LITERATURE REVIEW ON RESEARCH ABOUT STUDENTS’ ACHIEVEMENT
Descripción del Articulo
Conclusions are drawn from different research pieces which try to identify the factors that condition students’ achievement. We find some that give relevance to school factors as determiners of school achievement. Others have researched the prevalence of the resources and school processes, teachers’...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/6909 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6909 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Student’s achievement training curriculum pedagogical work quality. Aprovechamiento capacitación currículo trabajo docente calidad. |
id |
1728-5852_f37331463e79679c74d15e3f2bbfb087 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/6909 |
network_acronym_str |
1728-5852 |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
spelling |
LITERATURE REVIEW ON RESEARCH ABOUT STUDENTS’ ACHIEVEMENTREVISIÓN DE INVESTIGACIONES SOBRE EL APROVECHAMIENTO ESCOLARReyes de Rojas, Edith TimofeidinaStudent’s achievementtrainingcurriculumpedagogical workquality.Aprovechamientocapacitacióncurrículotrabajo docentecalidad.Conclusions are drawn from different research pieces which try to identify the factors that condition students’ achievement. We find some that give relevance to school factors as determiners of school achievement. Others have researched the prevalence of the resources and school processes, teachers’ qualities, students’ characteristics (e.g. social and economic background, nutrition) without regarding them as a determinant condition. With reference to teachers’ efficiency, it is stated that teachers’ preparation programs generate meaningful effects in students’ achievement. Others compare the percentage of variance explained by student’s characteristic in relation to the school and teachers. More recent research focuses on the teacher’s efficiency or the teacher’s affective influence as an important factor for students’ achievement.Se presentan conclusiones de diversas investigaciones que pretenden identificar los factores que condicionan el aprovechamiento escolar. Podemos encontrar algunas que otorgan un mayor peso a los factores escolares como determinantes del aprovechamiento. Otras han investigado la incidencia de los recursos y procesos escolares, los atributos del maestro, los rasgos del estudiante (condición socio-económica, nutrición) sin reconocerle condición determinante. Respecto a la efectividad de los maestros, se indica que los programas de capacitación producen efectos significativos en el logro de los aprendizajes. Otras comparan el porcentaje de varianza explicada por las características del estudiante con la de la escuela y los profesores, señalando una mayor gravitación para estas últimas. Otras investigaciones más recientes se enfocan como efectividad docente o influencia afectiva por parte del docente como factor importante para el aprovechamiento.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6909Investigación Educativa; Vol 10 No 17 (2006): La Investigación en la Formación Docente; 115 - 128Investigación Educativa; Vol. 10 Núm. 17 (2006): La Investigación en la Formación Docente; 115 - 1281728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6909/6119Derechos de autor 2014 Edith Timofeidina Reyes de Rojashttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:42Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
LITERATURE REVIEW ON RESEARCH ABOUT STUDENTS’ ACHIEVEMENT REVISIÓN DE INVESTIGACIONES SOBRE EL APROVECHAMIENTO ESCOLAR |
title |
LITERATURE REVIEW ON RESEARCH ABOUT STUDENTS’ ACHIEVEMENT |
spellingShingle |
LITERATURE REVIEW ON RESEARCH ABOUT STUDENTS’ ACHIEVEMENT Reyes de Rojas, Edith Timofeidina Student’s achievement training curriculum pedagogical work quality. Aprovechamiento capacitación currículo trabajo docente calidad. |
title_short |
LITERATURE REVIEW ON RESEARCH ABOUT STUDENTS’ ACHIEVEMENT |
title_full |
LITERATURE REVIEW ON RESEARCH ABOUT STUDENTS’ ACHIEVEMENT |
title_fullStr |
LITERATURE REVIEW ON RESEARCH ABOUT STUDENTS’ ACHIEVEMENT |
title_full_unstemmed |
LITERATURE REVIEW ON RESEARCH ABOUT STUDENTS’ ACHIEVEMENT |
title_sort |
LITERATURE REVIEW ON RESEARCH ABOUT STUDENTS’ ACHIEVEMENT |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Reyes de Rojas, Edith Timofeidina |
author |
Reyes de Rojas, Edith Timofeidina |
author_facet |
Reyes de Rojas, Edith Timofeidina |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Student’s achievement training curriculum pedagogical work quality. Aprovechamiento capacitación currículo trabajo docente calidad. |
topic |
Student’s achievement training curriculum pedagogical work quality. Aprovechamiento capacitación currículo trabajo docente calidad. |
dc.description.none.fl_txt_mv |
Conclusions are drawn from different research pieces which try to identify the factors that condition students’ achievement. We find some that give relevance to school factors as determiners of school achievement. Others have researched the prevalence of the resources and school processes, teachers’ qualities, students’ characteristics (e.g. social and economic background, nutrition) without regarding them as a determinant condition. With reference to teachers’ efficiency, it is stated that teachers’ preparation programs generate meaningful effects in students’ achievement. Others compare the percentage of variance explained by student’s characteristic in relation to the school and teachers. More recent research focuses on the teacher’s efficiency or the teacher’s affective influence as an important factor for students’ achievement. Se presentan conclusiones de diversas investigaciones que pretenden identificar los factores que condicionan el aprovechamiento escolar. Podemos encontrar algunas que otorgan un mayor peso a los factores escolares como determinantes del aprovechamiento. Otras han investigado la incidencia de los recursos y procesos escolares, los atributos del maestro, los rasgos del estudiante (condición socio-económica, nutrición) sin reconocerle condición determinante. Respecto a la efectividad de los maestros, se indica que los programas de capacitación producen efectos significativos en el logro de los aprendizajes. Otras comparan el porcentaje de varianza explicada por las características del estudiante con la de la escuela y los profesores, señalando una mayor gravitación para estas últimas. Otras investigaciones más recientes se enfocan como efectividad docente o influencia afectiva por parte del docente como factor importante para el aprovechamiento. |
description |
Conclusions are drawn from different research pieces which try to identify the factors that condition students’ achievement. We find some that give relevance to school factors as determiners of school achievement. Others have researched the prevalence of the resources and school processes, teachers’ qualities, students’ characteristics (e.g. social and economic background, nutrition) without regarding them as a determinant condition. With reference to teachers’ efficiency, it is stated that teachers’ preparation programs generate meaningful effects in students’ achievement. Others compare the percentage of variance explained by student’s characteristic in relation to the school and teachers. More recent research focuses on the teacher’s efficiency or the teacher’s affective influence as an important factor for students’ achievement. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-06-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6909 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6909 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6909/6119 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2014 Edith Timofeidina Reyes de Rojas http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2014 Edith Timofeidina Reyes de Rojas http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
dc.source.none.fl_str_mv |
Investigación Educativa; Vol 10 No 17 (2006): La Investigación en la Formación Docente; 115 - 128 Investigación Educativa; Vol. 10 Núm. 17 (2006): La Investigación en la Formación Docente; 115 - 128 1728-5852 reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
reponame_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
collection |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701386913511899136 |
score |
13.871978 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).