Physical Education an play
Descripción del Articulo
This paper tries to investigate, discover, explore, verify, and verify the importance of educational games in school physical education for moral and spiritual. Nace also the current concern to provide students a way to learn children are our future. If we teach them tolerance, cooperation and solid...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2014 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/4185 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4185 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Physical Education play cognitive social Educación Física juego cognitivo |
| id |
1728-5852_b9fcf15f85424dd4888b153dc0a964cd |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/4185 |
| network_acronym_str |
1728-5852 |
| repository_id_str |
. |
| network_name_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| spelling |
Physical Education an playLa Educacion Física y el juegoSandoval Magalhaes, Richard WilliamPhysical EducationplaycognitivesocialEducación FísicajuegocognitivosocialThis paper tries to investigate, discover, explore, verify, and verify the importance of educational games in school physical education for moral and spiritual. Nace also the current concern to provide students a way to learn children are our future. If we teach them tolerance, cooperation and solidarity, they will be fair, sensitive and supportive. Therefore, critical-constructive capacity will be higher. This raises an education whose achievement is a new man in a society that is essential, the mode setting personal and social behavior authentically human and full development of the personality. Implementing the contributions of educational technology, allowing them to share a truly liberating education that not only is based on dialogue, critical thinking, participation, autonomy, but also in the play and creativity that promotes the emergence and comprehensive training of students. All studies in the world of children agree on the influence of recreational activity is for the balanced development of children, their psycho-motor, cognitive, affective and social.Este trabajo trata de investigar, descubrir, explorar, comprobar, verificar, la importancia de los juegos educativos en la escuela para la formación física moral y espiritual. Nace también por la preocupación actual para proporcionar a los educandos una manera de aprender. Los niños son nuestro futuro. Si sabemos educarlos en la tolerancia, en la colaboración y en la solidaridad, ellos serán justos, sensibles y solidarios. Por lo tanto, su capacidad crítico-constructiva será superior. Se plantea una educación cuyo logro sea un hombre nuevo en una sociedad esencial; es decir, la configuración de modos de comportamiento personal y social auténticamente humanos y el pleno desenvolvimiento de la persona. Poniendo en práctica los aportes de la tecnología educativa, que les permitirá compartir una educación realmente liberadora que no sólo está basada en el diálogo, la criticidad, la participación, la autonomía, sino también en el juego y la creatividad que favorezca el surgimiento y la formación integral del alumno. Todos los estudios en el mundo de la infancia coinciden en la influencia que la actividad lúdica tiene para el desarrollo equilibrado del niño, en sus aspectos psico-motores, cognitivos, afectivos y sociales.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4185Investigación Educativa; Vol 14 No 26 (2010); 105-112Investigación Educativa; Vol. 14 Núm. 26 (2010); 105-1121728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4185/3341Derechos de autor 2014 Richard William Sandoval Magalhaeshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:26Zmail@mail.com - |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Physical Education an play La Educacion Física y el juego |
| title |
Physical Education an play |
| spellingShingle |
Physical Education an play Sandoval Magalhaes, Richard William Physical Education play cognitive social Educación Física juego cognitivo social |
| title_short |
Physical Education an play |
| title_full |
Physical Education an play |
| title_fullStr |
Physical Education an play |
| title_full_unstemmed |
Physical Education an play |
| title_sort |
Physical Education an play |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Sandoval Magalhaes, Richard William |
| author |
Sandoval Magalhaes, Richard William |
| author_facet |
Sandoval Magalhaes, Richard William |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Physical Education play cognitive social Educación Física juego cognitivo social |
| topic |
Physical Education play cognitive social Educación Física juego cognitivo social |
| dc.description.none.fl_txt_mv |
This paper tries to investigate, discover, explore, verify, and verify the importance of educational games in school physical education for moral and spiritual. Nace also the current concern to provide students a way to learn children are our future. If we teach them tolerance, cooperation and solidarity, they will be fair, sensitive and supportive. Therefore, critical-constructive capacity will be higher. This raises an education whose achievement is a new man in a society that is essential, the mode setting personal and social behavior authentically human and full development of the personality. Implementing the contributions of educational technology, allowing them to share a truly liberating education that not only is based on dialogue, critical thinking, participation, autonomy, but also in the play and creativity that promotes the emergence and comprehensive training of students. All studies in the world of children agree on the influence of recreational activity is for the balanced development of children, their psycho-motor, cognitive, affective and social. Este trabajo trata de investigar, descubrir, explorar, comprobar, verificar, la importancia de los juegos educativos en la escuela para la formación física moral y espiritual. Nace también por la preocupación actual para proporcionar a los educandos una manera de aprender. Los niños son nuestro futuro. Si sabemos educarlos en la tolerancia, en la colaboración y en la solidaridad, ellos serán justos, sensibles y solidarios. Por lo tanto, su capacidad crítico-constructiva será superior. Se plantea una educación cuyo logro sea un hombre nuevo en una sociedad esencial; es decir, la configuración de modos de comportamiento personal y social auténticamente humanos y el pleno desenvolvimiento de la persona. Poniendo en práctica los aportes de la tecnología educativa, que les permitirá compartir una educación realmente liberadora que no sólo está basada en el diálogo, la criticidad, la participación, la autonomía, sino también en el juego y la creatividad que favorezca el surgimiento y la formación integral del alumno. Todos los estudios en el mundo de la infancia coinciden en la influencia que la actividad lúdica tiene para el desarrollo equilibrado del niño, en sus aspectos psico-motores, cognitivos, afectivos y sociales. |
| description |
This paper tries to investigate, discover, explore, verify, and verify the importance of educational games in school physical education for moral and spiritual. Nace also the current concern to provide students a way to learn children are our future. If we teach them tolerance, cooperation and solidarity, they will be fair, sensitive and supportive. Therefore, critical-constructive capacity will be higher. This raises an education whose achievement is a new man in a society that is essential, the mode setting personal and social behavior authentically human and full development of the personality. Implementing the contributions of educational technology, allowing them to share a truly liberating education that not only is based on dialogue, critical thinking, participation, autonomy, but also in the play and creativity that promotes the emergence and comprehensive training of students. All studies in the world of children agree on the influence of recreational activity is for the balanced development of children, their psycho-motor, cognitive, affective and social. |
| publishDate |
2014 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2014-06-30 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4185 |
| url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4185 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4185/3341 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2014 Richard William Sandoval Magalhaes http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2014 Richard William Sandoval Magalhaes http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Investigación Educativa; Vol 14 No 26 (2010); 105-112 Investigación Educativa; Vol. 14 Núm. 26 (2010); 105-112 1728-5852 reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
| reponame_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| collection |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| instacron_str |
UNMSM |
| institution |
UNMSM |
| repository.name.fl_str_mv |
-
|
| repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
| _version_ |
1701386912819838976 |
| score |
13.8567295 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).