Co-creation of value in small agribusinesses through social networks
Descripción del Articulo
This research sought to know the potential for co-creation of value of agribusiness through the social networks of small rural producers. For this, a qualitative approach study was carried out, through interviews with 21 participants who are part of the AGRO RURAL Program and other specialists in di...
Autores: | , , |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Gestión del Tercer MIlenio |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/19127 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/19127 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Family farming agricultural products innovation Agricultura familiar productos agrarios innovación |
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Co-creation of value in small agribusinesses through social networksCo-creación de valor en pequeños agronegocios a través de redes socialesGarcía Salirrosas, Elizabeth EmperatrizGeñua Lizunde, Isabel ZurichPariona Huamaní, Marisol VictoriaFamily farmingagricultural productsinnovationAgricultura familiarproductos agrariosinnovaciónThis research sought to know the potential for co-creation of value of agribusiness through the social networks of small rural producers. For this, a qualitative approach study was carried out, through interviews with 21 participants who are part of the AGRO RURAL Program and other specialists in digital marketing. The findings allowed us to divide the information into four categories to consider the co-creation of agricultural products: a) Potential of the producer, b) Motivation of the producer c) Feasibility of co-creation through social networks and d) Necessary conditions. It was concluded that small producers are willing to carry out co-creation actions, however, they have limitations in terms of knowledge and skills for the use of technology. In addition, the co-creation of agricultural products through social networks would be of great benefit to producers in order to build and develop brands with consumers.La presente investigación buscó conocer el potencial de co-creación de valor de los agronegocios mediante las redes sociales de los pequeños productores rurales. Para ello se realizó un estudio de enfoque cualitativo, mediante entrevistas a 14 participantes que forman parte del Programa AGRO RURAL y otros especialistas en marketing digital y redes sociales. Los hallazgos permitieron dividir la información en cuatro categorías para considerar la co-creación de los productos agrarios: a) Potencial del productor, b) Motivación del productor c) Factibilidad de la co-creación mediante las redes sociales y d) Condiciones necesarias. Se concluyó que los pequeños productores están dispuestos a realizar acciones de co-creación, sin embargo, tienen limitaciones en cuanto a conocimiento y habilidades para el uso de la tecnología. Además, la co-creación de los productos agrarios a través de las redes sociales sería de mucho beneficio para los productores para lograr construir y desarrollar marcas de la mano de los consumidores.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Administrativas2020-11-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/1912710.15381/gtm.v23i46.19127Gestión en el Tercer Milenio; Vol 23 No 46 (2020); 5-13Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 23 Núm. 46 (2020); 5-131728-29691560-9081reponame:Revista UNMSM - Gestión del Tercer MIlenioinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/19127/16063Derechos de autor 2020 Elizabeth Emperatriz García Salirrosas, Isabel Zurich Geñua Lizunde, Marisol Victoria Pariona Huamaníhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-05-31T16:16:27Zmail@mail.com - |
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This research sought to know the potential for co-creation of value of agribusiness through the social networks of small rural producers. For this, a qualitative approach study was carried out, through interviews with 21 participants who are part of the AGRO RURAL Program and other specialists in digital marketing. The findings allowed us to divide the information into four categories to consider the co-creation of agricultural products: a) Potential of the producer, b) Motivation of the producer c) Feasibility of co-creation through social networks and d) Necessary conditions. It was concluded that small producers are willing to carry out co-creation actions, however, they have limitations in terms of knowledge and skills for the use of technology. In addition, the co-creation of agricultural products through social networks would be of great benefit to producers in order to build and develop brands with consumers. La presente investigación buscó conocer el potencial de co-creación de valor de los agronegocios mediante las redes sociales de los pequeños productores rurales. Para ello se realizó un estudio de enfoque cualitativo, mediante entrevistas a 14 participantes que forman parte del Programa AGRO RURAL y otros especialistas en marketing digital y redes sociales. Los hallazgos permitieron dividir la información en cuatro categorías para considerar la co-creación de los productos agrarios: a) Potencial del productor, b) Motivación del productor c) Factibilidad de la co-creación mediante las redes sociales y d) Condiciones necesarias. Se concluyó que los pequeños productores están dispuestos a realizar acciones de co-creación, sin embargo, tienen limitaciones en cuanto a conocimiento y habilidades para el uso de la tecnología. Además, la co-creación de los productos agrarios a través de las redes sociales sería de mucho beneficio para los productores para lograr construir y desarrollar marcas de la mano de los consumidores. |
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This research sought to know the potential for co-creation of value of agribusiness through the social networks of small rural producers. For this, a qualitative approach study was carried out, through interviews with 21 participants who are part of the AGRO RURAL Program and other specialists in digital marketing. The findings allowed us to divide the information into four categories to consider the co-creation of agricultural products: a) Potential of the producer, b) Motivation of the producer c) Feasibility of co-creation through social networks and d) Necessary conditions. It was concluded that small producers are willing to carry out co-creation actions, however, they have limitations in terms of knowledge and skills for the use of technology. In addition, the co-creation of agricultural products through social networks would be of great benefit to producers in order to build and develop brands with consumers. |
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