SOCIO-ECONOMIC CHARACTERISTICS, SATISFACTION ON THE CHOSEN CAREER, AND STUDENTS’ PERFORMANCE IN THE EAPE, FACULTY OF EDUCATION, UNMSM

Descripción del Articulo

The research makes an analysis and evaluation of socio-economic aspects, satisfaction with profession chosen to relate to the level of performance of students in the Faculty of EAPE Education, held with the participation of 162 students from the second to the tenth cycle. Study of the aspects econom...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Barrientos Jiménez, Elsa Julia
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Investigación Educativa
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/6903
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6903
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Socio-economic aspect
satisfaction
performance
students
Socio-económico
satisfacción
rendimiento
estudiantes
id 1728-5852_f06ad8469af645a2bd2be52f6fca933e
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/6903
network_acronym_str 1728-5852
repository_id_str .
network_name_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
spelling SOCIO-ECONOMIC CHARACTERISTICS, SATISFACTION ON THE CHOSEN CAREER, AND STUDENTS’ PERFORMANCE IN THE EAPE, FACULTY OF EDUCATION, UNMSMCARACTERÍSTICAS SOCIO-ECONÓMICAS, SATISFACCIÓN POR LA CARRERA ELEGIDA Y RENDIMIENTO DE LOS ALUMNOS EN LA EAPE DE LA FACULTAD DE EDUCACIÓN DE LA UNMSMBarrientos Jiménez, Elsa JuliaSocio-economic aspectsatisfactionperformancestudentsSocio-económicosatisfacciónrendimientoestudiantesThe research makes an analysis and evaluation of socio-economic aspects, satisfaction with profession chosen to relate to the level of performance of students in the Faculty of EAPE Education, held with the participation of 162 students from the second to the tenth cycle. Study of the aspects economic associate, the satisfaction by the chosen career and the performance of the students of the EAPE of the Faculty of Education in the UNMSM, with a sample of 162 students of the second one to tenth cycle.La investigación realiza un análisis y evaluación de los aspectos socio-económicos, la satisfacción por la profesión elegida para relacionarla con el nivel de rendimiento de los alumnos de la EAPE de la Facultad de Educación, realizada con la participación de 162 alumnos desde el segundo al décimo ciclo. El estudio de la variable socio-económica considera: Vivienda, Estudios, Ocupación de los padres e Ingresos Familiares. Se utilizó el inventario de satisfacción, para dicha variable, considerando las categorías de muy adecuada, adecuada, ambivalente, insatisfacción y alta insatisfacción. Referente al rendimiento se consideró los niveles alto (17- 20), medio (14-16), bajo (11 - 13) y deficiente (08-10).Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6903Investigación Educativa; Vol 10 No 17 (2006): La Investigación en la Formación Docente; 97 - 114Investigación Educativa; Vol. 10 Núm. 17 (2006): La Investigación en la Formación Docente; 97 - 1141728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6903/6117Derechos de autor 2014 Elsa Julia Barrientos Jiménezhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:42Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv SOCIO-ECONOMIC CHARACTERISTICS, SATISFACTION ON THE CHOSEN CAREER, AND STUDENTS’ PERFORMANCE IN THE EAPE, FACULTY OF EDUCATION, UNMSM
CARACTERÍSTICAS SOCIO-ECONÓMICAS, SATISFACCIÓN POR LA CARRERA ELEGIDA Y RENDIMIENTO DE LOS ALUMNOS EN LA EAPE DE LA FACULTAD DE EDUCACIÓN DE LA UNMSM
title SOCIO-ECONOMIC CHARACTERISTICS, SATISFACTION ON THE CHOSEN CAREER, AND STUDENTS’ PERFORMANCE IN THE EAPE, FACULTY OF EDUCATION, UNMSM
spellingShingle SOCIO-ECONOMIC CHARACTERISTICS, SATISFACTION ON THE CHOSEN CAREER, AND STUDENTS’ PERFORMANCE IN THE EAPE, FACULTY OF EDUCATION, UNMSM
Barrientos Jiménez, Elsa Julia
Socio-economic aspect
satisfaction
performance
students
Socio-económico
satisfacción
rendimiento
estudiantes
title_short SOCIO-ECONOMIC CHARACTERISTICS, SATISFACTION ON THE CHOSEN CAREER, AND STUDENTS’ PERFORMANCE IN THE EAPE, FACULTY OF EDUCATION, UNMSM
title_full SOCIO-ECONOMIC CHARACTERISTICS, SATISFACTION ON THE CHOSEN CAREER, AND STUDENTS’ PERFORMANCE IN THE EAPE, FACULTY OF EDUCATION, UNMSM
title_fullStr SOCIO-ECONOMIC CHARACTERISTICS, SATISFACTION ON THE CHOSEN CAREER, AND STUDENTS’ PERFORMANCE IN THE EAPE, FACULTY OF EDUCATION, UNMSM
title_full_unstemmed SOCIO-ECONOMIC CHARACTERISTICS, SATISFACTION ON THE CHOSEN CAREER, AND STUDENTS’ PERFORMANCE IN THE EAPE, FACULTY OF EDUCATION, UNMSM
title_sort SOCIO-ECONOMIC CHARACTERISTICS, SATISFACTION ON THE CHOSEN CAREER, AND STUDENTS’ PERFORMANCE IN THE EAPE, FACULTY OF EDUCATION, UNMSM
dc.creator.none.fl_str_mv Barrientos Jiménez, Elsa Julia
author Barrientos Jiménez, Elsa Julia
author_facet Barrientos Jiménez, Elsa Julia
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Socio-economic aspect
satisfaction
performance
students
Socio-económico
satisfacción
rendimiento
estudiantes
topic Socio-economic aspect
satisfaction
performance
students
Socio-económico
satisfacción
rendimiento
estudiantes
dc.description.none.fl_txt_mv The research makes an analysis and evaluation of socio-economic aspects, satisfaction with profession chosen to relate to the level of performance of students in the Faculty of EAPE Education, held with the participation of 162 students from the second to the tenth cycle. Study of the aspects economic associate, the satisfaction by the chosen career and the performance of the students of the EAPE of the Faculty of Education in the UNMSM, with a sample of 162 students of the second one to tenth cycle.
La investigación realiza un análisis y evaluación de los aspectos socio-económicos, la satisfacción por la profesión elegida para relacionarla con el nivel de rendimiento de los alumnos de la EAPE de la Facultad de Educación, realizada con la participación de 162 alumnos desde el segundo al décimo ciclo. El estudio de la variable socio-económica considera: Vivienda, Estudios, Ocupación de los padres e Ingresos Familiares. Se utilizó el inventario de satisfacción, para dicha variable, considerando las categorías de muy adecuada, adecuada, ambivalente, insatisfacción y alta insatisfacción. Referente al rendimiento se consideró los niveles alto (17- 20), medio (14-16), bajo (11 - 13) y deficiente (08-10).
description The research makes an analysis and evaluation of socio-economic aspects, satisfaction with profession chosen to relate to the level of performance of students in the Faculty of EAPE Education, held with the participation of 162 students from the second to the tenth cycle. Study of the aspects economic associate, the satisfaction by the chosen career and the performance of the students of the EAPE of the Faculty of Education in the UNMSM, with a sample of 162 students of the second one to tenth cycle.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-06-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6903
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6903
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6903/6117
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2014 Elsa Julia Barrientos Jiménez
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2014 Elsa Julia Barrientos Jiménez
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
dc.source.none.fl_str_mv Investigación Educativa; Vol 10 No 17 (2006): La Investigación en la Formación Docente; 97 - 114
Investigación Educativa; Vol. 10 Núm. 17 (2006): La Investigación en la Formación Docente; 97 - 114
1728-5852
reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
reponame_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
collection Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701386913509801984
score 13.871801
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).