Physical Education an play

Descripción del Articulo

This paper tries to investigate, discover, explore, verify, and verify the importance of educational games in school physical education for moral and spiritual. Nace also the current concern to provide students a way to learn children are our future. If we teach them tolerance, cooperation and solid...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Sandoval Magalhaes, Richard William
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Investigación Educativa
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/4185
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4185
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Physical Education
play
cognitive
social
Educación Física
juego
cognitivo
id 1728-5852_b9fcf15f85424dd4888b153dc0a964cd
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/4185
network_acronym_str 1728-5852
repository_id_str .
network_name_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
spelling Physical Education an playLa Educacion Física y el juegoSandoval Magalhaes, Richard WilliamPhysical EducationplaycognitivesocialEducación FísicajuegocognitivosocialThis paper tries to investigate, discover, explore, verify, and verify the importance of educational games in school physical education for moral and spiritual. Nace also the current concern to provide students a way to learn children are our future. If we teach them tolerance, cooperation and solidarity, they will be fair, sensitive and supportive. Therefore, critical-constructive capacity will be higher. This raises an education whose achievement is a new man in a society that is essential, the mode setting personal and social behavior authentically human and full development of the personality. Implementing the contributions of educational technology, allowing them to share a truly liberating education that not only is based on dialogue, critical thinking, participation, autonomy, but also in the play and creativity that promotes the emergence and comprehensive training of students. All studies in the world of children agree on the influence of recreational activity is for the balanced development of children, their psycho-motor, cognitive, affective and social.Este trabajo trata de investigar, descubrir, explorar, comprobar, verificar, la importancia de los juegos educativos en la escuela para la formación física moral y espiritual. Nace también por la preocupación actual para proporcionar a los educandos una manera de aprender. Los niños son nuestro futuro. Si sabemos educarlos en la tolerancia, en la colaboración y en la solidaridad, ellos serán justos, sensibles y solidarios. Por lo tanto, su capacidad crítico-constructiva será superior. Se plantea una educación cuyo logro sea un hombre nuevo en una sociedad esencial; es decir, la configuración de modos de comportamiento personal y social auténticamente humanos y el pleno desenvolvimiento de la persona. Poniendo en práctica los aportes de la tecnología educativa, que les permitirá compartir una educación realmente liberadora que no sólo está basada en el diálogo, la criticidad, la participación, la autonomía, sino también en el juego y la creatividad que favorezca el surgimiento y la formación integral del alumno. Todos los estudios en el mundo de la infancia coinciden en la influencia que la actividad lúdica tiene para el desarrollo equilibrado del niño, en sus aspectos psico-motores, cognitivos, afectivos y sociales.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4185Investigación Educativa; Vol 14 No 26 (2010); 105-112Investigación Educativa; Vol. 14 Núm. 26 (2010); 105-1121728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4185/3341Derechos de autor 2014 Richard William Sandoval Magalhaeshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:26Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv Physical Education an play
La Educacion Física y el juego
title Physical Education an play
spellingShingle Physical Education an play
Sandoval Magalhaes, Richard William
Physical Education
play
cognitive
social
Educación Física
juego
cognitivo
social
title_short Physical Education an play
title_full Physical Education an play
title_fullStr Physical Education an play
title_full_unstemmed Physical Education an play
title_sort Physical Education an play
dc.creator.none.fl_str_mv Sandoval Magalhaes, Richard William
author Sandoval Magalhaes, Richard William
author_facet Sandoval Magalhaes, Richard William
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Physical Education
play
cognitive
social
Educación Física
juego
cognitivo
social
topic Physical Education
play
cognitive
social
Educación Física
juego
cognitivo
social
dc.description.none.fl_txt_mv This paper tries to investigate, discover, explore, verify, and verify the importance of educational games in school physical education for moral and spiritual. Nace also the current concern to provide students a way to learn children are our future. If we teach them tolerance, cooperation and solidarity, they will be fair, sensitive and supportive. Therefore, critical-constructive capacity will be higher. This raises an education whose achievement is a new man in a society that is essential, the mode setting personal and social behavior authentically human and full development of the personality. Implementing the contributions of educational technology, allowing them to share a truly liberating education that not only is based on dialogue, critical thinking, participation, autonomy, but also in the play and creativity that promotes the emergence and comprehensive training of students. All studies in the world of children agree on the influence of recreational activity is for the balanced development of children, their psycho-motor, cognitive, affective and social.
Este trabajo trata de investigar, descubrir, explorar, comprobar, verificar, la importancia de los juegos educativos en la escuela para la formación física moral y espiritual. Nace también por la preocupación actual para proporcionar a los educandos una manera de aprender. Los niños son nuestro futuro. Si sabemos educarlos en la tolerancia, en la colaboración y en la solidaridad, ellos serán justos, sensibles y solidarios. Por lo tanto, su capacidad crítico-constructiva será superior. Se plantea una educación cuyo logro sea un hombre nuevo en una sociedad esencial; es decir, la configuración de modos de comportamiento personal y social auténticamente humanos y el pleno desenvolvimiento de la persona. Poniendo en práctica los aportes de la tecnología educativa, que les permitirá compartir una educación realmente liberadora que no sólo está basada en el diálogo, la criticidad, la participación, la autonomía, sino también en el juego y la creatividad que favorezca el surgimiento y la formación integral del alumno. Todos los estudios en el mundo de la infancia coinciden en la influencia que la actividad lúdica tiene para el desarrollo equilibrado del niño, en sus aspectos psico-motores, cognitivos, afectivos y sociales.
description This paper tries to investigate, discover, explore, verify, and verify the importance of educational games in school physical education for moral and spiritual. Nace also the current concern to provide students a way to learn children are our future. If we teach them tolerance, cooperation and solidarity, they will be fair, sensitive and supportive. Therefore, critical-constructive capacity will be higher. This raises an education whose achievement is a new man in a society that is essential, the mode setting personal and social behavior authentically human and full development of the personality. Implementing the contributions of educational technology, allowing them to share a truly liberating education that not only is based on dialogue, critical thinking, participation, autonomy, but also in the play and creativity that promotes the emergence and comprehensive training of students. All studies in the world of children agree on the influence of recreational activity is for the balanced development of children, their psycho-motor, cognitive, affective and social.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-06-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4185
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4185
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4185/3341
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2014 Richard William Sandoval Magalhaes
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2014 Richard William Sandoval Magalhaes
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
dc.source.none.fl_str_mv Investigación Educativa; Vol 14 No 26 (2010); 105-112
Investigación Educativa; Vol. 14 Núm. 26 (2010); 105-112
1728-5852
reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
reponame_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
collection Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701386912819838976
score 13.8567295
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).