A NEED FOR ADULT AND GERONTOLOGICAL EDUCATION IN THE PREPARATION OF PERUVIAN TEACHERS
Descripción del Articulo
In order to educate outstanding future educators for the country, we have incorporated innovations to our curricular plans stemming from the sciences of Andragology (educating adults) and Gerontology (educating mature adults). At present, Peruvian universities focus on preparing specialized teachers...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2014 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/6823 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6823 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Innovations Higher education Curricula Andragology Gerontology. Innovaciones Educación Superior Planes Curriculares Andragogía Gerontogogía. |
| id |
1728-5852_388b484cafa269089dbe409825a336f0 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/6823 |
| network_acronym_str |
1728-5852 |
| repository_id_str |
. |
| network_name_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| spelling |
A NEED FOR ADULT AND GERONTOLOGICAL EDUCATION IN THE PREPARATION OF PERUVIAN TEACHERSNECESIDAD DE LA EDUCACIÓN ANDRAGÓGICA Y GERONTOGÓGICA EN LA FORMACIÓN PROFESIONAL DEL DOCENTE PERUANORodríguez del Solar, NataliaInnovationsHigher educationCurriculaAndragologyGerontology.InnovacionesEducación SuperiorPlanes CurricularesAndragogíaGerontogogía.In order to educate outstanding future educators for the country, we have incorporated innovations to our curricular plans stemming from the sciences of Andragology (educating adults) and Gerontology (educating mature adults). At present, Peruvian universities focus on preparing specialized teachers for elementary (children) and high school (adolescents) levels. However, there is a lack of preparing teachers to educate adults and mature adults.Innovaciones en la Educación Superior incorporando las Ciencias de Andragogía y Gerontogogía en los planes curriculares universitarios para lograr la formación plena de los futuros educadores del país. En la actualidad las universidades del Perú forman docentes especialistas sólo en Educación Inicial y en Educación Básica para atender niños y adolescentes, pero al mismo tiempo existe un gran vacío en cuanto a la formación de docentes especialistas en Educación Superior, es decir, los facilitadores de adultos, tanto jóvenes como maduros y senectos.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6823Investigación Educativa; Vol 10 No 17 (2006): La Investigación en la Formación Docente; 43 - 50Investigación Educativa; Vol. 10 Núm. 17 (2006): La Investigación en la Formación Docente; 43 - 501728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6823/6037Derechos de autor 2014 Natalia Rodríguez del Solarhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:42Zmail@mail.com - |
| dc.title.none.fl_str_mv |
A NEED FOR ADULT AND GERONTOLOGICAL EDUCATION IN THE PREPARATION OF PERUVIAN TEACHERS NECESIDAD DE LA EDUCACIÓN ANDRAGÓGICA Y GERONTOGÓGICA EN LA FORMACIÓN PROFESIONAL DEL DOCENTE PERUANO |
| title |
A NEED FOR ADULT AND GERONTOLOGICAL EDUCATION IN THE PREPARATION OF PERUVIAN TEACHERS |
| spellingShingle |
A NEED FOR ADULT AND GERONTOLOGICAL EDUCATION IN THE PREPARATION OF PERUVIAN TEACHERS Rodríguez del Solar, Natalia Innovations Higher education Curricula Andragology Gerontology. Innovaciones Educación Superior Planes Curriculares Andragogía Gerontogogía. |
| title_short |
A NEED FOR ADULT AND GERONTOLOGICAL EDUCATION IN THE PREPARATION OF PERUVIAN TEACHERS |
| title_full |
A NEED FOR ADULT AND GERONTOLOGICAL EDUCATION IN THE PREPARATION OF PERUVIAN TEACHERS |
| title_fullStr |
A NEED FOR ADULT AND GERONTOLOGICAL EDUCATION IN THE PREPARATION OF PERUVIAN TEACHERS |
| title_full_unstemmed |
A NEED FOR ADULT AND GERONTOLOGICAL EDUCATION IN THE PREPARATION OF PERUVIAN TEACHERS |
| title_sort |
A NEED FOR ADULT AND GERONTOLOGICAL EDUCATION IN THE PREPARATION OF PERUVIAN TEACHERS |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Rodríguez del Solar, Natalia |
| author |
Rodríguez del Solar, Natalia |
| author_facet |
Rodríguez del Solar, Natalia |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Innovations Higher education Curricula Andragology Gerontology. Innovaciones Educación Superior Planes Curriculares Andragogía Gerontogogía. |
| topic |
Innovations Higher education Curricula Andragology Gerontology. Innovaciones Educación Superior Planes Curriculares Andragogía Gerontogogía. |
| dc.description.none.fl_txt_mv |
In order to educate outstanding future educators for the country, we have incorporated innovations to our curricular plans stemming from the sciences of Andragology (educating adults) and Gerontology (educating mature adults). At present, Peruvian universities focus on preparing specialized teachers for elementary (children) and high school (adolescents) levels. However, there is a lack of preparing teachers to educate adults and mature adults. Innovaciones en la Educación Superior incorporando las Ciencias de Andragogía y Gerontogogía en los planes curriculares universitarios para lograr la formación plena de los futuros educadores del país. En la actualidad las universidades del Perú forman docentes especialistas sólo en Educación Inicial y en Educación Básica para atender niños y adolescentes, pero al mismo tiempo existe un gran vacío en cuanto a la formación de docentes especialistas en Educación Superior, es decir, los facilitadores de adultos, tanto jóvenes como maduros y senectos. |
| description |
In order to educate outstanding future educators for the country, we have incorporated innovations to our curricular plans stemming from the sciences of Andragology (educating adults) and Gerontology (educating mature adults). At present, Peruvian universities focus on preparing specialized teachers for elementary (children) and high school (adolescents) levels. However, there is a lack of preparing teachers to educate adults and mature adults. |
| publishDate |
2014 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2014-06-30 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6823 |
| url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6823 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6823/6037 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2014 Natalia Rodríguez del Solar http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2014 Natalia Rodríguez del Solar http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Investigación Educativa; Vol 10 No 17 (2006): La Investigación en la Formación Docente; 43 - 50 Investigación Educativa; Vol. 10 Núm. 17 (2006): La Investigación en la Formación Docente; 43 - 50 1728-5852 reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
| reponame_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| collection |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| instacron_str |
UNMSM |
| institution |
UNMSM |
| repository.name.fl_str_mv |
-
|
| repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
| _version_ |
1701386913500364800 |
| score |
13.987529 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).