The building of medial didactics for the enrichment of adult education in Peru
Descripción del Articulo
In the present era of Knowledge, the use of different Media in Didactics as part of the General Didactics acquires a superior importance. This is due to the high progress of science and technology. The traditional curriculum is extended beyond old edges using the “medial education” as a fundamental...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/4177 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4177 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Didactics high tech media education Didáctica Medial desarrollo de la educación |
id |
1728-5852_5c6bbdc25eab160755243f2d11b3edd8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/4177 |
network_acronym_str |
1728-5852 |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
spelling |
The building of medial didactics for the enrichment of adult education in PeruConstrucciones de la didáctica medial para el desarrollo de la Educacion Superior en el PerúRodríguez del Solar, NataliaDidacticshigh techmediaeducationDidáctica Medialdesarrollo de la educaciónIn the present era of Knowledge, the use of different Media in Didactics as part of the General Didactics acquires a superior importance. This is due to the high progress of science and technology. The traditional curriculum is extended beyond old edges using the “medial education” as a fundamental new component of general education. A new holistic curricular vision arises, open to the new world environment that includes the media as a leverage for the further development of society. The medial didactic creates a new environment for learning and new experiences and competencies, a new culture for teachinglearning with a vision of permanent formation. We embrace media as key curricular elements that work inside an educational context and work in relation to subjects, processes. It enhances the development of cognitive values in the students. They break traditional structures of calendars and courses and develop through new resources such as: magazines, videos, CDs, computers, tablets, building new learning processes way more cooperative and productive.En la presente era del conocimiento, la Didáctica Medial, como parte de la Didáctica General, adquiere mayor importancia, dado el avance vertiginoso de la ciencia y la tecnología. El currículum de formación trasciende las paredes institucionales implantando la educación medial como parte integrante de la educación general, surge la visión curricular holística, abierta al entorno mundial, la misma que involucra a los medios de comunicación como palanca de desarrollo de la sociedad. La Didáctica Medial debe asumir las formas de crear entornos de aprendizaje y nuevos ámbitos de experiencias y competencias, nueva cultura de la enseñanza-aprendizaje, visión de formación permanente. Percibimos a los medios como elementos curriculares que funcionan dentro de un contexto educativo, en relación con los sujetos y procesos, propician el desarrollo de habilidades cognitivas, de valores en los sujetos. Estudiantes y profesores rompen la estructura formal académica de horarios y asignaturas, elaboran nuevos recursos, revistas, videos, CD, ordenadores, participando en nuevos aprendizajes cooperativos y productivos.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4177Investigación Educativa; Vol 14 No 26 (2010); 11-20Investigación Educativa; Vol. 14 Núm. 26 (2010); 11-201728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4177/3334Derechos de autor 2014 Natalia Rodríguez del Solarhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:26Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
The building of medial didactics for the enrichment of adult education in Peru Construcciones de la didáctica medial para el desarrollo de la Educacion Superior en el Perú |
title |
The building of medial didactics for the enrichment of adult education in Peru |
spellingShingle |
The building of medial didactics for the enrichment of adult education in Peru Rodríguez del Solar, Natalia Didactics high tech media education Didáctica Medial desarrollo de la educación |
title_short |
The building of medial didactics for the enrichment of adult education in Peru |
title_full |
The building of medial didactics for the enrichment of adult education in Peru |
title_fullStr |
The building of medial didactics for the enrichment of adult education in Peru |
title_full_unstemmed |
The building of medial didactics for the enrichment of adult education in Peru |
title_sort |
The building of medial didactics for the enrichment of adult education in Peru |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Rodríguez del Solar, Natalia |
author |
Rodríguez del Solar, Natalia |
author_facet |
Rodríguez del Solar, Natalia |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Didactics high tech media education Didáctica Medial desarrollo de la educación |
topic |
Didactics high tech media education Didáctica Medial desarrollo de la educación |
dc.description.none.fl_txt_mv |
In the present era of Knowledge, the use of different Media in Didactics as part of the General Didactics acquires a superior importance. This is due to the high progress of science and technology. The traditional curriculum is extended beyond old edges using the “medial education” as a fundamental new component of general education. A new holistic curricular vision arises, open to the new world environment that includes the media as a leverage for the further development of society. The medial didactic creates a new environment for learning and new experiences and competencies, a new culture for teachinglearning with a vision of permanent formation. We embrace media as key curricular elements that work inside an educational context and work in relation to subjects, processes. It enhances the development of cognitive values in the students. They break traditional structures of calendars and courses and develop through new resources such as: magazines, videos, CDs, computers, tablets, building new learning processes way more cooperative and productive. En la presente era del conocimiento, la Didáctica Medial, como parte de la Didáctica General, adquiere mayor importancia, dado el avance vertiginoso de la ciencia y la tecnología. El currículum de formación trasciende las paredes institucionales implantando la educación medial como parte integrante de la educación general, surge la visión curricular holística, abierta al entorno mundial, la misma que involucra a los medios de comunicación como palanca de desarrollo de la sociedad. La Didáctica Medial debe asumir las formas de crear entornos de aprendizaje y nuevos ámbitos de experiencias y competencias, nueva cultura de la enseñanza-aprendizaje, visión de formación permanente. Percibimos a los medios como elementos curriculares que funcionan dentro de un contexto educativo, en relación con los sujetos y procesos, propician el desarrollo de habilidades cognitivas, de valores en los sujetos. Estudiantes y profesores rompen la estructura formal académica de horarios y asignaturas, elaboran nuevos recursos, revistas, videos, CD, ordenadores, participando en nuevos aprendizajes cooperativos y productivos. |
description |
In the present era of Knowledge, the use of different Media in Didactics as part of the General Didactics acquires a superior importance. This is due to the high progress of science and technology. The traditional curriculum is extended beyond old edges using the “medial education” as a fundamental new component of general education. A new holistic curricular vision arises, open to the new world environment that includes the media as a leverage for the further development of society. The medial didactic creates a new environment for learning and new experiences and competencies, a new culture for teachinglearning with a vision of permanent formation. We embrace media as key curricular elements that work inside an educational context and work in relation to subjects, processes. It enhances the development of cognitive values in the students. They break traditional structures of calendars and courses and develop through new resources such as: magazines, videos, CDs, computers, tablets, building new learning processes way more cooperative and productive. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-06-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4177 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4177 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4177/3334 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2014 Natalia Rodríguez del Solar http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2014 Natalia Rodríguez del Solar http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
dc.source.none.fl_str_mv |
Investigación Educativa; Vol 14 No 26 (2010); 11-20 Investigación Educativa; Vol. 14 Núm. 26 (2010); 11-20 1728-5852 reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
reponame_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
collection |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701386912803061761 |
score |
13.887936 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).