Assessment and Metacognition in the classroom
Descripción del Articulo
        Metacognition is an opportunity for self-assessment and for the inter-assessment in the classroom. This is a necessary practice for the development of a formative evaluation; this process will not be restricted to summative evaluation. Through the learning socialization, teachers can develop metacog...
              
            
    
                        | Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo | 
| Fecha de Publicación: | 2014 | 
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos | 
| Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa | 
| Lenguaje: | español | 
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/4127 | 
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4127 | 
| Nivel de acceso: | acceso abierto | 
| Materia: | assessment metacognition motivation learning evaluación metacognición motivación aprendizaje  | 
| Sumario: | Metacognition is an opportunity for self-assessment and for the inter-assessment in the classroom. This is a necessary practice for the development of a formative evaluation; this process will not be restricted to summative evaluation. Through the learning socialization, teachers can develop metacognition in the classroom so that students can learn to learn by themselves; they will also perceive their knowledge and what it is that they still need to learn. Thus, the motivation for learning will increase. | 
|---|
 Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
    La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).