Revista Investigación Valdizan |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unheval.edu.pe:article/145 |
Enlace del recurso: | http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/145 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Políticas desarrollo talento humano acciones de mejora percepción de los empleados |
id |
1995-445X_c1089cfba474fcec12e665755020df8d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.unheval.edu.pe:article/145 |
network_acronym_str |
1995-445X |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UNHEVAL - Revista Investigación Valdizan |
spelling |
Proposal of a human talent development policy for the improvement of service quality in a sample of three-five star-hotels in Lima and HuanucoPropuesta de una política de desarrollo del talento humano para la mejora de la calidad del servicio en una muestra de hoteles de 3 y 5 estrellas en Lima y HuánucoCalderon Cahue, Johny JoséPolíticas desarrollotalento humanoacciones de mejorapercepción de los empleadosThe present research sought to establish how human talent development policies should be oriented towards the improvement of hotel service quality. The methodology was with a correlative analysis, applied to simultaneous samples of the zones in Lima and Huánuco; taking as sample workers from Lima and Huánuco, who were evaluated through instruments that were responsible for appreciating our two variables of the present study, the first of them the independent, the talent development policy, the second one, the dependent, the quality of the hotel service, obtaining a correlation index of 0.981 pts.; that is, 98.1%, with an index of freedom of 019 or 1.9%; with which we validate our alternative hypothesis; which we end up that a greater application of the human talent development policies oriented will improve the quality of hotel service in the case studies, which can be manifested through a regular perception of the indicators of both variables.La presente investigación buscó establecer cómo deben ser las políticas desarrollo del talento humano orientadas a la mejora de calidad de servicio hotelero. La metodología fue con un análisis correlativo, aplicado a muestras simultaneas de las zonas de Lima y Huánuco, tomando como muestra a trabajadores de establecimiento de Lima y Huánuco, a quienes se les evaluó a través de instrumentos para apreciar las dos variables del presente estudio, la primera de ellas, la independiente, la política de desarrollo del talento, la segunda, la dependiente, la calidad del servicio hotelero, obteniendo un índice de correlación de 0.981 ptos.; es decir, 98.1%, con un índice de libertad de 0,019 o 1,9%, con lo que validamos nuestra hipótesis alterna, concluyendo que a mayor aplicación de las políticas de desarrollo del talento humano orientadas, mejorará la calidad de servicio hotelero en los casos de estudio, lo que se puede manifestar a través de una percepción regular de los indicadores de ambas variables.Universidad Nacional Hermilio Valdizán2018-07-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdftext/htmlhttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/14510.33554/riv.12.2.145Investigación Valdizana; Vol. 12 Núm. 2 (2018); 105-113Investigación Valdizana; Vol 12 No 2 (2018); 105-113Investigación Valdizana; v. 12 n. 2 (2018); 105-1131995-445X1994-1420reponame:Revista UNHEVAL - Revista Investigación Valdizaninstname:Universidad Nacional Hermilio Valdizáninstacron:UNHEVALspahttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/145/138http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/145/168info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T15:25:16Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
Proposal of a human talent development policy for the improvement of service quality in a sample of three-five star-hotels in Lima and Huanuco Propuesta de una política de desarrollo del talento humano para la mejora de la calidad del servicio en una muestra de hoteles de 3 y 5 estrellas en Lima y Huánuco |
title |
Proposal of a human talent development policy for the improvement of service quality in a sample of three-five star-hotels in Lima and Huanuco |
spellingShingle |
Proposal of a human talent development policy for the improvement of service quality in a sample of three-five star-hotels in Lima and Huanuco Calderon Cahue, Johny José Políticas desarrollo talento humano acciones de mejora percepción de los empleados |
title_short |
Proposal of a human talent development policy for the improvement of service quality in a sample of three-five star-hotels in Lima and Huanuco |
title_full |
Proposal of a human talent development policy for the improvement of service quality in a sample of three-five star-hotels in Lima and Huanuco |
title_fullStr |
Proposal of a human talent development policy for the improvement of service quality in a sample of three-five star-hotels in Lima and Huanuco |
title_full_unstemmed |
Proposal of a human talent development policy for the improvement of service quality in a sample of three-five star-hotels in Lima and Huanuco |
title_sort |
Proposal of a human talent development policy for the improvement of service quality in a sample of three-five star-hotels in Lima and Huanuco |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Calderon Cahue, Johny José |
author |
Calderon Cahue, Johny José |
author_facet |
Calderon Cahue, Johny José |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Políticas desarrollo talento humano acciones de mejora percepción de los empleados |
topic |
Políticas desarrollo talento humano acciones de mejora percepción de los empleados |
dc.description.none.fl_txt_mv |
The present research sought to establish how human talent development policies should be oriented towards the improvement of hotel service quality. The methodology was with a correlative analysis, applied to simultaneous samples of the zones in Lima and Huánuco; taking as sample workers from Lima and Huánuco, who were evaluated through instruments that were responsible for appreciating our two variables of the present study, the first of them the independent, the talent development policy, the second one, the dependent, the quality of the hotel service, obtaining a correlation index of 0.981 pts.; that is, 98.1%, with an index of freedom of 019 or 1.9%; with which we validate our alternative hypothesis; which we end up that a greater application of the human talent development policies oriented will improve the quality of hotel service in the case studies, which can be manifested through a regular perception of the indicators of both variables. La presente investigación buscó establecer cómo deben ser las políticas desarrollo del talento humano orientadas a la mejora de calidad de servicio hotelero. La metodología fue con un análisis correlativo, aplicado a muestras simultaneas de las zonas de Lima y Huánuco, tomando como muestra a trabajadores de establecimiento de Lima y Huánuco, a quienes se les evaluó a través de instrumentos para apreciar las dos variables del presente estudio, la primera de ellas, la independiente, la política de desarrollo del talento, la segunda, la dependiente, la calidad del servicio hotelero, obteniendo un índice de correlación de 0.981 ptos.; es decir, 98.1%, con un índice de libertad de 0,019 o 1,9%, con lo que validamos nuestra hipótesis alterna, concluyendo que a mayor aplicación de las políticas de desarrollo del talento humano orientadas, mejorará la calidad de servicio hotelero en los casos de estudio, lo que se puede manifestar a través de una percepción regular de los indicadores de ambas variables. |
description |
The present research sought to establish how human talent development policies should be oriented towards the improvement of hotel service quality. The methodology was with a correlative analysis, applied to simultaneous samples of the zones in Lima and Huánuco; taking as sample workers from Lima and Huánuco, who were evaluated through instruments that were responsible for appreciating our two variables of the present study, the first of them the independent, the talent development policy, the second one, the dependent, the quality of the hotel service, obtaining a correlation index of 0.981 pts.; that is, 98.1%, with an index of freedom of 019 or 1.9%; with which we validate our alternative hypothesis; which we end up that a greater application of the human talent development policies oriented will improve the quality of hotel service in the case studies, which can be manifested through a regular perception of the indicators of both variables. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-07-23 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo revisado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/145 10.33554/riv.12.2.145 |
url |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/145 |
identifier_str_mv |
10.33554/riv.12.2.145 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/145/138 http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/145/168 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
dc.source.none.fl_str_mv |
Investigación Valdizana; Vol. 12 Núm. 2 (2018); 105-113 Investigación Valdizana; Vol 12 No 2 (2018); 105-113 Investigación Valdizana; v. 12 n. 2 (2018); 105-113 1995-445X 1994-1420 reponame:Revista UNHEVAL - Revista Investigación Valdizan instname:Universidad Nacional Hermilio Valdizán instacron:UNHEVAL |
reponame_str |
Revista UNHEVAL - Revista Investigación Valdizan |
collection |
Revista UNHEVAL - Revista Investigación Valdizan |
instname_str |
Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
instacron_str |
UNHEVAL |
institution |
UNHEVAL |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701378681878872064 |
score |
13.871978 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).