A NEED FOR ADULT AND GERONTOLOGICAL EDUCATION IN THE PREPARATION OF PERUVIAN TEACHERS

Descripción del Articulo

In order to educate outstanding future educators for the country, we have incorporated innovations to our curricular plans stemming from the sciences of Andragology (educating adults) and Gerontology (educating mature adults). At present, Peruvian universities focus on preparing specialized teachers...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Rodríguez del Solar, Natalia
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Investigación Educativa
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/6823
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6823
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Innovations
Higher education
Curricula
Andragology
Gerontology.
Innovaciones
Educación Superior
Planes Curriculares
Andragogía
Gerontogogía.
id 1728-5852_388b484cafa269089dbe409825a336f0
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/6823
network_acronym_str 1728-5852
repository_id_str .
network_name_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
spelling A NEED FOR ADULT AND GERONTOLOGICAL EDUCATION IN THE PREPARATION OF PERUVIAN TEACHERSNECESIDAD DE LA EDUCACIÓN ANDRAGÓGICA Y GERONTOGÓGICA EN LA FORMACIÓN PROFESIONAL DEL DOCENTE PERUANORodríguez del Solar, NataliaInnovationsHigher educationCurriculaAndragologyGerontology.InnovacionesEducación SuperiorPlanes CurricularesAndragogíaGerontogogía.In order to educate outstanding future educators for the country, we have incorporated innovations to our curricular plans stemming from the sciences of Andragology (educating adults) and Gerontology (educating mature adults). At present, Peruvian universities focus on preparing specialized teachers for elementary (children) and high school (adolescents) levels. However, there is a lack of preparing teachers to educate adults and mature adults.Innovaciones en la Educación Superior incorporando las Ciencias de Andragogía y Gerontogogía en los planes curriculares universitarios para lograr la formación plena de los futuros educadores del país. En la actualidad las universidades del Perú forman docentes especialistas sólo en Educación Inicial y en Educación Básica para atender niños y adolescentes, pero al mismo tiempo existe un gran vacío en cuanto a la formación de docentes especialistas en Educación Superior, es decir, los facilitadores de adultos, tanto jóvenes como maduros y senectos.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6823Investigación Educativa; Vol 10 No 17 (2006): La Investigación en la Formación Docente; 43 - 50Investigación Educativa; Vol. 10 Núm. 17 (2006): La Investigación en la Formación Docente; 43 - 501728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6823/6037Derechos de autor 2014 Natalia Rodríguez del Solarhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:42Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv A NEED FOR ADULT AND GERONTOLOGICAL EDUCATION IN THE PREPARATION OF PERUVIAN TEACHERS
NECESIDAD DE LA EDUCACIÓN ANDRAGÓGICA Y GERONTOGÓGICA EN LA FORMACIÓN PROFESIONAL DEL DOCENTE PERUANO
title A NEED FOR ADULT AND GERONTOLOGICAL EDUCATION IN THE PREPARATION OF PERUVIAN TEACHERS
spellingShingle A NEED FOR ADULT AND GERONTOLOGICAL EDUCATION IN THE PREPARATION OF PERUVIAN TEACHERS
Rodríguez del Solar, Natalia
Innovations
Higher education
Curricula
Andragology
Gerontology.
Innovaciones
Educación Superior
Planes Curriculares
Andragogía
Gerontogogía.
title_short A NEED FOR ADULT AND GERONTOLOGICAL EDUCATION IN THE PREPARATION OF PERUVIAN TEACHERS
title_full A NEED FOR ADULT AND GERONTOLOGICAL EDUCATION IN THE PREPARATION OF PERUVIAN TEACHERS
title_fullStr A NEED FOR ADULT AND GERONTOLOGICAL EDUCATION IN THE PREPARATION OF PERUVIAN TEACHERS
title_full_unstemmed A NEED FOR ADULT AND GERONTOLOGICAL EDUCATION IN THE PREPARATION OF PERUVIAN TEACHERS
title_sort A NEED FOR ADULT AND GERONTOLOGICAL EDUCATION IN THE PREPARATION OF PERUVIAN TEACHERS
dc.creator.none.fl_str_mv Rodríguez del Solar, Natalia
author Rodríguez del Solar, Natalia
author_facet Rodríguez del Solar, Natalia
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Innovations
Higher education
Curricula
Andragology
Gerontology.
Innovaciones
Educación Superior
Planes Curriculares
Andragogía
Gerontogogía.
topic Innovations
Higher education
Curricula
Andragology
Gerontology.
Innovaciones
Educación Superior
Planes Curriculares
Andragogía
Gerontogogía.
dc.description.none.fl_txt_mv In order to educate outstanding future educators for the country, we have incorporated innovations to our curricular plans stemming from the sciences of Andragology (educating adults) and Gerontology (educating mature adults). At present, Peruvian universities focus on preparing specialized teachers for elementary (children) and high school (adolescents) levels. However, there is a lack of preparing teachers to educate adults and mature adults.
Innovaciones en la Educación Superior incorporando las Ciencias de Andragogía y Gerontogogía en los planes curriculares universitarios para lograr la formación plena de los futuros educadores del país. En la actualidad las universidades del Perú forman docentes especialistas sólo en Educación Inicial y en Educación Básica para atender niños y adolescentes, pero al mismo tiempo existe un gran vacío en cuanto a la formación de docentes especialistas en Educación Superior, es decir, los facilitadores de adultos, tanto jóvenes como maduros y senectos.
description In order to educate outstanding future educators for the country, we have incorporated innovations to our curricular plans stemming from the sciences of Andragology (educating adults) and Gerontology (educating mature adults). At present, Peruvian universities focus on preparing specialized teachers for elementary (children) and high school (adolescents) levels. However, there is a lack of preparing teachers to educate adults and mature adults.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-06-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6823
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6823
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6823/6037
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2014 Natalia Rodríguez del Solar
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2014 Natalia Rodríguez del Solar
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
dc.source.none.fl_str_mv Investigación Educativa; Vol 10 No 17 (2006): La Investigación en la Formación Docente; 43 - 50
Investigación Educativa; Vol. 10 Núm. 17 (2006): La Investigación en la Formación Docente; 43 - 50
1728-5852
reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
reponame_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
collection Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701386913500364800
score 13.987529
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).