¿CÓMO MEDIMOS EL SERVICIO?
Descripción del Articulo
In selling of products or services, marketing function has an important role verifying the needs and expectatives of the consumers. It is analyzed what the customers require when buying a product or service, their preferences, satisfactions and requirements. Tangiblity of a product goes with the int...
| Autor: | |
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2006 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revista UNMSM - Gestión del Tercer MIlenio |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/9227 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/9227 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Quality of the services intangible service goods service adequate service quality of the tourism empathy Calidad intangibilidad buenos deseos adecuación de los servicios análisis de la calidad del servicio turístico empatía |
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¿CÓMO MEDIMOS EL SERVICIO?¿CÓMO MEDIMOS EL SERVICIO?Begazo Villanueva, José DomingoQuality of the servicesintangible servicegoods serviceadequate servicequality of the tourismempathyCalidadintangibilidadbuenos deseosadecuación de los serviciosanálisis de la calidad del servicio turísticoempatíaIn selling of products or services, marketing function has an important role verifying the needs and expectatives of the consumers. It is analyzed what the customers require when buying a product or service, their preferences, satisfactions and requirements. Tangiblity of a product goes with the intangibility of the expectatives that must be measured in function of customer’s perceptions. It is all about the current article when analyzing how to measure the intangibility of a commodity, product or service in the market.RESUMEN En la venta de productos o servicios, el marketing cumple un rol importante al identificar las necesidades y expectativas de los consumidores. Se analiza lo que los clientes requieren al comprar un producto o servicio, sus preferencias, sus satisfacciones y sus requerimientos. La tangibilidad de un producto va acompañada de la intangibilidad de las expectativas que deben ser medidas en función a las percepciones de los clientes. De eso se trata el presente artículo que analiza cómo medir la intangibilidad de un bien, producto o servicio puesto en el mercado.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Administrativas2006-12-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/922710.15381/gtm.v9i18.9227Gestión en el Tercer Milenio; Vol 9 No 18 (2006); 73-81Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 9 Núm. 18 (2006); 73-811728-29691560-9081reponame:Revista UNMSM - Gestión del Tercer MIlenioinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/9227/8051Derechos de autor 2006 José Domingo Begazo Villanuevahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-05-31T16:15:45Zmail@mail.com - |
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