LITERATURE REVIEW ON RESEARCH ABOUT STUDENTS’ ACHIEVEMENT

Descripción del Articulo

Conclusions are drawn from different research pieces which try to identify the factors that condition students’ achievement. We find some that give relevance to school factors as determiners of school achievement. Others have researched the prevalence of the resources and school processes, teachers’...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Reyes de Rojas, Edith Timofeidina
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Investigación Educativa
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/6909
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6909
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Student’s achievement
training
curriculum
pedagogical work
quality.
Aprovechamiento
capacitación
currículo
trabajo docente
calidad.
id 1728-5852_f37331463e79679c74d15e3f2bbfb087
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/6909
network_acronym_str 1728-5852
repository_id_str .
network_name_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
spelling LITERATURE REVIEW ON RESEARCH ABOUT STUDENTS’ ACHIEVEMENTREVISIÓN DE INVESTIGACIONES SOBRE EL APROVECHAMIENTO ESCOLARReyes de Rojas, Edith TimofeidinaStudent’s achievementtrainingcurriculumpedagogical workquality.Aprovechamientocapacitacióncurrículotrabajo docentecalidad.Conclusions are drawn from different research pieces which try to identify the factors that condition students’ achievement. We find some that give relevance to school factors as determiners of school achievement. Others have researched the prevalence of the resources and school processes, teachers’ qualities, students’ characteristics (e.g. social and economic background, nutrition) without regarding them as a determinant condition. With reference to teachers’ efficiency, it is stated that teachers’ preparation programs generate meaningful effects in students’ achievement. Others compare the percentage of variance explained by student’s characteristic in relation to the school and teachers. More recent research focuses on the teacher’s efficiency or the teacher’s affective influence as an important factor for students’ achievement.Se presentan conclusiones de diversas investigaciones que pretenden identificar los factores que condicionan el aprovechamiento escolar. Podemos encontrar algunas que otorgan un mayor peso a los factores escolares como determinantes del aprovechamiento. Otras han investigado la incidencia de los recursos y procesos escolares, los atributos del maestro, los rasgos del estudiante (condición socio-económica, nutrición) sin reconocerle condición determinante. Respecto a la efectividad de los maestros, se indica que los programas de capacitación producen efectos significativos en el logro de los aprendizajes. Otras comparan el porcentaje de varianza explicada por las características del estudiante con la de la escuela y los profesores, señalando una mayor gravitación para estas últimas. Otras investigaciones más recientes se enfocan como efectividad docente o influencia afectiva por parte del docente como factor importante para el aprovechamiento.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6909Investigación Educativa; Vol 10 No 17 (2006): La Investigación en la Formación Docente; 115 - 128Investigación Educativa; Vol. 10 Núm. 17 (2006): La Investigación en la Formación Docente; 115 - 1281728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6909/6119Derechos de autor 2014 Edith Timofeidina Reyes de Rojashttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:42Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv LITERATURE REVIEW ON RESEARCH ABOUT STUDENTS’ ACHIEVEMENT
REVISIÓN DE INVESTIGACIONES SOBRE EL APROVECHAMIENTO ESCOLAR
title LITERATURE REVIEW ON RESEARCH ABOUT STUDENTS’ ACHIEVEMENT
spellingShingle LITERATURE REVIEW ON RESEARCH ABOUT STUDENTS’ ACHIEVEMENT
Reyes de Rojas, Edith Timofeidina
Student’s achievement
training
curriculum
pedagogical work
quality.
Aprovechamiento
capacitación
currículo
trabajo docente
calidad.
title_short LITERATURE REVIEW ON RESEARCH ABOUT STUDENTS’ ACHIEVEMENT
title_full LITERATURE REVIEW ON RESEARCH ABOUT STUDENTS’ ACHIEVEMENT
title_fullStr LITERATURE REVIEW ON RESEARCH ABOUT STUDENTS’ ACHIEVEMENT
title_full_unstemmed LITERATURE REVIEW ON RESEARCH ABOUT STUDENTS’ ACHIEVEMENT
title_sort LITERATURE REVIEW ON RESEARCH ABOUT STUDENTS’ ACHIEVEMENT
dc.creator.none.fl_str_mv Reyes de Rojas, Edith Timofeidina
author Reyes de Rojas, Edith Timofeidina
author_facet Reyes de Rojas, Edith Timofeidina
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Student’s achievement
training
curriculum
pedagogical work
quality.
Aprovechamiento
capacitación
currículo
trabajo docente
calidad.
topic Student’s achievement
training
curriculum
pedagogical work
quality.
Aprovechamiento
capacitación
currículo
trabajo docente
calidad.
dc.description.none.fl_txt_mv Conclusions are drawn from different research pieces which try to identify the factors that condition students’ achievement. We find some that give relevance to school factors as determiners of school achievement. Others have researched the prevalence of the resources and school processes, teachers’ qualities, students’ characteristics (e.g. social and economic background, nutrition) without regarding them as a determinant condition. With reference to teachers’ efficiency, it is stated that teachers’ preparation programs generate meaningful effects in students’ achievement. Others compare the percentage of variance explained by student’s characteristic in relation to the school and teachers. More recent research focuses on the teacher’s efficiency or the teacher’s affective influence as an important factor for students’ achievement.
Se presentan conclusiones de diversas investigaciones que pretenden identificar los factores que condicionan el aprovechamiento escolar. Podemos encontrar algunas que otorgan un mayor peso a los factores escolares como determinantes del aprovechamiento. Otras han investigado la incidencia de los recursos y procesos escolares, los atributos del maestro, los rasgos del estudiante (condición socio-económica, nutrición) sin reconocerle condición determinante. Respecto a la efectividad de los maestros, se indica que los programas de capacitación producen efectos significativos en el logro de los aprendizajes. Otras comparan el porcentaje de varianza explicada por las características del estudiante con la de la escuela y los profesores, señalando una mayor gravitación para estas últimas. Otras investigaciones más recientes se enfocan como efectividad docente o influencia afectiva por parte del docente como factor importante para el aprovechamiento.
description Conclusions are drawn from different research pieces which try to identify the factors that condition students’ achievement. We find some that give relevance to school factors as determiners of school achievement. Others have researched the prevalence of the resources and school processes, teachers’ qualities, students’ characteristics (e.g. social and economic background, nutrition) without regarding them as a determinant condition. With reference to teachers’ efficiency, it is stated that teachers’ preparation programs generate meaningful effects in students’ achievement. Others compare the percentage of variance explained by student’s characteristic in relation to the school and teachers. More recent research focuses on the teacher’s efficiency or the teacher’s affective influence as an important factor for students’ achievement.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-06-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6909
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6909
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6909/6119
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2014 Edith Timofeidina Reyes de Rojas
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2014 Edith Timofeidina Reyes de Rojas
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
dc.source.none.fl_str_mv Investigación Educativa; Vol 10 No 17 (2006): La Investigación en la Formación Docente; 115 - 128
Investigación Educativa; Vol. 10 Núm. 17 (2006): La Investigación en la Formación Docente; 115 - 128
1728-5852
reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
reponame_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
collection Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701386913511899136
score 13.871978
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).