The building of medial didactics for the enrichment of adult education in Peru

Descripción del Articulo

In the present era of Knowledge, the use of different Media in Didactics as part of the General Didactics acquires a superior importance. This is due to the high progress of science and technology. The traditional curriculum is extended beyond old edges using the “medial education” as a fundamental...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Rodríguez del Solar, Natalia
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Investigación Educativa
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/4177
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4177
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Didactics
high tech
media
education
Didáctica Medial
desarrollo de la educación
id 1728-5852_5c6bbdc25eab160755243f2d11b3edd8
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/4177
network_acronym_str 1728-5852
repository_id_str .
network_name_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
spelling The building of medial didactics for the enrichment of adult education in PeruConstrucciones de la didáctica medial para el desarrollo de la Educacion Superior en el PerúRodríguez del Solar, NataliaDidacticshigh techmediaeducationDidáctica Medialdesarrollo de la educaciónIn the present era of Knowledge, the use of different Media in Didactics as part of the General Didactics acquires a superior importance. This is due to the high progress of science and technology. The traditional curriculum is extended beyond old edges using the “medial education” as a fundamental new component of general education. A new holistic curricular vision arises, open to the new world environment that includes the media as a leverage for the further development of society. The medial didactic creates a new environment for learning and new experiences and competencies, a new culture for teachinglearning with a vision of permanent formation. We embrace media as key curricular elements that work inside an educational context and work in relation to subjects, processes. It enhances the development of cognitive values in the students. They break traditional structures of calendars and courses and develop through new resources such as: magazines, videos, CDs, computers, tablets, building new learning processes way more cooperative and productive.En la presente era del conocimiento, la Didáctica Medial, como parte de la Didáctica General, adquiere mayor importancia, dado el avance vertiginoso de la ciencia y la tecnología. El currículum de formación trasciende las paredes institucionales implantando la educación medial como parte integrante de la educación general, surge la visión curricular holística, abierta al entorno mundial, la misma que involucra a los medios de comunicación como palanca de desarrollo de la sociedad. La Didáctica Medial debe asumir las formas de crear entornos de aprendizaje y nuevos ámbitos de experiencias y competencias, nueva cultura de la enseñanza-aprendizaje, visión de formación permanente. Percibimos a los medios como elementos curriculares que funcionan dentro de un contexto educativo, en relación con los sujetos y procesos, propician el desarrollo de habilidades cognitivas, de valores en los sujetos. Estudiantes y profesores rompen la estructura formal académica de horarios y asignaturas, elaboran nuevos recursos, revistas, videos, CD, ordenadores, participando en nuevos aprendizajes cooperativos y productivos.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4177Investigación Educativa; Vol 14 No 26 (2010); 11-20Investigación Educativa; Vol. 14 Núm. 26 (2010); 11-201728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4177/3334Derechos de autor 2014 Natalia Rodríguez del Solarhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:26Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv The building of medial didactics for the enrichment of adult education in Peru
Construcciones de la didáctica medial para el desarrollo de la Educacion Superior en el Perú
title The building of medial didactics for the enrichment of adult education in Peru
spellingShingle The building of medial didactics for the enrichment of adult education in Peru
Rodríguez del Solar, Natalia
Didactics
high tech
media
education
Didáctica Medial
desarrollo de la educación
title_short The building of medial didactics for the enrichment of adult education in Peru
title_full The building of medial didactics for the enrichment of adult education in Peru
title_fullStr The building of medial didactics for the enrichment of adult education in Peru
title_full_unstemmed The building of medial didactics for the enrichment of adult education in Peru
title_sort The building of medial didactics for the enrichment of adult education in Peru
dc.creator.none.fl_str_mv Rodríguez del Solar, Natalia
author Rodríguez del Solar, Natalia
author_facet Rodríguez del Solar, Natalia
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Didactics
high tech
media
education
Didáctica Medial
desarrollo de la educación
topic Didactics
high tech
media
education
Didáctica Medial
desarrollo de la educación
dc.description.none.fl_txt_mv In the present era of Knowledge, the use of different Media in Didactics as part of the General Didactics acquires a superior importance. This is due to the high progress of science and technology. The traditional curriculum is extended beyond old edges using the “medial education” as a fundamental new component of general education. A new holistic curricular vision arises, open to the new world environment that includes the media as a leverage for the further development of society. The medial didactic creates a new environment for learning and new experiences and competencies, a new culture for teachinglearning with a vision of permanent formation. We embrace media as key curricular elements that work inside an educational context and work in relation to subjects, processes. It enhances the development of cognitive values in the students. They break traditional structures of calendars and courses and develop through new resources such as: magazines, videos, CDs, computers, tablets, building new learning processes way more cooperative and productive.
En la presente era del conocimiento, la Didáctica Medial, como parte de la Didáctica General, adquiere mayor importancia, dado el avance vertiginoso de la ciencia y la tecnología. El currículum de formación trasciende las paredes institucionales implantando la educación medial como parte integrante de la educación general, surge la visión curricular holística, abierta al entorno mundial, la misma que involucra a los medios de comunicación como palanca de desarrollo de la sociedad. La Didáctica Medial debe asumir las formas de crear entornos de aprendizaje y nuevos ámbitos de experiencias y competencias, nueva cultura de la enseñanza-aprendizaje, visión de formación permanente. Percibimos a los medios como elementos curriculares que funcionan dentro de un contexto educativo, en relación con los sujetos y procesos, propician el desarrollo de habilidades cognitivas, de valores en los sujetos. Estudiantes y profesores rompen la estructura formal académica de horarios y asignaturas, elaboran nuevos recursos, revistas, videos, CD, ordenadores, participando en nuevos aprendizajes cooperativos y productivos.
description In the present era of Knowledge, the use of different Media in Didactics as part of the General Didactics acquires a superior importance. This is due to the high progress of science and technology. The traditional curriculum is extended beyond old edges using the “medial education” as a fundamental new component of general education. A new holistic curricular vision arises, open to the new world environment that includes the media as a leverage for the further development of society. The medial didactic creates a new environment for learning and new experiences and competencies, a new culture for teachinglearning with a vision of permanent formation. We embrace media as key curricular elements that work inside an educational context and work in relation to subjects, processes. It enhances the development of cognitive values in the students. They break traditional structures of calendars and courses and develop through new resources such as: magazines, videos, CDs, computers, tablets, building new learning processes way more cooperative and productive.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-06-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4177
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4177
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4177/3334
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2014 Natalia Rodríguez del Solar
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2014 Natalia Rodríguez del Solar
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
dc.source.none.fl_str_mv Investigación Educativa; Vol 14 No 26 (2010); 11-20
Investigación Educativa; Vol. 14 Núm. 26 (2010); 11-20
1728-5852
reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
reponame_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
collection Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701386912803061761
score 13.887936
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).